Razoop Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hei! Jeg har nylig kjøpt en pc fra komplett. Jeg har passet på at alle komponentene passer til hverandre og har satt alt på plass slik det skal være. Når jeg starter pcen så forblir skjermen svart og pcen skrur seg av igjen og så på igjen og slik fortsetter den helt til jeg drar ut kabelen. Hovedkort og vifter fungerer som de skal når pcen starter. Her er komponentene jeg bestilte: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0 Intel® Core i5-2500K Processor MSI Z77A-GD55, Socket-1155 Samsung DVD Writer, SH-224BB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 kit CM Storm Trooper Gaming Big Tower BenQ 24" LED RL2450HT Silver Power SP-S850 850W PSU, ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 4x 6+2pin Intel® SSD 330 Series 120GB 2.5", 25nm Setter pris på all hjelp! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Det samme opplevde jeg med inkompatibel prosessor... sjekk om hovedkortet ditt faktisk støtter den cpu'en... Lenke til kommentar
Stiano519 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Har du koblet til to ledninger(pci) fra strømforsyningen til skjermkortet. Det kan hende skjermkortet ikke får nok strøm fra psun Lenke til kommentar
Razoop Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Har du koblet til to ledninger(pci) fra strømforsyningen til skjermkortet. Det kan hende skjermkortet ikke får nok strøm fra psun Akkurat nå så har jeg tatt ut skjermkortet, det er et internt skjermkort i hovedkortet. Har prøvd å koble ut unødvendige komponenter, men det har ikke gitt noe svar. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hvor sikker er du på at alt er koblet riktig? Riktig antall spacere plassert korrekt mellom hovedkort og kabinettvegg? Prøv med én RAM-brikke, og/eller se til at brikkene sitter godt i sporene og der de skal. Før betydde like farger dual-channel, men såvidt jeg vet er det på enkelte nyere hovedkort motsatt. Dette står i manualen. Uansett burde ikke dette forårsake slike problemer, men enkelte kort er sære. I5 2500k skal fungere helt fint med dette hovedkortet så problemet skyldes neppe det. Lenke til kommentar
Razoop Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Hvor sikker er du på at alt er koblet riktig? Riktig antall spacere plassert korrekt mellom hovedkort og kabinettvegg? Prøv med én RAM-brikke, og/eller se til at brikkene sitter godt i sporene og der de skal. Før betydde like farger dual-channel, men såvidt jeg vet er det på enkelte nyere hovedkort motsatt. Dette står i manualen. Uansett burde ikke dette forårsake slike problemer, men enkelte kort er sære. I5 2500k skal fungere helt fint med dette hovedkortet så problemet skyldes neppe det. Heisann! Da har jeg fått systemet til å fungere, takk for alle bidrag! Feilen var i en av ramstasjonen i pcen, merkelig nokk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå