Akrapovic Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Ohm i dette tilfelle er impedans. Viss du virkelig vil gå i sømmene på impedans: http://no.wikipedia.org/wiki/Impedans Vil jeg merke forskjell fra 32, til 80, til 600? (Og hva er forskjellen? (Impedans?)) 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Lav ohm vil spille høyere på puslete MP3-spillere o.l. Høy ohm krever ofte forsterker for å spille nevneverdig høyt. Forenklet forklart. Endret 5. desember 2012 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Velg 32 ohm til mp3-spiller og lignende. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Velg 32 ohm til mp3-spiller og lignende. Men hva er forskjellen på 30 og 80ohm på dt770? Mer bass, og bedre lyd? (Litt kraftigere?) (Tar uansett 80ohm'en) 1 Lenke til kommentar
nipton Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Ohm = kilde bruk og hvor mye strøm den trenger. (i enkel forståelse) 32 ohm = Telefon/ipod 80 ohm = Lydkort/forsterker 300 ohm = Portabel Forsterker 600 ohm = Desktop Forsterker Putter du en 80 ohm i telefonen vil telefonen miste strøm mye fortere og ikke ha nåkk lyd til å kunne spille av sangen på et behaglig nivå. Mer ohm betyr mer bry. mer penger må bli brukt til å få volum i headphonen Vil du merke forskjellen? nei du kan ikke merke forskjell på noe du aldri har hørt. Ut i fra målingene på grafen som jeg postet på side 1 så er har 32 ohm 30-45% mer bass på 1 punkt i kurven. Endret 6. desember 2012 av nipton 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Ohm = kilde bruk og hvor mye strøm den trenger. (i enkel forståelse) 32 ohm = Telefon/ipod 80 ohm = Lydkort/forsterker 300 ohm = Portabel Forsterker 600 ohm = Desktop Forsterker Putter du en 80 ohm i telefonen vil telefonen miste strøm mye fortere og ikke ha nåkk lyd til å kunne spille av sangen på et behaglig nivå. Mer ohm betyr mer bry. mer penger må bli brukt til å få volum i headphonen Vil du merke forskjellen? nei du kan ikke merke forskjell på noe du aldri har hørt. Ut i fra målingene på grafen som jeg postet på side 1 så er har 32 ohm 30-45% mer bass på 1 punkt i kurven. Så hvis jeg kjøper meg Nexus 4, vil jeg da trenge å kjøpe for.eks. FiiO11? Den har jo egne batterier(?) Vil den dra noe strøm i hele tatt? 1 Lenke til kommentar
nipton Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Da trekker den fra Fiio. http://www.head-fi.org/t/625063/m50-vs-dt770-vs-k550-how-does-the-sound-signature-compare http://www.head-fi.org/t/513393/guide-sonic-differences-between-dt770-dt990-models-more SOUND CHARACTERISTICS DT770 The DT770 is beyerdynamic’s answer to those who wanted a closed headphone with balanced sound with good isolation. It’s four versions are all good, but they have varying sound signatures. It has the most balanced sound amongst all three lines. - 32Ohm The 32Ohm model of the DT770 is closer sounding to the 250Ohm and 600Ohm models than it is to the 80Ohm model. The most striking difference is that they have far less bass than the 80Ohm model, but also are fuller sounding. The bass on the 32Ohm's is tight and controlled but rather light on impact. If I had to rate it's impact I would say it's like the DT880/250, but even less than those. The high while quite extended and detailed but has a slight edge to them, but not grating or strident sounding. All of the DT line (DT770-DT990) has a treble oriented sound, so the DT770 will emphasize this. Now the mids, while fuller than the 250Ohm and 80Ohm models, are there but still recessed to a degree. The mids are clear, detailed, and possess decent transparency. Now the soundstage is smaller than the 80Ohm and 250Ohm and has an "in your head" sound to it. The dynamics of this model seem slightly lower compared to the 250Ohm version, but it’s hard to tell. - 250Ohm This Ohm version is good improvement over the 320hm version. It has improved dynamics and transients are pretty good. The bass while, tight and controlled is kind of slow sounding. The bass seems to extend just as much as the 32Ohm model but has a little less weight to the bass. Now the mids are more recessed or shallow sounding on this model compared to the other two models, but are more detailed and transparent than the lower models. The treble though is rather strident sounding and this can has more treble than the lower two versions. The treble seems to take over the sound on modern mastered stuff. One thing to note is that the treble is more extended as well and even more detailed. Now the soundstage on this model is pretty good for a closed headphone, but still rather closed in. - 80Ohm (PRO) The 80Ohm model has the most bass out of all the DT770 models. The bass is nice and pronounced with having good impact and depth, though when under amped it can have a mind of it's own. When underamped the bass gets bloated and flabby. The mids are probably the fullest of the DT770 line up but still on the recessed side. The treble is presented nicely although it sounds like it slightly rolled off. The treble is also the smoothest of the DT770 line. The soundstage is smaller then the rest though and certainly smaller than the DT770/250Ohm, most likely due to the bass and treble. This ehadphone it really good for rock, rap, metal, and any other bassy music genre's. -250Ohm (PRO) The Pro version sounds almost the same but the thing that is most different is the clamping force of the headband. It clamps quite tight, while the other models have a looser fit. Also the soundstage on this model seems smaller cause of the clamp and the bass is also pronounced because of the clamp as well. Other than that it sounds the same. - 600Ohm This is the best model of this headphone available. It has very smooth treble in comparison to the other Ohm models and is even more extended and detailed. The treble also no longer seems to trample over the other frequencies, but is more integrated with them. The midrange on this headphone is far better than the other Ohm DT770 models. Because the treble has been smoothed out and toned down a little bit, the midrange has made a nice appearance and is also very transparent sounding with lots of detail. The mids are just right in my mind on this phone and the best of the DT770 line. Now the bass on these is full, has nice texture, and has more weight to it. It’s definitely more pronounced than its 250Ohm counterpart. Also the bass is much faster sounding on this model and is also deeper sounding as well. The soundstage is also bigger than the other three models and possesses nice depth, width, and height. Also there seems to be another variation of the 600Ohm model floating around which has just as much bass as the 80Ohm model. I have heard the new 600Ohm model first hand and it sounds incredibly similar to the muddy sounding 80Ohm version. The new version is very tight in the bass and does not have that overly boomy sound to it's bass, well it does bu not as bad. The treble is no longer smeared and the mids don't sound as cluttered. EDIT: The treble in comparison to the DT990 is nearly on the same level and is also not shrill or strident. Despite me saying the treble is smooth, it's still very prominent and pronounced. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Jeg har hatt dette i ganske mange måneder og jeg ar veldig godt fornøyd med disse. Byggekvaliteten er utmerket, de demper mye av støyen utenfra, passformen er utmerket bra med tanke på å brukes over maaange timer om gangen, lyden er forholdsvis nøytral i forhold til de billigere headsettene jeg har kjøpt før. Så jeg hadde absolutt kjøpt de en gang til hvis dette mot formodning skulle bli ødelagt. /Jeg tror det er 32 Ohms-versjonen jeg har fordi jeg bruker de på mobilen også av og til/ Endret 11. desember 2012 av oOF 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Sorry for bump, men: Hørte på de i dag, riktignok bare i kanskje 1-2 minutter, men de var syke! Jeg hørte på 80ohm'en fra en Samsung Galaxy S3, vil de låte enda bedre fra f.eks. Fiio E11? (Bedre bass f.eks?) 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 I utgangspunktet vil en forsterker kun gi deg mulighet til høyere volum. Om S3 har nok krefter til å gi deg tilfredsstillende volum, trenger du ikke en forsterker. Fiio E11 har imidlertid en "bassboost"-funksjon, som vil gi deg mer bass. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 I utgangspunktet vil en forsterker kun gi deg mulighet til høyere volum. Om S3 har nok krefter til å gi deg tilfredsstillende volum, trenger du ikke en forsterker. Fiio E11 har imidlertid en "bassboost"-funksjon, som vil gi deg mer bass. Det var ikke min S3, så jeg bør kjøpe en forsterker, hvis jeg skal plutselig bruke den på en iPod? Noen tips til "billige" forsterkere? (Som er gode, "billig = 200-700kr ) 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Fiio E6, koblet til iPod'en med Fiio L3 er en billig og grei løsning. Jeg ville uansett testet uten forsterker først. Går du for 32 ohm trenger du i hvert fall ikke forsterker. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2012 Fiio E6, koblet til iPod'en med Fiio L3 er en billig og grei løsning. Jeg ville uansett testet uten forsterker først. Går du for 32 ohm trenger du i hvert fall ikke forsterker. Kommer uansett til å kjøpe 80 ohm, bare fordi jeg føler at 32ohm er en "dårligere" versjon (Uten å ha prøvd 32 ohm'en :0 ) 1 Lenke til kommentar
nipton Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Joda det blir faktisk mer kvalitet og mer bass med Fiio E11 pågrunn av at menneskets øre er bygd sånn at høyere lyd vil høre bedre. Teknisk sett er dette ikke sant men mennesket hørsel er bare sånn. Derfor er de fleste pop/mainstream musikk mixet med volumet så høyt at det faktisk er skurring om man tar bort musikken. + med bass boost får du Sykt mye bass. Endret 21. desember 2012 av nipton 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Hvorfor skal man ha så syykt mye bass da? Mine ører foretrekker et jevnt lydbilde. 1 Lenke til kommentar
nipton Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Man skal ikke ha noe som helst. Om du foretrekker et jevnt lydbilde så er ikke DT770 noe for deg. +10 db bass når 0 db er flat. har 2, 5 db dips i kurven midt i bassen og mid range. Hvis du hadde lest hele tråden så har du lest at jeg ikke har anbefalt dette produktet men han vil ha det så da får jeg snakke om det som er positivt med produktet. Endret 21. desember 2012 av nipton 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Nja, DT770 er jeg fornøyd med. Prøv AKG 518 og du har et basshælvete. Ikke er de gode å bruke over tid heller. Men nok om det. Både gode og dårlige sider er greit å få med om disse. 1 Lenke til kommentar
nipton Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Vel du vil aldri vite hva som er feil med DT770 før du har hørt på et nøytralt headphone en stund. Menneskets øre blir vant til det du hører på. alt høres bedre ut over tid, så hvis du har 1 eller 2 par headphones som har samme kurve så vil du aldri forstå hva som alle andre klager over. Endret 21. desember 2012 av nipton 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Man skal ikke ha noe som helst. Om du foretrekker et jevnt lydbilde så er ikke DT770 noe for deg. +10 db bass når 0 db er flat. har 2, 5 db dips i kurven midt i bassen og mid range. Hvis du hadde lest hele tråden så har du lest at jeg ikke har anbefalt dette produktet men han vil ha det så da får jeg snakke om det som er positivt med produktet. Hva vil du anbefale? ATH-M50? Eller noen fra Sennheiser? 1 Lenke til kommentar
nipton Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Neida alle headphones har problemer desverre, er kun få få få som ikke har noen klager. Kommer helt anpå hva slags lydbilde man liker. Mr oOF her sir han liker et jevnt lydbilde med DT770, men DT770 er ikke jevn. Nøytralt er oftest kjedelig for de fleste, De legger ingenting til sangen. sangen er som sangen er. De headphonene som er mest kjøpt og brukt er ikke nøytrale og blir aldri nevnt. Vil anbefale headphones som du kan bruke hvor du vil til samme pris, så du ikke trenger å kjøpe flere headphones fordi den er for stor til bærbar bruk, men om du ikke bryr deg om hvordan den ser ut så velg den du liker. DT770 vs M50: Kurven er nesten lik men driverene er forskjellige så de høres helt sikkert forskjellig ut. Bruker du mest headphones hjemme og ikke bryr deg om design så ta DT770 ingenting slår de deilige velur puten Vil du bruke de til mye forskjellig og er opptatt av looks så ta ATH-M50. Endret 22. desember 2012 av nipton 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå