Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Minecraft dropper i FPS etter en stund

Anbefalte innlegg

Halla! :)

Har en Acer Predator g3610 som ikke vil spille Minecraft i høy FPS. For en stund siden, rundt et halvt år siden, begynte Minecraft å lagge og bare komme opp i 60fps. Før dette hadde Minecraft kjørt 120-200fps noen ganger opp til 300 fps. Så jeg installerte WIndows 7 helt på nytt og formaterte hard disken min. Da funket Minecraft helt utmerket, og jeg var oppe i 120-200fps igjen. Men nå skjer det samme problemet, igjen! Det frister ikke å formatere hard disken enda engang... Er det noen som vet hva som kan være feil?

Spesifikasjoner:

Windows 7 ultimate 64 bit.

intel core i7 processor 3770

AMD Radeon HD 7870 2GB

16GB DDR3 memory

12GB solid state drive + 1TB hard drive

Takk til hvem som helst som kan hjelpe! :I

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nyeste verson av java?

(selv om du har 64-bits verson av windows(noe jeg håper du har) så hender det ofte at man får innstaler 32-bits jave, det vil redusere ytelsen i minecraft)

Du kan prøve å innstalere optifine, har erfarring med at det øker fps'en en del.

Endret av Zorgeir
Lenke til kommentar

Har du nyeste verson av java?

(selv om du har 64-bits verson av windows(noe jeg håper du har) så hender det ofte at man får innstaler 32-bits jave, det vil redusere ytelsen i minecraft)

Du kan prøve å innstalere optifine, har erfarring med at det øker fps'en en del.

Takk skal du ha :)

Avinstallerte alle java versjoner (hadde 4-5 stykker), og installerte da den nyeste til 64 bit. Installerte også Optifine. Tilbake til 120 FPS igjen, funker fett. :w00t:

Takk for hjelpen :wee:

Endret av Mrhakhar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...