Gå til innhold

BenQ 23,6" LED XL2411T. Verdt å gå for?

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort? Skal jeg sende tilbake XL2420T og bestille denne i stedet?

Har hørt at en del har problemer med ghosting på XL2420T, lurer på om denne kan være noe bedre?

Også er det jo valgets kval mellom 120 hz m/ display port vs. 144hz uten displayport. Det vil vel ta en god stund før DVI blir tatt over av DP tror dere ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ville dere gjort? Skal jeg sende tilbake XL2420T og bestille denne i stedet?

Har hørt at en del har problemer med ghosting på XL2420T, lurer på om denne kan være noe bedre?

Også er det jo valgets kval mellom 120 hz m/ display port vs. 144hz uten displayport. Det vil vel ta en god stund før DVI blir tatt over av DP tror dere ikke?

Det er ghosting på min XL2410T også, dette kommer du ikke unna på LCD-skjermer uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar

Det er ghosting på min XL2410T også, dette kommer du ikke unna på LCD-skjermer uansett hva du gjør.

Ok.. Vil du si at ghosting er mer synlig på 120hz enn 60hz skjermer?

Jeg har undersøkt litt mer og funnet ut dette som største forskjeller.

XL2420T: Display Port, 2ms gtg respons tid, 120hz

XL4211T: Ikke Display Port, 1ms gtg respons tid, 144hz

Hvilken ville du gått for?

Lenke til kommentar

Ok.. Vil du si at ghosting er mer synlig på 120hz enn 60hz skjermer?

Jeg har undersøkt litt mer og funnet ut dette som største forskjeller.

XL2420T: Display Port, 2ms gtg respons tid, 120hz

XL4211T: Ikke Display Port, 1ms gtg respons tid, 144hz

Hvilken ville du gått for?

Nei, 120Hz-skjermer har ikke mer ghosting. Jeg sier bare at ghosting blir du aldri kvitt med LCD-skjermer.

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg holder meg til den jeg opprinnelig har bestilt XL2420T. Virker som om det er mer info/tester osv ute av den. Samt hjelp/tips til å få kalibrert den bra.

Et sikkert dumt spørsmål; hvilken kabel ville du brukt mot gpu'en? HDMI, DVI-D eller Display Port?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne skjermen når den var på tilbud :-D Kunne ikke vært mer fornøyd! Det er faktisk hele 144Hz på den i tillegg til LED backlighting. Rått for FPS og 3D.

Den er rå på både spill og film. Dessuten var den ganske billig også. Bare ca 1800kr for en slik skjerm.

Jeg har lagt merke til at det er mange her som har klaget på mangel av tilkoblingsmuligheter. Det er bullshit. Den har støtte for Dual link DVI. Hva er så galt med det liksom??? Visst dere hadde hatt noe peiling på slik, hadde dere visst at Dual link DVI er perfekt for 120Hz 3D gaming monitorer...

Endret av Kallepotetgull
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne skjermen når den var på tilbud :-D Kunne ikke vært mer fornøyd! Det er faktisk hele 144Hz på den i tillegg til LED backlighting. Rått for FPS og 3D.

Den er rå på både spill og film. Dessuten var den ganske billig også. Bare ca 1800kr for en slik skjerm.

Jeg har lagt merke til at det er mange her som har klaget på mangel av tilkoblingsmuligheter. Det er bullshit. Den har støtte for Dual link DVI. Hva er så galt med det liksom???

Så det du sier er at når folk klager på at den ikke har displayport så er det "bullshit", for den har jo dual link dvi?

Endret av dag128
Lenke til kommentar

Ja, men DP er mindre ;) og en mer framtidsrettet løsning også :)

Jeg er enig i det, men hva skal man med det på en slik skjerm? Visst man ikke vil ha skjermen burde det være pga. at du ikke liker skjermen, oppløsningen er ikke god nok. Ikke fordi det ikke er Displayport. Denne skjermen blir ikke bedre med displayport. Just saying...

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det, men hva skal man med det på en slik skjerm? Visst man ikke vil ha skjermen burde det være pga. at du ikke liker skjermen, oppløsningen er ikke god nok. Ikke fordi det ikke er Displayport. Denne skjermen blir ikke bedre med displayport. Just saying...

I mine øyne blir den det, DVI skal nemlig fases ut i løpet av 4 år fra nå. Neste generasjon med kort vil sikkert ha det, men om man verdsetter å kunne bruke en skjerm med neste generasjon og neste generasjon der igjen er det lurt å gå for en med displayport.

Som sagt tidligere: når XL2420T har displayport er det ingen logisk grunn til å gå for XL2411T.

Lenke til kommentar

er det noen som ikke har ny skjerm om 4 år? selvom dvi fases ut har vel ikke det noe å si. om 4 år har vel alle skjermer 2440*1600 og 120hz?

når blir VGA faset ut da? siden den er eldre enn dvi er den ikke?

http://www.techworld.com.au/article/412885/vga_dvi_display_interfaces_bow_five_years/

Om 4 år har vi mest sannsynlig de samme LCD-skjermene som i dag med mindre forbedringer, tror nok vi må vente lenger på OLED enn som så.

Lenke til kommentar

http://www.techworld...bow_five_years/

Om 4 år har vi mest sannsynlig de samme LCD-skjermene som i dag med mindre forbedringer, tror nok vi må vente lenger på OLED enn som så.

hva med IPS? er ikke det ganske bra eller kan det ikke få 120hz`? jeg skal nemlig aldri gå tilbake til 60hz.

har brukt 120hz i litt over et år og får nesten vondt av 60hz når jheg ser det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...