Buddy Dakota Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Om det blir et kjedelig spill så tviler jeg på at valget av setting vil ha hatt mye å si. Dragon Age tapte seg ikke nevneverdig fordi Bioware droppet DnD og Forgotten Realms til fordel for noe nytt. At du heller vil ha et Planescape-spill fremfor et nytt Torment er greit, jeg forstår det. Men jeg tror ikke valg av setting vil ha noe å si for kvaliteten på et eventuelt nytt Torment-spill. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Vet ikke helt om jeg liker setningen "Jeg ville ha brukt en annen setting enn Planescape (og jeg kommer til å forklare hvorfor i en oppfølgingsak).". Det er jo akkurat Planescape jeg vil ha! Historien i Torment er ferdig, så det er ingenting igjen å fortelle der. Det betyr ikke at jeg ikke vil ha flere av folkene i Torment tilbake. Nameless One er unødvendig (han har jo allerede fortalt hele historien sin), men enkelte av companions og NPCs kan mer enn gjerne dukke opp. For ordens skyld: Planescape er settingen, som f.eks Dungeons & Dragons. Torment er selve spillet, som f.eks Baldur's Gate og Icewind Dale. Lager de et nytt Torment-spill vil det jo bare bli, vel, Torment om igjen. Hva er vitsen når Planescape-settingen er så enorm? Helt enig her! For min egen del vil jeg ha noe nytt og kreativt satt i Planescape settingen. Nye historier, nye miljøer, nye vinklinger og filosofiske perspektiver. Var flere av skjebnene i Planescape jeg syntes var fascinerende, f.eks. hun som hadde satt seg fast i Sigil og ikke turte å bevege seg av flekken fordi det kunne være potensielle portaler alle steder som kunne utløses av alle mulige rare nøkler. Den historien ga meg et hint om flere eksotiske og interessante verdener som jeg svært gjerne skulle sett mer av. Det er mye potensiale i denne settingen. Et spill er for lite. D&D dataspillene er vel de spillene jeg opp gjennom årene har hatt størst glede ut av. D&D gjør seg utrolig godt i dataspill etter min mening. Endret 6. desember 2012 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå