paithlezz Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Fikk plutselig lyst til å fiske igjen, spesielt med flue, etter å ha fisket altfor lite i sommer/høst. Begynner ikke ørretene å bli ferdig med gytinga nå? Var full aktivitet i en av elvene mine i midten av november. Er dem sultne når dem er ferdig nå før isen kommer? Tenker også å prøve på havet, er det mulig å fiske fra land med fluestang med fiske-imitasjoner eller noe lignende? Bor i en fjord i Nordland. Fikk en slags nybegynnerpakke fra vangen for kanskje 6-7 år siden for et par tusen tror jeg. Er fortsatt nybegynner siden jeg ikke har fisket ordentlig siden da, men i sommer tok jeg flere rett under kiloen på diverse tørr- og våtfluer i ei elv. Men vil vel si jeg er i startfasen enda. Gjerne anbefal noen fluer til diverse situasjoner, har ikke mange igjen nå Har sett masse fluefiskevideoer på youtube, og ser at spesielt i USA kjører de masse større fluer som kanskje kan erstatte sluk og spinnere, spesielt på gjedde og bass fiske. Vil noe av dette fungere på ørret her i Norge? Type rompetroll, mus, frosk, småfisk osv. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Skal du fiske i sjøen er streamere fine, med mye blankt osv, slik at de ligner på Sil, småsild og Tobis. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Skal du fiske i sjøen er streamere fine, med mye blankt osv, slik at de ligner på Sil, småsild og Tobis. Da jeg skrev tråden glemte jeg at alt av vann har frosset nå :DD Blir vel fisking med streamere i fjorden da, satse på å ta en sjøørret eller forvillet laks. All fisk er greit egentlig, blir bare godt å kaste litt igjen Hvor bruker folk å kjøpe fluer online? Tenkte det var mye å spare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå