lohelle Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Er det mulig å deaktivere all mulighet for lagring i word ? jeg har fjernet knappene og menyene for åpne og lagre (som) , men når jeg lukker en redigert fil så kommer "vil du lagre endringer" opp.. man får også opp lagre ved å benytte hurtigtast (ctrl + f eller noe slikt). Lenke til kommentar
jering Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Om det er noen filer du ikke vil at noen skal gjøre endringer på kan du vel sette på attributt for skrivebeskyttelse? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 det er klart at dette går. MEN denne versjonen av word ligger på en demo terminalserver der alle mapper og alt unntatt en hjemmemappe er "deaktivert" for brukeren. Problemet er at word overstyrer policies i windows for å fjerne høyreklikk osv. Jeg vil at brukeren ALDRE skal se noe som helst til noen mapper på PC-en. Så jeg vil gjerne deaktivere ALT som heter save (lagre) i word.. Et annet alternativ er å finne en måte å tilknytte .doc-dokumenter til et annet program for KUN denne brukeren (eller egentlig 2 brukere)! så vidt jeg vet så er filtype-tilknytning kun mulig på HELE maskinen.. eller ? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Tviler på om du klarer det, det er så mange måter å omgå høyreklikk på hvis det den er skrudd av uansett. Da ville jeg heller satt meget restriktive rettigheter på mappene med NTFS rettigheter. Men en bruker må jo nødvendigvis ha skrive og lese rettigheter på en del systemfiler, ellers ville aldri brukeren kunne å klare å logge seg på. Save As i Word kan deaktiveres med VBA, selv om det er litt knotete da. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 jeg sier "på forhånd takk" om noen kan forklare hvordan "save as" kan deaktiveres. Jeg vil gjerne at brukeren aldri skal se noe til filene på harddisken på noen måte. Det er kun i Word dette er et problem. Internet er restricted, mail og clipboard også.. Noen som har oppsett på deaktivering av save as , gjerne med scripting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå