Muffinman Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Vurderer å anskaffe et nytt skjermkort, problemet er at mitt gamle (men gode) Asus P2B-s kun støtter 2x AGP. Da er spørsmålet mitt ganske enkelt: Hvor bra skjermkort kan jeg få utbytte av med spede 2x? Bør jeg satse på noe som ikke er av siste skrik kanskje? Kan ikke tenke meg å bruke over tusenlappen, men regner med at jeg får en god oppgradering fra mitt nåværende Matrox Millennium G400 med 16mb. Får ut slappe 1060 3D Marks 2001 av dette etter maks tuning med MGA-tweak. De nyeste spillene kjører nemlig vanvittig dårlig med dette... Noen råd, bortsett fra å skifte hovedkort? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 kan jo kjøpe kyro2 da.. støtter jo uansett ikke mer enn 2x så.. og det hjelper ganske bra i forskjellige spill.. men det er jo ikke særlig fremtidsrettet Lenke til kommentar
gorg Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 må kjøpe nytt hovedkort!!! sorry men med bare 2x agp går det halvparten så bra. drit spør du meg Lenke til kommentar
Noty Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Du kan kjøpe gf4 hvis du vil da dette er kompatibelt med agp1x2xog4x. De fleste skjermkort er bakover kompatibel med gamle standarer slik som 2x agp :smile: Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Finnes det hovedkort med støtte for 8x AGP? Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: gorg skrev (2002-02-12 18:28):må kjøpe nytt hovedkort!!!sorry men med bare 2x agp går det halvparten så bra. drit spør du meg Feil. Forskjellen er _minimal_ med dagens spill/teknologi. dvs stort sett merker du ikke en dritt om du har 2x eller 4x eller fastwrite. Forskjellen mellom 1x AGP og 2x AGP derimot er ganske stor, siden det var en del hardware forbedringer. Men i benchmarks som bruker stooooore textures som ikke får plass i minnet på skjermkortet, der kan du merke en forskjell. http://www.hardwarecentral.com/hardwarecen...reviews/1817/9/ http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=64 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Takk for tips. Tenker jeg kjøper et bedre kort enn jeg tenkte i utgangspunktet, siden jeg vurderer å bygge ei maskin til. Og så kan jeg jo tyne livet ut av de gamle skjermkortene mine i mellomtiden...gøy!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå