TheyStoleMyName Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Heisann, det er en leilighet jeg leier ut og leietaker skal betale den første hver mnd. Men leietakeren har enda ikke betalt (idag 3. November). Jeg tenkte jeg skulle vente til mandag pga helg. Men hvordan går jeg frem? Tusen takk for alt av svar. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Ta kontakt med leietaker er nok det beste. Har selv vært ute to dager for sent med leia på grunn av å ha glemt av det. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Send han en mail eller ei melding og spør først vennlig om han har fått med seg at leien ikke er blitt betalt. Kan være så enkelt som at det har vært for lite dekning på kontoen for autotrekk, og at han/hun ikke har tenkt over det fordi den nettopp står på autotrekk Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Og at han kan ha satt pengene over den 30, altså nå på fredag og da vil du ikke få de før imorgen (senest tirsdag kanskje?). Ellers gjør du det letteste og tar kontakt med leietakeren som nevnt over. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Fyren har nok autotrekk, og siden 1. var på lørdag vil ikke du se disse pengene før tidligst i løpet av dagen. Jeg ville ikke stresset over det. Har pengene fortsatt ikke kommet inn i løpet av morgendagen kan du kanskje spørre hva som skjer. 2 Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Det ordnet seg uten å måtte gi beskjed.. Tror jeg har fått inn på konto nuu. Men tusen takk for alt av svar 1 Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Heihei.. Hvis jeg er utleier, og leietaker ønsker å gi oppsigelse.. Hvordan må han gi dette da? Funker det å gi oppsigelse muntlig, sms, og mail etc.? Eller MÅ det være som et brev? Tusen takk. Lenke til kommentar
kiwinazgul Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Unngå muntlig, men mail/sms/brev skal gå helt fint. Leietaker trenger bare å si noe ala: Med dette sier jeg opp leieavtale med "Utleier" i "adresse". Og så burde du som utleier også gi en skriftlig beskjed tilbake på mail/sms/brev Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Leietaker kan si opp med brevdue om han så vil, det stilles ingen formkrav. For utleier stilles det formkrav, det må være skriftlig og det må inneholde en del informasjon (se husleieloven § 9-7). For leietaker vil det selvfølgelig være lurt å gjøre det på en måte som forholdsvis enkelt kan bevises, slik at man slipper å krangle om hvorvidt oppsigelse skjedde rettidig, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå