JuWel Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Hei! Det er lenge siden jeg drev å satt sammen pcer, så er ganske rusten på hva slags produkter som gir mest for pengene:) Er denne handlelisten ok? Og passer det sammen? Jeg har kabinett, men vet ikke hva slags kjøleutstyr jeg trenger. Liste: https://prisguiden.no/liste/136807 På forhånd, takk:) Endret 4. desember 2012 av JuWel Lenke til kommentar
greenman Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Hva er bruksområdet ditt? Hva har du fra før? (type harddisker, optisk drev, kabinett osv) Og, hva er budsjettet ditt? 3 Lenke til kommentar
JuWel Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Gaming, et gammelt kabinett, men menerjeg skal få set inn der, eller må kabinettet passe et spesifikt hovedkort? Har ikke noe harddisk fra før, derfor har jeg den som er på 1 tb. Budsjettet er 7-8000. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
JuWel Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Hei:) Har byttet ut noen deler og fant ut at jeg har en 625w sapphire pure, modulær strømforsyning. Er det nok til å drive denne listen? Liste: https://prisguiden.no/liste/136806 Takk:) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) 625W er nok til det oppsettet, gitt at ikke kondensatorene bærer preg av høy slitasje. Den leverer også nesten like mye strøm på +5V og +12V som f.eks. Corsair TX650, så jeg tror du er good to go der. Hva angår kabinett er du nok også good to go så lenge kabinettet støtter ATX. Om kabinettet er et minitower må du nok bytte til et m-ATX-hovedkort. Om kabinettet har en proprietær formfaktor som endel av "ferdigprodusentene" tidligere har brukt i sine modeller, må du ha nytt kabinett. Sannsynligvis vil hovedkortet passe helt fint inn i kabinettet, det jeg ville vært mer bekymret for er om skjermkortet gjør det samme. SKjermkortet du har valgt er ifølge MPX sine spesifikasjoner 25,63 cm langt. Du bør trå til med målebånd for å være sikker på at harddiskbrønnen ikke kommer i veien. Endret 5. desember 2012 av srbz Lenke til kommentar
JuWel Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) PSUen er nesten ikke brukt, jeg vet ikke hvor stor plass det er i det kabinettet, men skal google det litt:) hvor mye kjøling tror du jeg trenger, og følger det med kjøling i CPU-pakken? Edit1: sjekket specsa på kabinettet, det er 528.8 mm langt, og HDD-brønnen tar litt under en 1/3 av lengden inne i kabinettet:) Endret 5. desember 2012 av JuWel Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hva heter det? Evt et bilde. Og ja, det følger med CPU-vifte, men den er ikke noe særlig å skryte av. Hvis du har planer om å klokke kan du bare glemme det med standardviften. Du får en kurant tredjeparts-kjøler til 2-300,-. Lenke til kommentar
JuWel Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hey:) Link til kabinett: http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6638 Har ingen planer om å clocke, men burde jeg få en tredjeparts anyways? Edit1: følger det med kjølepasta med en tredjeparts vifte? Endret 5. desember 2012 av JuWel Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Ingen problemer med det kabinettet. Selv om du ikke skal klokke er det digg med en støysvak maskin. Ihvertfall hvis du skal sove på samme rom. Jeg anbefaler en tredjeparts-vifte uansett, så langt at budsjettet er enig. Hvor mye kunne du tenke deg å bruke isåfall? Det følger med kjølepasta med de aller fleste Lenke til kommentar
JuWel Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Hei:) Må først si at jeg er utrolig takknemlig for all hjelpen her:) Har satt meg et budsjett på helst maks 8000. Men ser at det kan bli litt tynt med alle de små tingene i tillegg:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå