Gå til innhold

Epox ep-8rdae bra til xp2000?

Choo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det samme hovedkortet selv stående i en annen pc med en AMD Athlon XP2500+ prosessor, fungerer utmerket!. Men integrert nettverkskort medfølger ikke. Når det gjelder hvilken RAM du skal velge kommer det ann på flere forskjellige ting, i ditt tilfelle blir det slik:

• Skal jeg overklokke systemet?

Skal jeg drive med video/bilde redigering?

Skal jeg bruke pcen til spilling? I såfall i hvor stor grad?

Hva ellers skal pcen brukes til?

Hvor mye penger er jeg villig til å gi for en RAM brikke?

Dersom du driver med video/bilderedigering er du sikkert klar over at du trenger mye minnet, da er det som regel like greit og kjøpe det billigste. Dersom du driver med eller vurderer og overklokke systemet (eller bare minnet) må du spørre deg selv om i hvor stor grad du skal overklokke. Siden dette hovedkortet støtter dobble minnekanaler med DDR SDRAM vil det lønne seg å kjøpe 2 stk. minnebrikker for best mulig ytelse.

Lenke til kommentar

Hei

Kortet støtter opptil 3GB DDR SDRAM (200/266/333/400MHz). Mer informasjon om kortet finner du på denne siden.

Dersom han ikke skal overklokke så mye, ville jeg tatt en titt på følgende RAM brikker:

1. GeIL PC3200 Value/Ultra 256MB

2. GeIL PC3200 Value/Ultra 512MB

Dersom overklokking er en viktig faktor ville jeg tatt en titt på følgende RAM brikker:

1. GeIL PC3200 Golden Dragon Series 256MB

2. GeIL PC3200 Golden Dragon Series 512MB

Husk at det vil lønne seg å kjøpe to stk. minne brikker og kjøre disse i "dual channel". Du finner forøvrig flere priser og minne brikker på denne siden. Jeg anbefaler 400MHz brikker grunnet høyere stabilitet ved overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...