Gå til innhold

Holder dt770 fortsatt koken?

Anbefalte innlegg

Ja man vet jo aldri, fikk en DT770 brukt som ble ødelagt etter 4 timer, fikk kvittering så det var ingen scam.

Tjente 800kr på det kjøpet.

Tingen er det at, du har et budsjett. Du har mange bruksområder, hvis man kjøper DT770 så kan man kun bruke de hjemme, mest sannsynlig. Hvorfor ikke kjøpe UE6000 som er en mini Bose QC 15 noice cancelation med beats lyd i denne modusen med mye bedre lyd i passive mode, slår pre king AKG K550. som koster 2400kr.

Why are you limiting yourself to your home when you can hear it anywhere.

Snålt at akuratt denne headphonen blir såååå anbefalt i norge men ikke så mange andre plasser. Dettan forumet skulle blitt kalt DT770. Hver eneste tråd blir den anbefalt xD

Endret av nipton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, okei. Jeg vet de er fra Kina, men det er ikke noe... "kinaprodukt"... hvis du skjønner. Det er et uttrykk jeg bruker, som betyr "dårlig kvalitet". :p Kanskje ikke det smarteste uttrykket å bruke i denne sammenhengen.

Jada, jeg skjønte hva du mente, men bare syntes det var på sin plass med litt humor :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snålt at akuratt denne headphonen blir såååå anbefalt i norge men ikke så mange andre plasser. Dettan forumet skulle blitt kalt DT770. Hver eneste tråd blir den anbefalt xD

Det har nok noe med utvalget i norske butikker å gjøre. Jeg har egentlig et intrykk av at DT770 står høyere i andre land (les USA) enn i Norge, men ikke er like lett tilgjengelig, og de har mange andre alternativ, så defor er den ikke like ofte nevnt.

Jeg står uansett fast på at om en skal ha robuste, lukkede hodetelefoner med god komfort til 1 200 kr, så er det vanskelig å finne noe bedre. I hvert fall om en liker bass.

At UE6000, som du anbefaler, slår DT770 på lyd er jeg derimot helt enig i.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du har mange bruksområder, hvis man kjøper DT770 så kan man kun bruke de hjemme, mest sannsynlig. Hvorfor ikke kjøpe UE6000 som er en mini Bose QC 15 noice cancelation med beats lyd i denne modusen med mye bedre lyd i passive mode, slår pre king AKG K550. som koster 2400kr.

Why are you limiting yourself to your home when you can hear it anywhere.

Spørs også hva du er ute etter. Jeg hadde nok aldri kjøpt UE6000, pga. den aktive støyreduksjonen som neppe ikke står i stil med Bose QC15. Men på en annen side så er ikke lydkvaliteten i QC15 spesielt imponerende heller, så jeg vil heller ikke ha QC15. Jeg skjønner dette med DT770 som kanskje er litt oppskrytt, men det har vel mye pga det er populært, samt at bassen faktisk er imponerende. Ikke bare "bassete", men også klar og kontrollert. Som sagt, er det ikke alle hodesett som heller er tilgjengelig i Norge.

Nå har jeg ikke lest så mange tester på en stund, ønsket bare å inkludere mine erfaringer med DT770 (som både er positive og negative), for det er ikke et direkte dårlig hodesett.

Det er mue subjektivt rundt lyd, jeg hadde valgt Triport (f.eks.) fremfor DT770, men jeg tror at iFire ville ha likt DT770 bedre igjen. ;)

Jada, jeg skjønte hva du mente, men bare syntes det var på sin plass med litt humor :laugh:

Haha, ser den. Men oppdaget jo selv at det var litt skivebom å bruke det uttrykket. :p Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, vil vel ikke si at man kan sette så mye man vil i en lada, men det er fortsatt en lada.. Man kan sette på ny motor og dekk, som gjør til at den blir bedre :) Vel, har UE6000 så mye bass? Og forklar meg litt, er flat=Nøytralt lydbilde? Og må jeg kjøpe fra Apple Store i Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørs også hva du er ute etter. Jeg hadde nok aldri kjøpt UE6000, pga. den aktive støyreduksjonen som neppe ikke står i stil med Bose QC15. Men på en annen side så er ikke lydkvaliteten i QC15 spesielt imponerende heller.

QC15 = OK til OK- lyd. Super støyreduksjon

UE6000 = Super lyd (når støyreduksjonen er slått av). OK støyreduksjon.

Edit:

iFire, nei UE6000 har ikke mye bass. De er ganske nøytral. Med aktiv støydemping på går, derimot, den generelle lydkvaliteten ned, og mengen bass opp.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant sant det dere sir, men det betyr ikke at den ikke kan ha mye bass. siden UE6000 allerede har blitt designet med +7-10db bass i den modusen, så har den registeret til å bli EQet til DT770 register, i passivt modus. Den kan gjøre flere ting.

Sikkert helt fin den.

121001_Update_graph_BeyerCustomOnePro.jpg

Endret av nipton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvor får jeg kjøpt UE6000 i fysisk butikk? Jeg vil jo gjerne prøve den..

Har ikke så sykt lyst til å støtte Apple, med å kjøpe fra derifra, men må man så må man :)

Vel, jeg hører mest på mp3 320kpbs, og FLAC :) Streamer også fra Soundcloud, spotify og youtube når jeg må ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er også E17 klart best av de fire, men så koster den også 700 NOK mer i Norge. Hvis du synes E17 er for dyr, så kjøper du E10. Her får du også mer for pengene.

Forresten, så kommer en ny modell i Juni med navn E18. Denne skal fungere spesielt godt med mobiltelefoner. En micro USB-kabel følger med slik at du kan koble denne direkte i telefonen. Dette fungerer dog allerede med E7 (og E07K?), og i en viss grad E17. Sannsynligvis trenger du Android 4.1, med mindre FiiO har funnet en vei rundt dette. Det har vært tilfeller hvor folk har fått E7 til å fungere sammen med Android 4.03. Pris er ukjent for E18, men vi får nok vite mer etter hvert. :)

Disse har jeg veldig lyst på, og hadde kjøpt dem for flere år siden om jeg hadde hatt muligheten! Lyden iforhold til Triport er minimal skal vi tro tester. Litt forbedring generelt sett, og litt bedre bass.

Men hovedargumentet for å kjøpe nettopp dette er den aktive støyreduksjonen. Dette er Bose helt klart best på! Har selv prøvd det flere ganger, og blir like imponert hver gang. Skal du ha et hodesett med aktiv støyreduksjon så er det QC15 du skal ha. På bussen eller på flyet vil du høre alt mye klarere på et lavere volum, ettersom bakgrunnsstøyen ikke overdøver. Spesielt bassen vil høres bedre ut, fordi den ikke forsvinner i støyen. Men her må det bare understrekes at QC15 ikke lever opp til DT770 når det gjelder bass (og til en viss grad mellomtone). Diskanten er i likhet med Triport bedre enn DT770 dog. Så styrken til Bose er diskant og mellomtone samt klarhet og nøyaktighet. Men DT770 er på ingen måte dårlig selv om, og med litt endring i innstillinger ville det nok vært mulig å heve volum på diskanten.

For et innlegg! dette blir vanskelig å svare på, som vil ligne på ditt innlegg og så mye info :)! bra :D!

Jeg tenker..Slik som jeg har vært hittill veldig fornøyd med mine Sennheiser HD 205 på både bass og diskant, tror jeg Bose vil være et bra headset for meg :) Siden denne aktive lyddempingen med mikrofon og slik hørtes veldig lovende ut. Er usikker på om jeg vil føle ubehag iforhold til disse; slik som noen kunne gjøre...

Reiser ikke så ofte med buss. Men når jeg først tar det eller fly, er det veldig støyete. Og volumet må opp. Hadde vært deilig å spare øra litt også ;D! hehe... Jeg opplever det du forklarer som at lyden på dt770 er litt bortgjemt. IHVERTFALL koblet rett til laptopen, fremfor HD 205. Så sånnset er jeg veldig spent på Bose. Litt bedre bass gjør ikke noe heller. På høyde med Beyer går nok ikke slik du sier, det går greit :)! Skal poste her når jeg får det:)

Lenke til kommentar

Mer bass, nei, bedre kvalitets bass ja. dypere bass, ja. Kan den ha mer bass enn uprock? Ja, UE6000 har mer potensiell om man fikler med Eqen. Har AKG K550 som er svært lik UE6000, har svært lite bass ut fra boksen men om jeg EQer så rister det i skallen. Bruker de til film som musikk, EQ fikser alt om driverene har potensialet til å nå høydene.

Om du ikke liker dem, sweet, 100kr for å sende de inn, ikke stort tap.

Endret av nipton
Lenke til kommentar
For et innlegg! dette blir vanskelig å svare på, som vil ligne på ditt innlegg og så mye info :)! bra :D!

Jeg tenker..Slik som jeg har vært hittill veldig fornøyd med mine Sennheiser HD 205 på både bass og diskant, tror jeg Bose vil være et bra headset for meg :) Siden denne aktive lyddempingen med mikrofon og slik hørtes veldig lovende ut. Er usikker på om jeg vil føle ubehag iforhold til disse; slik som noen kunne gjøre...

Reiser ikke så ofte med buss. Men når jeg først tar det eller fly, er det veldig støyete. Og volumet må opp. Hadde vært deilig å spare øra litt også ;D! hehe... Jeg opplever det du forklarer som at lyden på dt770 er litt bortgjemt. IHVERTFALL koblet rett til laptopen, fremfor HD 205. Så sånnset er jeg veldig spent på Bose. Litt bedre bass gjør ikke noe heller. På høyde med Beyer går nok ikke slik du sier, det går greit :)! Skal poste her når jeg får det:)

Bra at innlegget mitt kunne være til hjelp. :D Hvis du går fra Sennheiser HD 205 tror jeg ikke du vil bli skuffet over lyden, ettersom denne er bedre i Bose. Når det er sagt må jeg bare si at selv om du får bedre lyd så koster det mer enn det smaker. For den prisen kan du få bedre lydkvalitet. Hvis aktiv støyreduksjon er noe du synes er viktig, så er det nok ingen som kan slå Bose på det. Du vil altså få litt bedre lydkvalitet, høyere pris, men uslåelig støyreduksjon og kjempegod komfort.

Angående ubehag med aktiv støydemping så tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem. Det påvirker ikke lyden på dette hodesettet, og du merker ikke noe til det sånn sett. På fly er det egentlig ikke særlig behagelig å høre på musikk, men med aktiv støyreduksjon blir det mye bedre!

Da tror jeg du kommer til å sette pris på klarheten i Bose. Bassen er god, klar og kontrollert, men den er ikke spesielt livlig og høy. Når det er sagt så går dette an å fikse med EQ, da høres bassen ganske fin ut egentlig. Planlegger du å kjøpe en DAC også? :) Hvilket avspillingsutstyr har du idag?

Ja, gjør det. :)

Lenke til kommentar

V-Moda M100 skal etter det jeg har lest være bedre enn UE6000. :) Faktisk ble det omtalt som et meget bra hodesett.

Jeg skjønner at du forsåvidt det at du vipper mot UE6000 eller M100, det er også logisk hvis du legger mest vekt på bass og ikke er fullt så opphengt i skarp diskant. Så på bakgrunn av dette er nok disse også hodesettene for deg. Så ja, M100 sies å være bra. Har ikke prøvd dette selv dog.

Lenke til kommentar

Bra at innlegget mitt kunne være til hjelp. :D Hvis du går fra Sennheiser HD 205 tror jeg ikke du vil bli skuffet over lyden, ettersom denne er bedre i Bose. Når det er sagt må jeg bare si at selv om du får bedre lyd så koster det mer enn det smaker. For den prisen kan du få bedre lydkvalitet. Hvis aktiv støyreduksjon er noe du synes er viktig, så er det nok ingen som kan slå Bose på det. Du vil altså få litt bedre lydkvalitet, høyere pris, men uslåelig støyreduksjon og kjempegod komfort.

Angående ubehag med aktiv støydemping så tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem. Det påvirker ikke lyden på dette hodesettet, og du merker ikke noe til det sånn sett. På fly er det egentlig ikke særlig behagelig å høre på musikk, men med aktiv støyreduksjon blir det mye bedre!

Da tror jeg du kommer til å sette pris på klarheten i Bose. Bassen er god, klar og kontrollert, men den er ikke spesielt livlig og høy. Når det er sagt så går dette an å fikse med EQ, da høres bassen ganske fin ut egentlig. Planlegger du å kjøpe en DAC også? :) Hvilket avspillingsutstyr har du idag?

Ja, gjør det. :)

Hei :) Fikk de i dag! VELDIG GOD støyreduksjon. Lyden var fin, klar og god bass. Følte volumet måtte mere opp en på beyerdynamic for å opnå høyt volum. Jeg har en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829 som ikke har noe imponerende lydkort og en E machine E525 med innebygd lydkort. Så det er kanskje derfor jeg opplever ikke så høye volum? Har også et Yamaha YHT-196 hjemmekino denne fungerer veldig godt som forsterker bassen og volumet :) Har bare prøvd bose på E machinen nå, skal prøve på ASUS laptopen i natt :) Gjerne noen tips til å få litt smoothere lyd ;D!

Igjen, Bose sin aktive lyddemping var sinnsykt. Og fine å se på, gode å ha på seg. Egen bag som en kan pakke de i :)

Jepp, MÅ ha DAC :)!

Lenke til kommentar

Har god råd xD Men skiter ikke penger. Kjøpte nettopp annlegg, 3d bluray spiller og 3d smart tv.. Så det river litt i lommeboken. 1300 spart omjeg leverer de tilbake og tar beyeren. Så vurderer det. Og heller kjøpe da en DAC forsterker til laptopen min :) Komplett har ikke flere 32 ohm pro igjen :( noen andre steder? som forhåpentligvis selger E7 DAC også :)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...