jo4ch1m Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hei! Er for øyeblikket ute i min andre uke på "mitt egent" RYP-program. Lurer på om noen her kan se over programmet mitt og fortelle meg om programmet er greit nok, eller om jeg burde bytte ut noen øvelser. Programmet er en liten twist av det originale grunntreningsprogrammet til RYP hvor jeg blant annet har byttet ut knebøy fordi at jeg for øyeblikket ikke kan ta baseøvelser som knebøy og markløft osv. Programmet er ett helkroppsprogram og er basert på at den første uken er det kun 12 repetisjoner, de tre neste er det 8 repetisjoner og de to siste ukene er det kun 4 repetisjoner (6 uker). Skråbenk (Bryst): 3x 4-12 repetisjoner Arnoldpress(Skuldre): 2x 4-2 4-12 repetisjoner Bicepscurl med Ez-stang(Biceps): 3x 4-12 repetisjoner Framoverbøyde dips (Nedre del av brystet, skille mellom mage og bryst): 3x 4-12 repetisjoner Tricepspress, noe ala pullover (Triceps): 2x 4-12 repetisjoner Knestående hanteldrag på benk (Rygg): 2x 4-12 repetisjoner Roing bredt i maskin (Rygg): 3x 4-12 repetisjoner Mage i maskin(Mage): 3x 4-12 repetisjoner Mage-side i maskin (Side-mage): 2x 4-12 repetisjoner Leg extensions (Lår): 2x 10 repetisjoner Beinpress (Lår): 1x 10 repetisjoner Bein-curl (Bakside lår): 2x 10 repetisjoner Her er oppsettet, er ikke helt sikker på hva beinøvelsene heter, men er noe lignende ihvertfall. Spørsmålet er her om det er noen øvelser jeg burde bytte med noen andre, eller om det er noen andre øvelser jeg også burde ha i tillegg. Føler jeg dekker det meste av muskler som er mulig å dekke. Vurderer og bytte ut roing bredt pga treningssenteret der jeg trener kun har tilgang på en dårlig versjon av øvelsen, samtidig som jeg føler jeg trener samme stedet på ryggen med knestående hanteldrag. Bruker også kosttilskudd som protein og kreatin, men har også lyst å begynne på en gainer fordi jeg sliter med å spise nok. Noen som har tips til en god gainer? (Helst noe saftlignende ala energidrikker som YT og gatorade). Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hvorfor kan du ikke ta bøy og mark? Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Hvorfor kan du ikke ta bøy og mark? Går for øyeblikket på en medisin hvor en av bivirkningene er at jeg får ondt nederst i ryggen når jeg bøyer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå