Gå til innhold

Treg PC, tips til hva jeg burde gjøre?

ZevenZ

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en data til rundt 14 000 å synes den er treg å lurer om det er noe som er lurt å gjøre, som for eksempel å kjøre nen program, fjerne ikonene fra start siden eller noe slikt. Har også mange programer som popper opp når jeg starter opp datan. Noen so kan hjelpe meg med å få disse bort????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I windows 7 kan du for eksempel trykke på start knappen (den dingsen nede i venstre hjørnet for dem som forsatt kjører win 7) der skriver du inn cmd og denne starter du med å høyre klikke på og starte som admin. Du får da opp ett vindu hvor du skriver msconfig. Her har du flere alternativer. I dette tilfelle dreier det seg om å velge vekk programmer du ikke vil skal kjøre når maskina starter. Så da klikker du på fanen det står startup på og velger bort det du ikke vil skal starte. (NB Vis aktsomhet.)

EDIT: Skreve leif

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

I windows 7 kan du for eksempel trykke på start knappen (den dingsen nede i venstre hjørnet for dem som forsatt kjører win 7) der skriver du inn cmd og denne starter du med å høyre klikke på og starte som admin. Du får da opp ett vindu hvor du skriver msconfig. Her har du flere alternativer. I dette tilfelle dreier det seg om å velge vekk programmer du ikke vil skal kjøre når maskina starter. Så da klikker du på fanen det står startup på og velger bort det du ikke vil skal starte. (NB Vis aktsomhet.)

EDIT: Skreve leif

Dette kan man enklere gjøre med et program som også hjelper pcen i lengden, ved å slette unødvendige filer, avinstallere greier, velga hva som starter opp, rette feil osv. For eksempel Ccleaner er bra til dette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vi hadde lan og de hadde dataer til 6000 og jeg til 14 000 og det legget til meg og ikke de andre.... Jeg laster planetside 2 fra steam nå men fikk nedlastning 1,1 opplasning 0,15 svartid 340

På samme nettet? Gå til www.nettfart.no og si hva du får :)

vi hadde lan og de hadde dataer til 6000 og jeg til 14 000 og det legget til meg og ikke de andre.... Jeg laster planetside 2 fra steam nå men fikk nedlastning 1,1 opplasning 0,15 svartid 340
Lenke til kommentar

Du vet at det er sykt treigt nett? Ikke rart om du lagger da. Er det pcen eller nettet som er treigt? Utdyp mer
Lenke til kommentar

Uhm... ingen som følte for å kommentere at OP baserer sine problemer på at maskinen hans KOSTER mer ?

Hei jeg har en data til rundt 14 000...

De hadde dataer til 6000 og jeg til 14 000

WTF var det første jeg tenkte når jeg kom inn i denne tråden

Og for å faktisk bidra til tråden, Ingenting slår en clean install av win7

Maskiner blir vanligvis levert proppet med bloatware som har ingenting bedre å gjøre enn å sakke ned maskinen

Endret av technicality
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror også trådstartet er litt blank på dette med settings i spill. Selv om din maskin kostet 14K betyr ikke det at den kan makse alle settings i spill. Der din kanskje kan kjøre spill på medium med stabil 60FPS, vil den kanskje gå ned til 20FPS ved high setting. Dine kompiser har nok satt ned settingen i spill på sine maskiner til et nivå der maskinene håndterer de.

Lenke til kommentar

Uhm... ingen som følte for å kommentere at OP baserer sine problemer på at maskinen hans KOSTER mer ?

Hei jeg har en data til rundt 14 000...

De hadde dataer til 6000 og jeg til 14 000

WTF var det første jeg tenkte når jeg kom inn i denne tråden

Og for å faktisk bidra til tråden, Ingenting slår en clean install av win7

Maskiner blir vanligvis levert proppet med bloatware som har ingenting bedre å gjøre enn å sakke ned maskinen

Hei har ikke så mye peiling på dette, kan du gi meg mer detaliert hva jeg kan gjøre? ;)
Lenke til kommentar

Tror også trådstartet er litt blank på dette med settings i spill. Selv om din maskin kostet 14K betyr ikke det at den kan makse alle settings i spill. Der din kanskje kan kjøre spill på medium med stabil 60FPS, vil den kanskje gå ned til 20FPS ved high setting. Dine kompiser har nok satt ned settingen i spill på sine maskiner til et nivå der maskinene håndterer de.

Hei, denne datan skulle klare å kjøre de spillene, siden de har gammle dataer som er ca 4-5 år gammle til rundt 5000. Tror dataen min skiulle klare å kjøre mw2 på beste av grafikk osv ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...