Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flyttet inn i leilighet, kan bare få maks 8 mb (hjelp)

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har flyttet inn i en kjeller leilighet, hvor det ikke er no telefonuttak. Og han jeg leier av har bredbånd fra Telenor, og telenor kan bare gi maks 8 mb.

Går det med 8mb, eller vet dere om noen andre alternativer?

Bredbåndet skal bli brukt til online spilling.

Takk for hjelp på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8 Mb/s ? Det er da slett ikke så verst. Vanligvis behøver man ikke så mye for å spille online-spill*. Det er til og med nok for å få streaming av video med en ok kvalitet. Så jeg ser ikke problemet, faktisk.

Det spørs vel bare om du får ha de 8 Mb/s bare for deg selv. eller om det er slik at han som eier nettforbindelsen også har noe han skal bruke båndbredden til ...

* Båndbredde er vanligvis ikke noe problem ved online-spilling, det er vel heller sjelden man trenger så mye som 1 - 1,5 Mb/s. Da er responstiden viktigere (ping), samt generell linjekvalitet.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes nå at 8 Mb/s er ganske treigt. Har ca. det hjemme hos moren min, men hos faren min har jeg opptil 60 Mb/s på trådløst. Forksjellen er at med 8 Mb, får man jo til det meste, men alt går sykt treigt, og man får ikke spilt av noe i HD, og det er veldig dårlig generelt.

Lenke til kommentar

Jeg synes nå at 8 Mb/s er ganske treigt. Har ca. det hjemme hos moren min, men hos faren min har jeg opptil 60 Mb/s på trådløst. Forksjellen er at med 8 Mb, får man jo til det meste, men alt går sykt treigt, og man får ikke spilt av noe i HD, og det er veldig dårlig generelt.

Visst det går "sykt tregt" som du påstår, så er det feil en annen plass en hastigheten på selve linja. en 8mbit linje holder i massevis til det aller meste. Spilling alene klarer man seg fint med en 0,5mbit linje.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dagens ungdom.. jo, du kan spille av HD. Litt usikker, men mener du ska få spilt av i 1080p også.

Til trådstarter, så tror jeg du klarer deg fint på 8mbit, iallefall om du ikke betaler noe ekstra for det.

8mbit veldig dårlig generelt?! da jeg var ung satt vi med 56k og var faen til feier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens ungdom.. jo, du kan spille av HD. Litt usikker, men mener du ska få spilt av i 1080p også.

Til trådstarter, så tror jeg du klarer deg fint på 8mbit, iallefall om du ikke betaler noe ekstra for det.

8mbit veldig dårlig generelt?! da jeg var ung satt vi med 56k og var faen til feier.

Er vell helst det at det ikke høres "kult" ut lenger for dagens bortskjemte drittunger ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom det går tregt med 8 Mbps er det av andre grunner enn selve netthastigheten. 8 holder, som det er nevnt over, i massevis til det meste, men du sliter litt med optimal streaming av full HD.

Lenke til kommentar

Kjør fartstest på speedtest.net eller en tilsvarende side, så vet vi om det faktisk er et problem her eller om det bare er .... noe annet.

...Da jeg var ung, brukte jeg 9600-modem og koblet til tekstbaserte BBS-er fordi Internett ikke var oppfunnet. Dessuten snødde det hver dag, også om sommeren, og det var mye brattere enn nu til dags, noe som var fryktelig slitsomt når man skulle ut med velociopeden...

• Liker 4
Lenke til kommentar

8 Mbps holder til å spille men kvaliteten på linjen spiller inn, ikke minst kvaliteten på serveren som kjøres da det er mye rart av kvalitet på private servere. Prøv å kjør ping mot spillserveren for å se hvor mye forsinkelse(latency) du får over tid. Mener kommandoen var Ping IP -t for konstant ping. Det er normalt å få noen høye tall av og til i slike ping tester. Men den bør ideelt ligge et godt stykke under 100 ms.

Lenke til kommentar

8 Mbps holder til å spille men kvaliteten på linjen spiller inn, ikke minst kvaliteten på serveren som kjøres da det er mye rart av kvalitet på private servere. Prøv å kjør ping mot spillserveren for å se hvor mye forsinkelse(latency) du får over tid. Mener kommandoen var Ping IP -t for konstant ping. Det er normalt å få noen høye tall av og til i slike ping tester. Men den bør ideelt ligge et godt stykke under 100 ms.

0,5Mbps holder til å spille, så det er ett ikketema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...