Gå til innhold

Handleliste stasjonær, trenger hjelp til delene:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gaming, et gammelt kabinett, men menerjeg skal få set inn der, eller må kabinettet passe et spesifikt hovedkort? Har ikke noe harddisk fra før, derfor har jeg den som er på 1 tb. Budsjettet er 7-8000.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

625W er nok til det oppsettet, gitt at ikke kondensatorene bærer preg av høy slitasje. Den leverer også nesten like mye strøm på +5V og +12V som f.eks. Corsair TX650, så jeg tror du er good to go der.

Hva angår kabinett er du nok også good to go så lenge kabinettet støtter ATX. Om kabinettet er et minitower må du nok bytte til et m-ATX-hovedkort. Om kabinettet har en proprietær formfaktor som endel av "ferdigprodusentene" tidligere har brukt i sine modeller, må du ha nytt kabinett.

Sannsynligvis vil hovedkortet passe helt fint inn i kabinettet, det jeg ville vært mer bekymret for er om skjermkortet gjør det samme. SKjermkortet du har valgt er ifølge MPX sine spesifikasjoner 25,63 cm langt. Du bør trå til med målebånd for å være sikker på at harddiskbrønnen ikke kommer i veien.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

PSUen er nesten ikke brukt, jeg vet ikke hvor stor plass det er i det kabinettet, men skal google det litt:) hvor mye kjøling tror du jeg trenger, og følger det med kjøling i CPU-pakken?:)

Edit1: sjekket specsa på kabinettet, det er 528.8 mm langt, og HDD-brønnen tar litt under en 1/3 av lengden inne i kabinettet:)

Endret av JuWel
Lenke til kommentar

Ingen problemer med det kabinettet.

Selv om du ikke skal klokke er det digg med en støysvak maskin. Ihvertfall hvis du skal sove på samme rom.

Jeg anbefaler en tredjeparts-vifte uansett, så langt at budsjettet er enig. Hvor mye kunne du tenke deg å bruke isåfall?

Det følger med kjølepasta med de aller fleste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...