Ra92 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Drøft påstanden: <<kvinner får velge fra "hylla over" når det gjelder sex, men må senke standarden hvis de skal få seg et forhold>> Ville du ha ligget med ei jente som du aldri i livet kunne ha fått følelser for/vært sammen med? Føler du at du må senke standarden din for å få deg et ligg? Drøft også ordet "standard" Endret 4. desember 2012 av Ra92 Lenke til kommentar
Ra92 Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Drøft påstanden: <<kvinner får velge fra "hylla over" når det gjelder sex, men må senke standarden hvis de skal få seg et forhold>> Ville du ha ligget med ei jente som du aldri i livet kunne ha fått følelser for/vært sammen med? Føler du at du må senke standarden din for å få deg et ligg? Føler jentene på diskusjon.no at de måtte senke standarden for å få seg type? Drøft også ordet "standard" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Har faktisk dratt fram denne diskusjonen på fest et par ganger + med hun jeg sist holdt på med. Jeg står vel egentlig fast på at så lenge hun er en 7-8er så kunne hun fått med seg hvem som helst fra byen om hun hadde spurt direkte. Gutter derimot, vel, der har flere ting en utseendet som spiller inn, som penger og status, selv om mange jenter neppe hadde blitt med en flott rik kjent mann sånn uten videre uansett. Jenter er som regel sterkt uenige i dette, men jeg som mann, vett hvor overfladiske menn er. Det finnes jo alltid et unntak av regelen. "Standard" og skalaen jeg brukte ovenfor er jo veldig individuell, noe fasit finnes ikke. Endret 4. desember 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Det er klart det er hold i påstanden. Samfunnsforskning fra flere kilder viser nettopp dette: Kvinner må ned i standard fra tilfeldig sex til fast forhold. Det er jo egentlig en historisk veldig ny tendens til at kvinner sier jatakk til tilfeldig sex. Før kontraseptive metoder var kvinners seksualitet ensbetydende med videreføring av arv. At kvinner idag kan ha sex kun for gledens skyld er relativt 'nytt'. Jeg tror vi må ganske langt fremover i evolusjonen for å påvise en slags seksuell "likestilling" biologisk. Alt dette sier at menn som er på sjekker'n på byen vil i signifikant større grad være villige til å gå ned i "standard" for å ha seg. En kvinnes invitasjon på noe slikt er vi menn nesten biologisk bundet til å gå med på, innen rimelighetens grenser. Gitt premisset om at dama attraktiv nok, det ikke er bundet risko for sykdom eller sosial stigma (som at det er aksept for tilfeldig sex i samfunnet), viser sosial forskningen en klar vektning i at menn sier ja. Nå er ikke samfunnsforskning naturvitenskaplige lover. Det sier noe om normer og verdier, felles oppfatninger, og påviser følgelig summen av individers valg i gitte kulturer. Det vil også være sterke innslag av f.eks kulturell kapital, som penger og utdanning. Fattige menn må ofte velge lavere attraktivitetsnivå enn rike menn. Det er flere variabler enn biologi alene. Dette er overtydelig i praksis, det kan vi alle se. Med andre ord kan du med dette godt slå hull i argumentene til de som mener jenter velger fra samme "hylle" i attraktive partnere med tilfeldig sex som i fast langvarig forhold. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Føler ikke at jeg må senke standarden for å få et ligg nei, og hadde fint kunnet ligge med en jeg ikke har noen følelser for. Jeg tror ikke jenter må senke standarden, men jeg tror de leter etter andre kriterier når det kommer til forhold. Det jeg tror du tenker på som "å senke standarden" er å gå for mindre attraktive typer, som meg selv. Det er ikke å senke standarden hvis den fyren de velger er en fantastisk mann, kjæreste og elsker? Bare fordi han ikke har sixpack eller ser ut som en Abercrombie & Fitch modell betyr det ikke at han er noe dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå