AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Hei! Jeg har et spørsmål angående skjegg. Når er gjennomsnitts alderen for skjegg for mørkhårende gutter? Er vel nærmere 1.90 cm i høyden, er ikke ferdig utvokst enda. Hos meg vokser alt annet greit, begynner og få hår under armene. Ser det er mange i klassen som har fått skjegg og må barbere seg jevlig. Føler meg bare så utenfor, så jeg måtte spørre. Forresten, jeg er 15 år og går i 10. klasse på ungdomskolen. Takk for alle svar! Anonym poster: 8ec67383b8fdb6f3c0fd8837d1670a88 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Bare slapp av, du Det kommer. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 De aller færreste 15-åringer får noe annet enn små hårtuster eller en tynn, tynn bart som blir utklassert av barten til bestemødrene deres uansett. 4 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det kommer når det kommer, du kommer til å ønske deg tilbake til tiden hvor du slapp å barbare deg kjapt nok. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det er ikke sikkert. Jeg ønsket meg også skjegg da jeg var 15 år gammel. Nå, noen år senere, elsker jeg å ha skjegg. Det er deilig å ha noe å dra seg tankefullt i. (Altså, noe man kan dra i rundt andre mennesker.) 4 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Berre ver glad for at du ikkje er ljoshåra, du. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Personlig så synes jeg det er noe styr å barbere seg hver dag. Dyrt er det også. Det er bare å være glad for at du slipper det enn så lenge. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hvis man ikke har veldig kraftig skjeggvekst og derfor behov for en veldig tett barbering, er det økonomisk å kjøpe seg en barbermaskin. Eventuelt kan man gro seg et respektabelt skjegg. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg følte behov for barbering før jeg ble 15år. Nå er det bare plagsomt, spessielt under armene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det er høgst individuelt kor mykje skjeggvekst ein får. Enkelte får det i puberteten, andre får det i 20-åra. Enkelte får nesten ikkje skjegg, eventuelt så lyst og pjuskete at det ikkje er noko å skryte av. Den gode nyheita er at det ikkje er noko du får gjort med saken. Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg tror det skjer noe psykososialt når du har skjegg som gjør at testosteron mengden du produserer øker. Så det å ha skjegg kan altså øke skjeggveksten i seg selv. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg tror det skjer noe psykososialt når du har skjegg som gjør at testosteron mengden du produserer øker. Så det å ha skjegg kan altså øke skjeggveksten i seg selv. ...tror du 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Eg _trur_ du må finne ein betre definisjon på "psykososialt". Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det er noe med skjegg som påvirker dominans og sosial status. Det igjen kan slå inn på testosteron produksjonen. Så at skjegget støtter skjegget ser jeg som mulig. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det er noe med skjegg som påvirker dominans og sosial status. Det igjen kan slå inn på testosteron produksjonen. Så at skjegget støtter skjegget ser jeg som mulig. Jeg sier ikke at det er feil, men mener samtidig at litt dokumentasjon hadde vært på sinn plass. Selv fikk jeg skjegg ganske tidlig. Jeg måtte imidlertid vente ganske lenge på å få en bart jeg kunne være stolt av. Nå er barbering noe av det kjedeligste jeg vet om, og det går fort en måned mellom hver gang. Ser det bra ut? Nei. Har jeg en jobb der helskjegg passer? Heldigvis! Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 http://beheco.oxfordjournals.org/content/early/2012/01/12/beheco.arr214.abstract Her er det iallefall noe. En må bare gjette at økt dominans og sosial status kan øke testosteron mengden. Det er iallefall bevist i dyreforsøk at det har den effekten. Lenke til kommentar
festen Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Ellers denne : 17.05 ut i dokumentaren: ttp://www.youtube.com/watch?v=_BIcaPzuMl0 Endret 8. desember 2012 av festen Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Med andre ord må man bare holde håpet oppe og komme seg over skjeggkneika, så er det bare velstand etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå