Gå til innhold

BenQ 23,6" LED XL2411T. Verdt å gå for?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg vurderer også og kjøpe skjermen i dag :)

Håper noen kan kommentere om 120 Hz utgjør en merkbar forskjell innen FPS-spill og bilspill på PC.

120hz utgjør egentlig ganske mye i mine øyne, brukte CRT skjerm helt fram til litt over 1 år siden, bare pga dette :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gå for XL2420T eller denne nyere modellen XL2411T?

Forsøkt å google litt men finner særdeles lite info om XL2411T dessverre :(

Har bestilt XL2420T til 1795,- samme som denne men den har ikke blitt skipet enda. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar

Blandet denne tråden med en annen tråd jeg leste hvor komplett solgte demoskjermer av XL2420T for 1795kr.

Jeg er litt usikker på hvilken jeg ville ha valgt hvis begge var til fullpris siden jeg ikke finner så mye info om XL2411T jeg heller.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Det vet jeg , derfor jeg startet tråden... Så denne er egentlig det beste valget dersom du skulle kjøpt en ny 120 hz skjerm selv om den var fullpris?

Ser ingen grunn til å kjøpe en skjerm uten displayport når du har et ellers likeverdig alternativ med displayport til samme pris.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om BenQ vil gi ut en "oppdatert" XL2420T også. Designet til XL2411T ser helt lik ut som XL2410T så vidt jeg kan se.

Jeg fant en artikkel hvor det stod at XL2411T egentlig er en 144Hz skjerm. "Update: We are currently reviewing the BenQ XL2411T. Having tested with both AMD and Nvidia cards, it runs at 144Hz by default so isn’t just a 120Hz monitor." - http://pcmonitors.info/benq/benq-xl2411t-120hz-of-gaming-goodness

Lenke til kommentar

hva er egentlig displayport da? og hva er ett likeverdig alternativ? er det egentlig ikke 120hz som gjør denne skjermen spesiell og derfor kostet 2799? :-)

Displayport er et overføringsgrensesnitt for bilder i likhet med DVI. Forskjellen er at DVI er på vei ut, mens displayport er på vei inn.

XL2420T har både displayport og DVI, XL2411T har kun DVI.

Lenke til kommentar

Displayport er et overføringsgrensesnitt for bilder i likhet med DVI. Forskjellen er at DVI er på vei ut, mens displayport er på vei inn.

XL2420T har både displayport og DVI, XL2411T har kun DVI.

Er det noen fordeler med DP ovenfor DVI? Det kommer til å ta mange år før DP blir standarden, og innen den tid har de fleste ett skjermkort og skjerm med DP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...