Colamann Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Hei, jeg merket i dag et problem med min eksterne harddisk. Jeg prøvde å åpne et bilde, men etter en stund kom det opp (not responding). Jeg kan fortsatt se mappene som er på harddisken, men mange av dem kommer jeg ikke inn på. Jeg har prøvd å ta den over på den bærbare. Da klarte jeg og kopiere over noen bilder, men så stoppet filoverføringen bare opp. Jeg har også prøvd å ta den ut av kabinettet og brukt den som en intern hd. Får akkurat det samme problemet da. Av og til får jeg feil meldingen "Error 0x8007045D: the request could not be performed because of an I/O device error". Jeg kan også åpne mappen med tekst dokumentene mine, men når jeg prøver å overføre kommer det enten "(not responding)" eller "Error 0x8007045D: the request could not be performed because of an I/O device error". Det kommer ingen lyd fra harddisken værken som om det skulle være noe løst eller klikke lyder. Lurer på om dere vet om noen metoder for å redde innholdet på harddisken? Eller om dere er kjent med noen firma som er gode med data recovery? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Ibas er vel eneste firmaet som er flinke nok til å hente ut data, men det koster en del. Du kan forsøke å sette disken i en annen maskin og se om du får hentet ut filene da? Det kan være en driverfeil mtp timeouts o.l. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Evt kjøpe en identisk hdd, så kan du jo demontere den selv så bygge opp en ny.. Litt sånn som ibas driver på med men ikke ha høye forventninger.. Lenke til kommentar
Colamann Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Problemet mitt ble løst da jeg prøvde på nytt idag. Plutselig bare virket den. Har fått kopiert alt over. Noen filer har blitt ødelagt, men ingen av viktighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå