Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Innlevering i bygg og anlegg

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har fått en oppgave på skolen som jeg ikke finner så mye ut av..

Oppgaven handler om at vi skal føre opp en enebolig i området der jeg bor, men at vi bare skal gjøre planleggingen og papirarbeidet. Har selv funnet svar på oppgave 1 og 2, men sliter med resten. Håper noen av dere her inne har erfaring eller kunnskap om dette, og at dere vil hjelpe meg! :)

Her er oppgavene:

3. Skriv ut byggesøknad og fyll ut de opplysninger som skal til for å få godkjent søknaden. Finn ut kostnaden i søknaden. (Noen som vet om en god byggesøknad?)

4. Du skal selv føre opp huset, hvilke papirer må du få godkjent, hva vil dette koste?

5. Hvilke andre må inn i byggeprosessen for å få oppført huset, hva vil dette koste? (Jeg er selv tømrer)

6. Sett opp en framdriftsplan for prosjektet skjematisk, sett opp ulike milepæler.

7. Sett opp totalkostnader for prosjektet. Hvilken årslønn må du ha for å sette opp huset? Finn ut din fremtidige lønn etter tariff (etter 5 års praksis).

Alle søknader, tegninger og beregninger skal leveres inn.

Går forresten VG1 om det spiller noen rolle :)

Setter utrolig stor pris på om noen av dere vil hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant oppgave, for "de som har fulgt med i timen" og gjordt hjemmeleksen sin.

Dette skulle du kunne selv, så jeg hjelper deg ikke. Alt for mange som ikke kan pensum og det sliter bransjen med. Læregutter som ikke kan noen som helst. Hadde du spurt om en, eller to "ting" du ikke hadde fått med deg, så hadde jeg sannsyligvis hjulpet deg. Men her er det store deler av pensumet, som du ikke har fått med deg og som du burde kunne mesteparten av. Men, lykke til!

Lenke til kommentar

Har stor forståelse for det du sier her.. Problemet mitt var bare at jeg stod helt fast, ettersom vi ennå ikke har hatt noen form for undervisning i dette temaet enda. Derfor synes jeg det var rart at vi fikk en slik oppgave, men fant ut en god del i dag med litt hjelp av læreren :)

Så jeg håper du ikke føler det at jeg ville utnytte forumet for å få en "lett skolegang". Har alltid brydd meg om skolen og karakterene, og de har alltid stått øverst på prioriteringslisten.

Men skal lære av mine feil og håper at dette rettet opp litt av inntrykket :)

Lenke til kommentar

Har stor forståelse for det du sier her.. Problemet mitt var bare at jeg stod helt fast, ettersom vi ennå ikke har hatt noen form for undervisning i dette temaet enda. Derfor synes jeg det var rart at vi fikk en slik oppgave, men fant ut en god del i dag med litt hjelp av læreren :)

Så jeg håper du ikke føler det at jeg ville utnytte forumet for å få en "lett skolegang". Har alltid brydd meg om skolen og karakterene, og de har alltid stått øverst på prioriteringslisten.

Men skal lære av mine feil og håper at dette rettet opp litt av inntrykket :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...