Benjamin200 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Vant litt penger og vurderer derfor å kjøpe en Stasjonær PC fordi jeg har hørt at det er det beste pga. det lagger mer på bærbare. Leter etter en som holder noen år og som ikke bråker så mye pga muligens recording. Vil helst ikke kjøpe deler, og leter etter noe som takler de fleste spill. 7000 helst, men går vel opp til 9000, kanskje 10 hvis den holder lengre. Takk for svar på forhånd! Edit: Har headset og mus, tastatur og skjerm er ikke så viktig hvis det ikke følger med. Endret 3. desember 2012 av Benjamin200 Lenke til kommentar
Stiano519 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Disse er jo bra(; http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10710 http://www.komplett.....aspx?sku=10740 Endret 3. desember 2012 av Stiano519 Lenke til kommentar
Benjamin200 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Disse er jo bra(; http://www.komplett.....aspx?sku=10710 http://www.komplett.....aspx?sku=10740 Ser bra ut etter min kunnskap, hadde noen spørsmål så jeg sendte en e-post. Takknemlig for andre forslag også! Lenke til kommentar
Benjamin200 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Disse er jo bra(; http://www.komplett.....aspx?sku=10710 http://www.komplett.....aspx?sku=10740 Sendte en e-post, men fikk egentlig ikke svar på det jeg spurte om.. Trenger en som kan holde en stund med dagens spill og kommende uten noe spesielt lagg, så synes du jeg burde kjøpe en dyrere pc hvis jeg skal ha den en stund? Kan vel egentlig betale opptil 10k, 11 hvis nødvendig Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Sendte en e-post, men fikk egentlig ikke svar på det jeg spurte om.. Trenger en som kan holde en stund med dagens spill og kommende uten noe spesielt lagg, så synes du jeg burde kjøpe en dyrere pc hvis jeg skal ha den en stund? Kan vel egentlig betale opptil 10k, 11 hvis nødvendig Kjøp en til 10k, med i5-3750k, så du kan overclocke Lenke til kommentar
Benjamin200 Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Kjøp en til 10k, med i5-3750k, så du kan overclocke Hvordan overclocker jeg da? xD Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Hvordan overclocker jeg da? xD Fra BIOS/UEFI Søk på google/YouTube <3 ^^ Endret 6. desember 2012 av iFire Lenke til kommentar
Benjamin200 Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Fra BIOS/UEFI Søk på google/YouTube <3 ^^ Sorry, men er noob når det kommer til PC, hvis jeg overclocker, kan den ikke pc'n miste garantien sin og minske levetid? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Sorry, men er noob når det kommer til PC, hvis jeg overclocker, kan den ikke pc'n miste garantien sin og minske levetid? Du vil miste garantien, og du vil minske levetiden, ikke så mye hvis du klokker rett og fornuftig, men du vil minske mye hvis du setter opp voltage for mye ^^ Happy overclocking! PS: Bare garantien på tingen du overclocker, og du bør ha et bra kjølesystem+PSU! Endret 7. desember 2012 av iFire Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Sendte en e-post, men fikk egentlig ikke svar på det jeg spurte om.. Trenger en som kan holde en stund med dagens spill og kommende uten noe spesielt lagg, så synes du jeg burde kjøpe en dyrere pc hvis jeg skal ha den en stund? Kan vel egentlig betale opptil 10k, 11 hvis nødvendig Den pcen der som han linker til skal være vel så bra for ditt brukt og du trenger nok ikke noe dyrere, hvor det forsåvidt er specs i masse vis. Du kan alltids ta deg en kikk i konfigrer deler, ellers ville jeg etc anbefalt deg til og velge en samsung barecuda istede for wd green hardisk (1tb)...... Også mulighet og velge annen prossesor eks. k verisonen (altså 3570K) om nødvending, anbefaler deg uansett et ATX og ikke micro atx, hvor atx er større og flere mulighet, eks kobling av vifter og slikt. Uansett much better... som er godt oc vennlig. Ellers vil jeg anbefale og kjøpe med en litt skikkelig kjøler om det ikke følger med stock kjøler (er i mine ord det værste dritte som finst) Eks. ha du denne: http://www.komplett....=660642#reviews (beste er nok og først høre med komplett om du eventuelt kan få bytta stock vifta til den jeg linka her^ Skulle uansett vært valg mulighet og konfigrert en annen kjøler selv. Isåfall er kundeservicen til Komplett.no (33005500, så har du det i hode eventuelt..... Men helst bytt hovedkort (ATX) om det isåfall er nødvendig for deg du sparer jo litt med og kun ha det som er altså m-atx, cpu er ikke et much for deg om du ikke skal oc`e B.l.a hvor de speca på den pcen er litt/noe bedre en min og kan selv kjøre de fleste spill uten lagg på ultra Hvor jeg selv kjører AMD phenom x4 og am3+, gpu 6870 amd radeon series, 8gb ram, ssd, hdd Så den pcen med bla intel og skjermkortet slår vel min noe isåfall Hadde du selv hatt et litt stramt budsjett er jo AMD bra, men over 7000-8000>>>> er intel best ;-) Hadde selv mulighet for 1 år sia og bytte til intel, angrer egentlig litt på det men men er uansett veldig fornøyd med pcen nå så.... Endret 9. desember 2012 av HenPower7 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Man kan ikke bevise overklokk...! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ligg ihvertfall unna AMD når du skal kjøpe en PC i denne prisklassen. Det er et flott alternativ til sitt bruk, men Intel ligger for tiden flere hestehoder foran, i denne sammenheng. Komplett Gamer i20 er et greit valg hvis du konfigurerer litt: Green-disker er ikke egnet til stort annet enn ren lagring så jeg valgte en annen disk som både er kjappere og mer effektiv. Hvis du ikke har planer om å overklokke behøver du strengt tatt ikke å bytte prosessor, eller hovedkort for den saks skyld. Har du noen preferanser rundt støynivå? Standardkjøleren til Intel kan støye litt, hvilket medfører at hele maskinen støyer Du får en god tredjeparts kjøler til ca. 300kr. Mulig Komplett monterer en slik for deg hvis du spør pent. Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Anbefaler å kjøpe en k prosessor så du kan overklokke. Når PC'n begynne å dra på åra er det kjekt å ha 20-30% ekstra ytelse i reserve. i5-3570K har nokk ytelse til dagens spill, så du trenger ikke overklokke fra dag 1. For de som er litt på budsjett, er det etter min mening bedre å kjøpe grafikkort i mellomsjiktet og oppgradere etter 2 år fremfor å kjøpe et kort til 4000 og satse på at det holder 4+ år. Endret 9. desember 2012 av wwws78 Lenke til kommentar
Benjamin200 Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Ligg ihvertfall unna AMD når du skal kjøpe en PC i denne prisklassen. Det er et flott alternativ til sitt bruk, men Intel ligger for tiden flere hestehoder foran, i denne sammenheng. Komplett Gamer i20 er et greit valg hvis du konfigurerer litt: Green-disker er ikke egnet til stort annet enn ren lagring så jeg valgte en annen disk som både er kjappere og mer effektiv. Hvis du ikke har planer om å overklokke behøver du strengt tatt ikke å bytte prosessor, eller hovedkort for den saks skyld. Har du noen preferanser rundt støynivå? Standardkjøleren til Intel kan støye litt, hvilket medfører at hele maskinen støyer Du får en god tredjeparts kjøler til ca. 300kr. Mulig Komplett monterer en slik for deg hvis du spør pent. Ok, fikk litt hjelp og fikk en liste lag, tror du dette vil duge på en Komplett i20? Ca 9,4k. Cooler Master CM 690 II Advanced Nvidia Intel® Core i5-3570K Processor XFX ProSeries Core Edition 650W PSU ASUS P8B75-M, Socket-1155 Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA Samsung DVD Writer, SH-224BB Crucial m4 SSD 2.5" 128GB Western Digital® Desktop Green 1TB Jeg valgte å bare kjøpe en litt dyr pc, ettersom jeg ikke vil rote med ting i pc'n siden jeg aldri har gjort det før. Skal brukes mest til recording, Fraps tror jeg. Hvor lenge vil den holde uten lag før jeg bytter ut deler? Går det an å sende den til Komplett igjen så de bytter deler? Vil helst ikke gjøre det selv. Vurderer også å droppe tastaturet så jeg kan kjøpe et bedre. Å ja, støynivået må jeg få senket hvis jeg skal recorde, bråker sånn i bakgrunn. Kan du gi meg link til en bra tredjepartskjøler eller er ikke det nødvendig i lista? Endret 11. desember 2012 av Benjamin200 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "BLACK - Dual Fan -DD", DVI, 2xmini-DisplayPort, HDMI, 900MHz [info] +68.92 Lenke til kommentar
comadore Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "BLACK - Dual Fan -DD", DVI, 2xmini-DisplayPort, HDMI, 900MHz [info] +68.92 Tar å "stjeler" litt tråden. Er i samme situasjon som trådstarter: Hvorfor skal man velge XFX 7950 vs evga 660ti.. Spørsmål da: kjøling?støy? osv? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 AMD kortet har fått en oppgradering siden det (+ca. 10%), har mer minne og større minnebuffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå