Gå til innhold

Fluefiske

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig lyst til å fiske igjen, spesielt med flue, etter å ha fisket altfor lite i sommer/høst. Begynner ikke ørretene å bli ferdig med gytinga nå? Var full aktivitet i en av elvene mine i midten av november. Er dem sultne når dem er ferdig nå før isen kommer?

Tenker også å prøve på havet, er det mulig å fiske fra land med fluestang med fiske-imitasjoner eller noe lignende? Bor i en fjord i Nordland. Fikk en slags nybegynnerpakke fra vangen for kanskje 6-7 år siden for et par tusen tror jeg. Er fortsatt nybegynner siden jeg ikke har fisket ordentlig siden da, men i sommer tok jeg flere rett under kiloen på diverse tørr- og våtfluer i ei elv. Men vil vel si jeg er i startfasen enda.

Gjerne anbefal noen fluer til diverse situasjoner, har ikke mange igjen nå :p Har sett masse fluefiskevideoer på youtube, og ser at spesielt i USA kjører de masse større fluer som kanskje kan erstatte sluk og spinnere, spesielt på gjedde og bass fiske. Vil noe av dette fungere på ørret her i Norge? Type rompetroll, mus, frosk, småfisk osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du fiske i sjøen er streamere fine, med mye blankt osv, slik at de ligner på Sil, småsild og Tobis.

Da jeg skrev tråden glemte jeg at alt av vann har frosset nå :DD Blir vel fisking med streamere i fjorden da, satse på å ta en sjøørret eller forvillet laks. All fisk er greit egentlig, blir bare godt å kaste litt igjen :D Hvor bruker folk å kjøpe fluer online? Tenkte det var mye å spare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...