comadore Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Skal ha ny pc, ettersom bærbare ikke klarer noe lengre grunnet varme osv(3år gammel) Ønsker at den skal kjøre BF3,WoW, RTW2 når det kommer. Typisk skolearbeid/surfing/(men mest gaming da jeg vil bruke bærbar mest når det gjelder skole) Ser på komplett pcer i 7000-8000klassen http://www.komplett.....aspx?sku=10740 Skjerm,AMD FX-4300 prosessor, XFX Radeon HD 7950 3GB, http://www.komplett.....aspx?sku=10731 Uten skjerm, Intel® Core i7-2700K, Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB Ellers har begge to 8gb minne, 500gb/1TB disk på 7200rpm osv.. Jeg vet at GTX kjører "bedre" på BF3 enn Radeon osv.. Men er det SÅ stor forskjell?(hva er best med tanke på spillene mine evt?) http://www.bit-tech....50-1gb-review/3 Det skal sies at jeg har en skjerm liggende(3-4år gammel) Noen ide ang valget? Og ang hvordan det er ang å oppgradere i fremtiden?(noe som hindrer meg til det?) Jeg skal IKKE overstige 8000kr(student) Og sånn som jeg kan se er det stort sett hovedkort/skjermkortet som er de store forskjellene? Ene havner vel på ca 7661 og en på 7750kr.. Så ikke stor prisforskjeller heller(med/uten mus/tastatur osv) Håper noen av dere "datakyndige" kunne sagt et par ord! PS: Må også nevnes at jeg kommer ikke til å overclocke/eller noe av dette andre "dere der ute" kan! Kommer til å kjøre den rett frem akkurat som jeg får den fra komplett, hehe! - Midtun Endret 4. desember 2012 av midtun Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 i7-2700k er, til tross for at den er nesten to år eldre enn FX-4300, et hestehode foran i ytelse. Så valget her burde være rimelig enkelt. Forklaringen er at Intel har langt mer penger de kan bruke på utvikling og har som følge av dette langt bedre ytelse per MHz i tillegg til at produksjonsteknikken ligger omtrent to år foran TSMC. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 i7-2700k er, til tross for at den er nesten to år eldre enn FX-4300, et hestehode foran i ytelse. Så valget her burde være rimelig enkelt. Forklaringen er at Intel har langt mer penger de kan bruke på utvikling og har som følge av dette langt bedre ytelse per MHz i tillegg til at produksjonsteknikken ligger omtrent to år foran TSMC. Ok, så intel+gtx er det beste valget da? Sånn all over? og gir mest for pengene? Hvordan er den intel +MSI hovedkortet når det gjelder oppgraderinger? Og hvor lenge ville du trodd at GTX 660TI skal holde i spillverden?Tenker da, vil det holde i 2år frem i tid f.eks? (Til en vanlig person som gamer på hobbybasis) Takker for svar;) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Vil tippe 660 Ti begynner å slite når Xbox 720 og PS4-portene begynner å presse litt. 660 Ti er ikke akkurat et beist når det kommer til fyllrate som AMD-kortene er. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Vil tippe 660 Ti begynner å slite når Xbox 720 og PS4-portene begynner å presse litt. 660 Ti er ikke akkurat et beist når det kommer til fyllrate som AMD-kortene er. Ok, er så "ute" av datakomponenter som det går ann å bli, så forsto ikke helt! Men men! Går egentlig utifra at 660TI skal funke i ca 2år-3år ca til wow/bf3/rtw2... Evt får jeg bare oppgradere denne ene komponenten! Men takker for svar, får se omjeg får gå etter intel+geforce til jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå