N o r e n g Skrevet 4. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 Så hvis du kjøpte en 2012 BMW, så synes du det er fornuftig av BMW at det egentlig er en 2009 med 2012-merke? Min interesse for biler er som bærarter i Uganda, inteteksisterende. Det hadde ikke brydd meg et sekund om bilen var basert på 2009-modellen så lenge den hadde funksjonaliteten jeg hadde ønsket meg (som for eksempel støtte for oppkobling mot mobilen min.) Dessuten er det helt feil å se på noe som BMW her, tenk heller Fiat 500. Lenke til kommentar
xbox-student Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 Eh javel. Jeg har uansett fått svar på hva jeg lurte på i denne tråden. Takk til alle. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 4. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Så hvis du kjøpte en 2012 BMW, så synes du det er fornuftig av BMW at det egentlig er en 2009 med 2012-merke? Ikke helt det samme, da prisen går ned og kortet faktisk er nytt. Hvis en BWM 525 2012 modell koster 500.000kr, og det finnes en modell som heter f.ex 425, som er en ny bil som er lik den 525 fra 2009 og koster 400.000kr er det jo ikke svindel. 630 er laget i 2012 men bruker teknologi fra 2010. Dette er ikke noe nytt, man tar forrige generasjon, setter ned prisen og gir det et nytt navn. mange av GeForce 6xx er renamed fra 5xx og 4xx. Hvis ikke måtte man lage helt nye chipper for alle kort, noe som ville blitt dyrt. Det er heller ikke noe hemmelighet da man med et enkelt søk på nettet vil få full info om kortet. Samme med kort fra samme generasjon. 680/670/660ti er samme produktet i grunnen, der 670 er en redusert 680 og en 660ti er en reduset 670. btw her en liste som ca plasserer ytelse fra foskjellige kort mot hverandre. Ikke 100% nøyaktig, men kan brukes som en ledetråd. Det regnes minst 3 hakk opp for å få en oppgradering. (Ikke det at det ikke er forskjell, men 3 hakk for noe som kan regnes som en skikkelig oppgradering): http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html Endret 4. desember 2012 av tjbr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå