Gå til innhold

Lønn på kiwi, rema and so on....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på kiwi, men så vidt jeg vet følger alle Rema-butikker den nevnte tariffen, ja. Og jeg har vært innom en del som vikar. Ganske sikker på at tarifflønn (ikke nødvendigvis at virksomheten er bundet av tariffavtale direkte, men i alle fall at lønnsvilkårene er de samme eller bedre) er et vilkår for å få inngå franchise-avtale med kjeden.

Hva gjelder coop så har de sin egen tariffavtale, men det ligger vel i samme området.

Uansett: Spør arbeidsgiver hvilken lønn de tilbyr før du sier ja til jobben. Veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Ringte og snakket med en butikksjef nå, spurte hvordan en person på full stilling arbeidet, da fikk jeg følgend svar: "De jobber litt på dag og litt på kveld"

Han nevnte ikke hvor mange timer det ble osv osv.

Noen som har vært borti noe liggnende før?

Vil ha en jobb der jeg faktisk kan leve av lønna

Lenke til kommentar

De fleste butikksjefer vil ikke ansette folk uten erfaring i fast/full stilling. Dersom du er flink får du mye jobb, dersom du ikke er flink får du ikke mye jobb.

Med butikkerfaring (eller annen relevant erfaring) stiller det seg nok noe annerledes, men selv da er det vanskelig å få kontraktsfestet fast antall timer i matbutikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...