Gå til innhold

valg av nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja jeg har testet begge og nexus 7 falt mere i smak en samsungen.

Men har nesten mere og si hvor mobil du vil ha den'da det er forskjellige størrelser.

Selv har jeg en 10" men har den ikke med ut og på reise er den med som laptop.

Mens nexus 7 kunne jeg ha i lomma når jeg bare dro ut en tur og viste jeg fikk noe dødtid.

Lenke til kommentar

Nexus 7, klabert. iPad mini er oppskrytt, med dårligere CPU og skjerm. Samsung Tab 10.1 er litt "meh". Ta Nexus 7, eller bestill Nexus 10 fra CDON/Multicom ;)

 

Så hele verdenspressen tar da feil ang IPad mini da? Bullshit man får ikke bedre brett i den størrelsen ferdig diskutert. Nexus7 velger man hvis man vil ha noe billig i grei kvalitet. Nexus 10 blir for dyrt i forhold til konkurrenter.

Lenke til kommentar

Så hele verdenspressen tar da feil ang IPad mini da? Bullshit man får ikke bedre brett i den størrelsen ferdig diskutert. Nexus7 velger man hvis man vil ha noe billig i grei kvalitet. Nexus 10 blir for dyrt i forhold til konkurrenter.

Synes ikke skjermen på iPad mini er noe serlig jeg. Pluss at iPad Mini har mistet karmaen sin, Jobs mobbet jo andre da de lagde brett som var så små.

Lenke til kommentar

 

Synes ikke skjermen på iPad mini er noe serlig jeg. Pluss at iPad Mini har mistet karmaen sin, Jobs mobbet jo andre da de lagde brett som var så små.

 

Skjermen er strålende samme oppløsning som iPad 2 i mindre format. Alle sier at Steve Jobs mening om mindre skjerm på iPad døde med han... Jeg tviler på du har brukt en iPad mini hvis du tviler på karma den er rett og slett overlegen.

Lenke til kommentar

Skjermen er strålende samme oppløsning som iPad 2 i mindre format. Alle sier at Steve Jobs mening om mindre skjerm på iPad døde med han... Jeg tviler på du har brukt en iPad mini hvis du tviler på karma den er rett og slett overlegen.

Nei, synes ikke det. Jeg så pikslene tydelig, så det er ikke samme oppløsning.

Lenke til kommentar

 

 

Så hele verdenspressen tar da feil ang IPad mini da? Bullshit man får ikke bedre brett i den størrelsen ferdig diskutert. Nexus7 velger man hvis man vil ha noe billig i grei kvalitet. Nexus 10 blir for dyrt i forhold til konkurrenter.

 

Tror jeg ville sjekket litt mere før jeg kom med slike påstander.

Nexus 7 er noe av de bedre brettene i den størrelsen.

 

Nexus 10 er der råeste brettet i 10" størrelsen og billigere en iPad som er konkurrenten.

 

Eneste de mangler er 3g og minne kort.

Lenke til kommentar

Synes ikke skjermen på iPad mini er noe serlig jeg. Pluss at iPad Mini har mistet karmaen sin, Jobs mobbet jo andre da de lagde brett som var så små.

Plukket en del på en iPad mini denne uken, og skjermen ser veldig bra ut. Ikke helt i Retina-klasse, men nært nok - om man ikke studerer dem side om side. Et nettbrett som både ser og kjennes så elegant ut som iPad mini må være født med god karma, så det mangler nok ingen ting i den avdelingen heller ;)

 

DSC_9062sm.jpg

 

Til venstre Nexus 7 - til høyre iPad mini.

Til venstre ser vi 7" skjermstørrelsen som Steve Jobs "mobbet", eller i alle fall var kritisk til, og til høyre ser vi at Apples 8" skjerm er vesentlig større.

 

 

DSC_9061sm.jpg

 

 

Likevel er iPad mini både mindre i volum, og 10% lettere enn Nexus 7.

 

ipad-nexus-7.jpeg?maxX=620

 

 

Til sist, ikke la dere lure av at iPad ser uforskammet bra ut, for under det pene skallet skjuler det seg ytelse til tusen:

51693.png

Lenke til kommentar

Til sist, ikke la dere lure av at iPad ser uforskammet bra ut, for under det pene skallet skjuler det seg ytelse til tusen

Jeg er veldig skeptisk til benchmarks på forskjellige operativsystem. For en nøyaktig test må de kjøre på samme operativsystem, med samme skall, og med samme software. Apps til iPad er kodet forskjellig enn f.eks. Android. (Det kan jo kjøre masse bakgrunnsprogrammer også!)

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Har både N7 og iPad mini (og iPad 1, og TF201). Det er vel og bra at N7 gir mye for pengene, men det er et upolert lekeprodukt satt opp mot mini-en. I bruk oppleves den som mindre snappy (selv med 4.2), og små genistreker som virtuell home-knapp like under space-knappen på tastaturet er bare frustrerende.

 

Så, nå ligger N7 bare og støver ned. Ikke får jeg solgt den videre heller med mindre den går under tusenlappen, og da kan jeg heller bare ha den til.. eh.. en bildefremviser eller ekstern skjerm til speilrefleks.

 

Jeg ville prøvd å legge Apple-hatet til side og iallefall tafset litt på en iPad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...