Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)

Nå trenger jeg virkelig litt hjelp fra noen som er har mer erfaring enn meg.

Beklager om det ble litt mye tekst her. Men sånn ble det nå.

Min uvitenhet har i tur og orden gitt meg 4 stk packard bell maskiner med åra. Jeg har alltid oppgradert RAM, men jeg skjønner nå at du ikke er kongen på haugen når du har handlet alle pcene dine på Elkjøp.

Jeg jobber som musikkprodusent, og den siste PCen jeg kjøpte i 2010 (ixtreme M5140) har funket veldig bra. Riktignok etter at jeg oppgraderte den med 16Gb DDR3.

Nå vil jeg opp et nivå eller to.

Det først jeg tenkte var å bytte over til SSD. Men når du først har staret å lese deg opp på produkter her på forumet, og har lest opp og ned på hardware.no sine guider og tester, da blir du både hekta og gira.

Det jeg ønsker: Jeg spiller ikke ingen spill på pcen, så der klarer jeg meg med ps3.

Jeg vil ha en pc som takler det meste når det kommer til musikkproduksjon. Men jeg vil også ha en pc som gjør at jeg lettere kan jobbe i programmer som "Adobe premier og After Effects".

Dette ønskelisten etter å ha søkt litt rundt:

- Intel Core i7 3930K

- Samsung SSD 840 Series 500GB

- Corsair Hydro H100i

- Asus Rampage IV Formula Socket-2011 Intel X79 Express

- Corsair Dominator GT DDR3-2133 CL9 16GB x 2

Mulig jeg ikke har ekstremt god peiling på det som er over her på ønskelisten, men det under her aner jeg ikke hva jeg trenger av.

1.

skjermkort:

Skal brukes til å redigere video på et ok nivå. Trenger ikke det dyreste, men et som funker til å redigere GoPro 3 Hd filmer, samt kunne sende Hdmi signaler til minst to skjermer, helst tre. Jeg bruker nå to stk VGA-skjermer, og en hdmi.

2.

strøm:

Her er jeg helt blank!

Trenger vel noen som gir nok strøm, og passer til kabinettet.

3.

Kabinett:

trodde det skulle være lett å finne kabinett til ATX-boards, men etter det jeg har lest, så funker vel ikke dette til alle kabinetter? Sånn med tanke på at jeg ønsker meg et Asus Rampage IV Formula Socket-2011 Intel X79 Express. (Bredde 30.5 cm

Dybde 24.4 cm)

Vil ikke bruke mer enn 7-8000kr på de 3 siste delene.

Håper virkelig noen gidder å hjelpe meg. Hadde blitt kjempe glad.

Tips til skjermkort, strøm, og kabinett. Men også erfaringer og tips til det jeg har satt på ønskelisten.

Ellers ønsker jeg alle en God Jul :xmas:

Mvh

Andy

Endret av AndyNorth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Et Gigabyte Radeon HD 7850 OC 2GB eller Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB spiller lite rolle om det har vært brukt eller bvare. Noen videoredigeringsprogram bruker GPU til å gjøre oppgaven raskere:

http://www.sonycreat...gpuacceleration så sjekk med videoredigeringsporgrammet ditt her. I så fall vil HD 7970 eller GTX 670 være bedre alternativ.

2. Corsair TX 750W V2 holder vel eller Silver Power SP-S750M 750W PSU, skal du overklokke ville jeg lagt på 100 watt ekstra.

3. Kabinett spiller ikke så stor rolle gå for pris eller kvalitet, USB3 enhet på fremsiden.

Det finnes kun ATX og E-ATX forskjellen er lengden på hovedkortet. E-ATX brukes ofte i servere.

Velg heller Noctua D14 som kjøler samt er det bortkastet med over 1333 Mhz rambrikker på sokkel 2011. Velg heller å flylle på alle 8 ram kanalene med ram.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...