Marius13 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Hei folkens! Jeg skulle starte min Audi a4 1997 modell i dag, og den startet så vidt, det er verken motorvarmer o.l koblet til. Den startet så vidt, og jeg rakk å kjøre ca 1.5km før oljelampe og frostvesklampe begynte å lyse. Jeg kjørte 1km for jeg MÅTTE på skolen pga prøve. Deretter stoppet jeg å det begynte å ryke som et hælvette av motoren, og den lagde en jævelig rar lyd etter jeg hadde stoppet motoren. I tillegg var det noe som rant fra motoren på venstre side (hvis du står foran bilen). Hva faen gjør jeg? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Så du fikk noen røde lamper på dashbordet som lyste, og du forsatte å kjøre til skolen? 7 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Du gjorde noe veldig dumt i å kjøre videre når lampene lyser opp. Endret 3. desember 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Røde varsel lys på instrumentet betyr stopp og skru av motoren. Gule varsellys kan man kjøre med Er ingen ekspert, men det høres dyrt ut Endret 3. desember 2012 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Røde varsel lys på instrumentet betyr stopp og skru av motoren. Gule varsellys kan man kjøre med No shit? jeg veit jo det da. JA JEG VAR DUM. men jeg MÅTTE på skolen ellers hadde jeg strøket i gym. kan ikke ha mer fravær. Og det var kun 1 KM med rød lampe på E6 så ja... Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Tauing til verksted. Den bilen skal ikke kjøre noe sted. Hvit røyk? Tipper kjølevannet var frossent og at det har sprengt en slange eller pakning. Og når oljelampa lyser, da stopper du. Tips for framtiden Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Tauing til verksted. Den bilen skal ikke kjøre noe sted. Hvit røyk? Tipper kjølevannet var frossent og at det har sprengt en slange eller pakning. Og når oljelampa lyser, da stopper du. Tips for framtiden DETTE ER NOE JEG VEIT; men som sakt jeg skal ikke STRYKE i gym pga en bil som ikke kommer seg til skolen. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg tror en havarert bil er gyldig grunn til å komme sent, men det er riktignok mange år siden jeg gikk på skolen. Du spurte om hva du skal gjøre, og det er å taue bilen på verksted. Det kan fort vise seg at det hadde vært billigere å stryke i gym. 1 Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg tror en havarert bil er gyldig grunn til å komme sent, men det er riktignok mange år siden jeg gikk på skolen. Du spurte om hva du skal gjøre, og det er å taue bilen på verksted. Det kan fort vise seg at det hadde vært billigere å stryke i gym. Dette er visstnok sant, jeg sjekket olje for ca 1 uke siden, kan det være topplokket eller bunnpanna som har gått :/? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Få den til verksted fortest mulig i hvert fall, og ikke prøv å starte den. Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 All good, AUDIPOWER var bare frostvesken som hadde fryst! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 ...og alle følgefeilene kommer etterhvert... Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 ...og alle følgefeilene kommer etterhvert... Følgefeil av at frostvesken har frosnet? trokke det, om så i hverstefall du er i nærheten av å ha feil har jeg både en stefar og far som er mekanikere. (Ja jeg spørte her før jeg spurte dem om hjelp.) Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Følgefeil av at frostvesken har frosnet? trokke det, ..time will show Synd vi ikke får vite om det. For om det skjer noe, så tviler jeg på at du sier noe til oss Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Oljelampe og temperaturlampe sammen mer enn indikerer blåst toppakning 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 ... gjerne som følge av frosset kjølevæske... 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Og er du riktig heldig har kjølevæake funnet veien inn i aylindrene og perleslått stemplene 1 Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 ..time will show Synd vi ikke får vite om det. For om det skjer noe, så tviler jeg på at du sier noe til oss Skal med glede informere deg om noe mer skjer Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 Fant denne tråden ved en tilfeldighet igjen, og bilen går som den aldri har gått før. AudiPower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå