Sandraker Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hei! Jeg går nå tredje året på videregående, altså er jeg russ. Jeg vurderer å melde på 3KJ-faget som privatist istedenfor å ta det på skolen, av diverse grunner. Det jeg lurer på er om den muntlig-praktiske eksamenen og skriftlige jeg må ta til våren kommer i tillegg til resten av de obligatoriske eksamenene en skal igjennom til våren? Det heter jo at alle skal igjennom to skriftilige eksamener i programfag, og èn muntlig/praktisk eksamen; kommer disse i tillegg til mine privatist eksamener, eller trenger jeg bare den privatist muntlig-eksamenen? Takk! Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Først og fremst heter det kjemi 2 ikke 3KJ etter kunnskapsløftet . I følge det jeg har hørt så kan man ikke melde seg til eksamen i et fag man selv er elev i, men la oss si at dette skulle være mulig, så kommer den muntlig-praksis og skriftlig eksamen i tillegg til de obligatoriske, du kan med andre ord ikke velge hvilke fag du skal bli trukket til. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Først og fremst heter det kjemi 2 ikke 3KJ etter kunnskapsløftet . I følge det jeg har hørt så kan man ikke melde seg til eksamen i et fag man selv er elev i, men la oss si at dette skulle være mulig, så kommer den muntlig-praksis og skriftlig eksamen i tillegg til de obligatoriske, du kan med andre ord ikke velge hvilke fag du skal bli trukket til. TS sier han vil ta det privat(altså i tillegg til de obligatoriske programfagene i Vg3). Ikke ha undervisning i det på skolen i tillegg. Hei! Jeg går nå tredje året på videregående, altså er jeg russ. Jeg vurderer å melde på 3KJ-faget som privatist istedenfor å ta det på skolen, av diverse grunner. Det jeg lurer på er om den muntlig-praktiske eksamenen og skriftlige jeg må ta til våren kommer i tillegg til resten av de obligatoriske eksamenene en skal igjennom til våren? Det heter jo at alle skal igjennom to skriftilige eksamener i programfag, og èn muntlig/praktisk eksamen; kommer disse i tillegg til mine privatist eksamener, eller trenger jeg bare den privatist muntlig-eksamenen? Takk! Du MÅ opp til eksamen i det faget du tar som privatist, både i skriftlig og muntlig-praktisk. Og det kommer i tillegg til de obligatoriske eksamnene du har i Vg3. Endret 6. desember 2012 av koosepus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå