Gå til innhold

Prøvde Cannabis for første gang.

SouthPark

Anbefalte innlegg

På lørdag skulle jeg ut å feste med en venn av meg, men før vi skulle reise på vors fortalte han meg at han hadde fått tak i en joint. Jeg ble med på å røyke den. Kameraten min hadde ikke prøvd det så mange ganger, og for meg var det første gang; så ingen av oss hadde noen særlig ærfaring.

Jointen inneholdt 100% grønt weed og det var cirka 1 gram i den. Vi hadde ikke drikki mer en en øl vær når vi fyrte den opp.

I begynnelsen vi trakk det ned og vi ble "høye" ganske fort. Etter hvert som vi røyka begynte jeg å føle meg mere og mere dårlig og etterhvert bøyde jeg meg ned for å spy; men jeg måtte ikke spy. Jeg begynte bare å høre en svak "piping" i ørene og etterhvert som jeg ble mer og mer svimmel begynte det å føles mere og mere ut som om jeg hadde hodet mitt i en slags "dykkerklokke". Akkurat som om jeg hadde på meg hørselvern eller noe sånt. Jeg sto også å lente meg til en vegg og til slutt falt jeg i bakken.

Hele opplevelsen var utrolig ekkel og jeg lurer på hvorfor det skjedde meg. Kameraten min merka ingenting til det på samme måte som meg. Etterhvert kom jeg meg litt og vi trasket videre, og vi var begge høye hele kvelden.

Det jeg lurer på er om dette er normalt for en førstegangsrøykende? Og er dette såpass alvorlig at jeg overhode ikke bør finne på å gjøre det igjen. (Da tenker jeg med flere måneders mellomrom). På forhånd takk.

Har også hørt noe om at man skal røyke før man drikker, kan det ha vært den ølen som har gjort det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

That shit happens.

Noen blir dårlige første gang de drikker alkohol, snuser etc. Og ettersom weed er enda sterkere så kan man bli enda dårligere av det første gang. Mine første erfaringer var litt fucka. Men det blir jo bedre om man bare orker å fortsette med det.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

Det du beskriver er ikke særlig normalt for en førstegangsrøyker. Da er det mer vanlig at enkelte ikke opplever noen form for rus i det hele tatt.

Grunnen til at du ble kvalm og uvel er garantert fordi du blandet cannabis og alkohol, og da blir man ofte kvalm. Ikke bland rusmidler på den måte, og i alle fall ikke første gang du prøver dem ut!

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar

Du kan ha blitt kvalm hvis du ikke er vant til å røyke noe fra før av, men jeg tror også dette kan ha noe mengden weed dere hadde i jointen. Ett gram er relativt mye, spesielt på to personer. For å sette det i perspektiv: 3,5 gram med gode saker holder til ca. 5-6 joints på tre erfarne røykere. Hvis du har tenkt til å prøve igjen, prøv i mindre mengder, og husk at du ikke får den vanlige cannabisrusen før etter et par ganger. Har også dårlig erfaring med å blande alkohol og cannabis. Anbefaler ikke å gjøre det.

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...