Gå til innhold

Valg av dekoder

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål om dekoder til kabel-tv:

Jeg bor i et Sameie med en tv-avtale med Canal Digital. De forsøker å selge meg en dekoder til 3500,- men jeg klarer meg lenge med kanalpakken som inngår i de analoge signalene som allerede er i veggen. Det jeg lurer på er om det er mulig å få disse analogene signalene til HD-signaler. Altså jeg ønsker HD-kvalitet, uten å betale for kanaler jeg ikke bruker ved kjøp av PVR-dekoder.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du er ute etter er den vanlige grunnpakken. Denne er inkludert så lenge sameiet har en avtale med CD.

Du trenger ingen dekoder til 3500. Jeg regner med dette er PVR-boksen fra ADB. Denne inneholder flere funksjoner enn bare TV-mottak (GO, Wimp, opptak osv).

Jeg tror du har misforstått litt. Du får ikke automatisk flere kanaler med en PVR-boks. Derimot så er det flere kanaler i den digitale grunnpakken enn det er i den analoge.

Dekoderene CD leverer finner du her: https://kabel.canaldigital.no/Produkter/TV/Dekodere/

For å ta imot en digital grunnpakke så trenger du enten den billigste dekoderen på den siden, eller hvis du har en TV som støtter digital-tv-mottak så holder det med en IDTV-kortleser. I tillegg kommer sannsynligvis en kortavgift på 299,- i året (mulig denne er inkludert når du har sameieavtale)

Hvis du er usikker på om din TV støtter digitalt mottak av CD så skriv modellnummeret her så kan vi sjekke for deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...