Aiden.P Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Tenkte det var på tide med en tråd her hvor alternativ tolkning til religion og sine egne "spirituelle" verdier kunne få samspille litt med vitenskapen med oss mennesker i fokus. _____________________________________________ VIKTIGE BESKJEDER; Dette er ikke en tråd for diskusjon om hva som er rett og galt, det kan gjerne bli tatt opp forskjellige teorier og spm. ift. dem. men dette skal hele tiden gjøres med grunnlaget for utvidet forståelse. Egne teorier og tanker er mer enn gjerne velkomne, prøv også å ta med litt bakgrunnsinformasjon eller lignende slik at andre kan dra nytte fra det slik du gjorde. Dette er ikke en tråd for eller imot noen religioner eller noen måter å deduktere verden på, men man bes oppføre seg allment høffelig, da det gir en bedre atmosfære for å dele kunnskap. ----------------------------------------------------- Hva kan diskuteres her? - Det meste kan diskuteres her, så lenge det er relatert til hvordan universet fungerer, du som person funger ift universet og hvordan en "tro" kan tolkes ift. universet. (universet brukt som definisjon på systemet som innebærer alle prosesser fra liv til "død.") 1 Lenke til kommentar
Aiden.P Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Og for de som vil så legger jeg inn en post med mange gode tolkninger til verden, og kanskje nevneverdige artikkler/personer. Jeg står ikke for/mener det samme som informasjonen jeg legger frem, den er der for å leses av de som vil. man trenger ikke si seg enig for å forstå. - spirit science - understanding the 10th dimension - trough the wormhole - (en introduskjon til filosofi.) - dmt: the spirit molecule (dette er mer relatert til spirituelle reiser.) VIKTIG De er ment til å gi folk noe å google opp videre, ikke stå for all kunnskapen! Dette er en god miks av forskjellige tanker innen disse emnene på tråden, noen er kanskje litt vel.. vanskelige for noen å forholde seg til, fordi man ikke kan akseptere det de står frem med (spirit sciense) men de har veldig mye interessant om hellig geometri, og en del andre fakta om hvor ting er plassert, ta alt med en klype salt og husk at google er din venn! 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Skjønner ikke penisvagina av det du sier, men la meg bare trigge en convo som jeg tror har noe med dette å gjøre: søvnparalyse. De skremmende hallusinasjonene vi ser i SP, er det våre drømmer eller er det rett og slett onde ånder som vi ser pga vi har entret sonen deres gjennom SP? Med tanke på at SP er første av de tre stegene på å få en ut av kroppen opplevelse. Jeg bare spør for moro skyld, driter egentlig stort i hva andre sier siden jeg liker min versjon bedre (onde ånder) Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Skjønner ikke penisvagina av det du sier, men la meg bare trigge en convo som jeg tror har noe med dette å gjøre: søvnparalyse. De skremmende hallusinasjonene vi ser i SP, er det våre drømmer eller er det rett og slett onde ånder som vi ser pga vi har entret sonen deres gjennom SP? Med tanke på at SP er første av de tre stegene på å få en ut av kroppen opplevelse. Jeg bare spør for moro skyld, driter egentlig stort i hva andre sier siden jeg liker min versjon bedre (onde ånder) Har opplevd SP en rekke ganger selv, og alltid i oppvåkningsfasen. Dvs at jeg har vært bevisst nok til å ville bryte ut av den paralyserte tilstanden (som om man svømmer febrilsk mot overflaten for å kunne trekke luft), men jeg har aldri hatt "skremmende hallusinasjoner." Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hva kan diskuteres her? - Det meste kan diskuteres her, så lenge det er relatert til hvordan universet fungerer, du som person funger ift universet og hvordan en "tro" kan tolkes ift. universet. Uansett hvilken vei du ser ut i universet, så ser du tilbake i tiden, hvis du vil se frem i tiden, må se innover i deg selv. 2 Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Fikk en ahaoplevelse angående skapelses historene som finnes i veldig mange religioner. Jeg tror vi tolker disse feil fordi vi legger til grunn at de forteller hvordan det fysiske universet ble skapt. Jeg tror disse handler mer om hvordan bevisthet ble til og utviklet seg. En har jo det filosofiske spørsmålet om hvorvidt bevisthet skaper virkeligheten eller omvend. Jeg tror våre forfedres språk, kulturarv og tankesett helte mer mot bevisheten en den såkalte fysiske virkeligheten. De var kanskje ikke klar over dette selv. Deres selvbevisshet har nok vært annerledes en vår. Historen om adam og eva i edens hage er jo et godt eksempel på hvordan vår bevisthet har utviklet seg mot slik som den er i dag. Videre tror jeg Gud og guder egenlig er ofte våres forfedres forfedre som gradvis har blitt mer mysifisert fra generasjon til generasjon. Gud kan også tolkes som bevisthet som entrer virkeligheten/fødes/uvikles. Feks "la det bli lys, og det ble lys". Det ble ikke lys egentlig. Men øyne som kunne se lyset I andre religioner som er mer autentiske en kristendommen er dette gjerne enda tydeligere 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Videre tror jeg Gud og guder egenlig er ofte våres forfedres forfedre som gradvis har blitt mer mysifisert fra generasjon til generasjon. mysifisert ?? Hvorfor skulle ikke menneskets Far (forfader) være en helt fantastisk person, som elsker alle sine barn og barnebarns barn barn ? 1 Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 mysifisert ?? Hvorfor skulle ikke menneskets Far (forfader) være en helt fantastisk person, som elsker alle sine barn og barnebarns barn barn ? Selvfølgelig er det mulig, jeg mener mer mystik i form av et overmeneskelig, utenomjordisk myteomspunnet vesen. Gud er muligens en av våre første forfedre som undret seg over vår tilværelse og fortalte videre til oppvoksende slekter om sine erfaringer. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Selvfølgelig er det mulig, jeg mener mer mystik i form av et overmeneskelig, utenomjordisk myteomspunnet vesen. Gud er muligens en av våre første forfedre som undret seg over vår tilværelse og fortalte videre til oppvoksende slekter om sine erfaringer. Eller kanskje skapte alt, siden Han var den første som gav alt et navn, siden Han var den første som hadde bevisthet om ting rundt seg. Endret 8. desember 2012 av IHS 1 Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Eller kanskje skapte alt, siden Han var den første som gav alt et navn, siden Han var den første som hadde bevisthet om ting rundt seg. Men han var et helt vanlig menneske som levde på denne jorden akkuratt som meg og deg Lenke til kommentar
Aiden.P Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Uansett hvilken vei du ser ut i universet, så ser du tilbake i tiden, hvis du vil se frem i tiden, må se innover i deg selv. Usant! Les om; http://www.cebaf.gov/news/internet/1997/spooky.html Quantum entanglement, osv osv. Ergo universet forandres selv når fotonene allerede er sendt ut, og de samme fotonene blir forandret på sin ferd hit. Så ser vi da virkelig bare fortid? eller kan vi bruke det mønsteret til å videre gi mening til alt? (om man trenger/vil det.) Så tenker jeg også at veien "inn" i deg selv leder ut. Grunnet en teori om at masse er energi i ustabile "brusninger" på en gigantisk virbrasjon som kretser på et kretskort, og de utspiller informasjon mellom seg. og all "vibrasjon" i et kretskort har et innløp (et stort plask.) (så her åpner jeg ideen for at alt egentlig er krusninger på et signal, og bevisthet, det abstrakte være dens "tvilling" kan godt komme med noen flere linker inn på dette om ønskelig. Lenke til kommentar
Masisco Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Men han var et helt vanlig menneske som levde på denne jorden akkuratt som meg og deg Eller kanskje han var en mektig leder, som undersåttene trodde var en gud. Det har jo skjedd flere ganger i historien. Interessant det du skrev om bevissthet, det har jeg ikke tenkt over før. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Selvfølgelig er det mulig, jeg mener mer mystik i form av et overmeneskelig, utenomjordisk myteomspunnet vesen. Gud er muligens en av våre første forfedre som undret seg over vår tilværelse og fortalte videre til oppvoksende slekter om sine erfaringer. Eller kanskje skapte alt, siden Han var den første som gav alt et navn, siden Han var den første som hadde bevisthet om ting rundt seg. Men han var et helt vanlig menneske som levde på denne jorden akkuratt som meg og deg Nei, Han var nok som mennesket Jesus Kristus Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Veldig interessert i det spirituelle selv, og da særlig rundt teoriene om at universet er skapt i bevisstheten. Har her lest "My Big TOE: A Trilogy Unifying Philosophy, Physics, and Metaphysics" (link)". Boka tar for seg alt som eksisterer i en forenelig teori, som kun bygger på to "faktum", evolusjon og "the one"/en bevissthet. Hvorav da det første "faktum" er ganske akseptert, mens det andre nok ikke er det her i vesten, men i boken så skriver også Tom Campbell (forfatteren) at man ikke må tro på noe av det han skriver, men prøve å finne beviser for det selv. Han skriver blant annet om subjektiv vitenskap, og hvordan en teori som forener alt må inneholde noe som ser ut på som mystisk. Boken er veldig omfattende, men teorien er i korte trekk, at det er bevisstheten som er det eneste som virkelig eksisterer, og at denne verden på mange måter ikke er annet en et verktøy for å at bevisstheten skal utvikle seg. Hver og enkelt av oss her på jorda er kun en del av denne bevisstheten, og vi er alle en del av alt. Den verden vi lever har en del begrensninger som er til for at bevisstheten skal kunne utvikle, men det er også kun en av mange "univers". Hvor fra et "univers" vil de andre "universene" virke "ikke-fysisk", mens det "universet" man er i virker "fysisk". Tom Campell sammenligner blant annet mye med hvordan PC'er, og dataspill fungerer. Siden "universet" er skapt i bevisstheten har man også mulighet til å forlate det via bevisstheten, det står mye om meditering, og hvordan man via det kan besøke andre "univers". Det er ikke mulig å bevise for andre at dette "universet" eksisterer i bevisstheten, da "universet" ikke lenger ville hatt sin hensikt. Nevner også i boka novella "Flatland (wikipedia link)", som handler sånn ca om noen som lever i en 2D verden, og ikke greier å se for seg den tredje dimensjonen (står plot på Wikipedia artikkelen). Og hvordan det for noen inne i en data simulasjon vil være vanskelig å ha noe forhold til det som er utenfor, eller hvordan verdensbildet til en bakterie er veldig begrenset i forhold til vårt. Lest boka en gang, men føler jeg egentlig vet mindre nå enn før jeg leste den, men hele boka er egentlig mer til for å peke ut noen nye muligheter, som man selv kan sjekke ut. Alle har sin en egen "forenelige teori". Jeg har til tider vært ganske overbevist om at "universet" er skapt i bevisstheten, men er ikke helt overbevist enda/lenger, føler jeg trenger flere beviser. Tok for 2 uker siden hallusinogen sopp, og hadde da noen syke opplevelser, det var som om man mistet følelsen av kroppen, og bare tankene var igjen, får visst litt samme opplevelse av . Det er vanskelig å forklare opplevelsene jeg fikk, det var litt som om det ikke var meningen at man skulle kunne forklare det. Jeg kom i hvert fall fram til at svaret var jeg, og det var som om jeg hadde tilgang til en dypere "meg selv" som svarte på mine spørsmål, hadde også noen "out-of-body" opplevelser, og så noen hallusinasjoner i rommet jeg var i. Har tidligere kun at "out-of-body" opplevelser et par ganger, men aldri virkelig sterkt. Har også hatt "lucid dreaming", drømmer hvor man er bevisst. Den gangen jeg hadde det var jeg i en drøm med et par kompiser, hvor av han ene spør "Hva gjør du her nå på en tirsdag", jeg tenkte så hva jeg faktisk gjorde der på en tirsdag (bruker kun å være der i helgene, annen by), og det slo meg så at det kun var en drøm. Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, men fløy litt rundt, og skiftet omgivelser, lukket også opp øynene litt mens jeg drømte, uten at jeg datt ut av drømmen. Varte ikke så lenge tilsammen før jeg våknet helt, men var virkelig en spesiell og artig opplevelse. Drømmer generelt sett en god del, noen uker husker jeg drømmer nesten hver natt, jeg bruker også å skrive ned drømmer, og har i høst skrevet ned rundt 50 (noen netter husker jeg flere forskjellige drømmer). Er også veldig interessert i "law of attraction"/hvordan man påvirker verden jeg tankene, har hatt noen virkelig "magiske" opplevelser hvor jeg virkelig følte at det var tilfellet. Noen ganger er det også som om det skjer forskjellige ting her i verden som bare er meningen at skal skje. Alle har sin egen oppfatning av en hendelse, og noen gang skjer det bare så sykt magiske ting her på verden, selv om det ikke nødvendigvis kan bevises. Jeg har selv fått så utrolig mye bra her i verden, og har faktisk avslått så mange gode muligheter at det er vanskelig å akseptere det. En annen ting jeg er veldig interessert i er ego og selvbilde. Hadde en syk opplevelse her i sommer hvor jeg innså at jeg var en stor taper, det var som om selvbildet mitt ble knust (hadde vært deprimert i et par måneder). Jeg "innså" hvordan "egoet" mitt har bygget opp et "selvbilde" av meg selv på grunn av det jeg frykter. Hadde noen 2 syke uker etter det, hvor jeg bare gikk rundt i verden "uten ego" (slik jeg opplevde det). Følte jeg fikk samme følelse av å ta mdma, har kun hatt en virkelig positiv opplevelse på det (tatt det 4 ganger), og er ikke noe jeg føler jeg vil ta igjen. Er dog ganske interessert i DMT da jeg har lest en del rundt det. Setter veldig pris på initiativet til trådstarter . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå