1BlueAnd1White Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Hallo. Nå som det er vinter og det har begynt å blitt kaldt så begynner det å bli litt vanskelig å starte for min gamle bmw 316i. Når den starter ifra å være helt kald så kommer det en litt rar lyd i noen sekunder, også blir den borte. Det høres på en måte ut som en snurrende ting som kommer borti noe. Søkte litt og jeg tror det er fordi motorolja bruker litt tid på å fylle systemet. Noen som vet om dette er vanlig, eller om det er veldig farlig? Og jeg bør vell bytte motorolje snart? i dag så var det -15 og da varte lyden lengre enn vanlig Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 bytt til tynnere motorolje, lenge siden du byttet olje? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 hehe, kommer ann på når forrige eier bytta olje. Jeg fikk bilen i juni Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Er dette en slags tikkelyd? Det første som slår meg er ventilløfterne som henger litt eller så er det innslaget på starteren som begynner å bli dårlig. Jeg kan huske i det fjerne at disse bilene slet med smøringen til kam-akslingen, men er usikker på om det var på den motoren du har. Prøv å bytte olje og filter først. Hvis motoren lager mekaniske lyder pga dårlig smøring, så bør du bytte olje snarest. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Ok, takk for svar. Da skal jeg nok få byttet olje snart og se hvordan det går Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Er helt vanlig at det tar litt tid å få oljetrykk spes. når bilen har stått en stund. Enda lengre nå som det er bikkjekaldt og man har grøt i bunnpanna. En annen ting som ofte begynner å lage lyd i kulda er som LiamH sier, startmotoren. At dynamoen uler litt i sprengkula er også helt normalt. Litt arbeidslyd når det er 20 minus er lov. 1 Lenke til kommentar
SlyOne Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Ok, takk for svar. Da skal jeg nok få byttet olje snart og se hvordan det går Skift olje ja. Lyden du hører er ventilløfterne. Vanlig at det er litt lyd på disse bilene når de har stått en stund i kulden. Tikker litt et par-tre sekunder. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Kan også være greit med motorvarmer når det er så kaldt 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå