Gå til innhold

Path of Exile - Lyst til å prøve ?


Anbefalte innlegg

Jeg får BSOD hver gang jeg går inn i Chamber of Sins , merkelig :(

Jeg hadde også dette problemet, etter en analyse av krasj fila så var det først ett problem med en Nvlddmkm.sys (nvidia driver), og etter på med ctoss2k.sys (lydkort dirver, SB X-Fi). Oppdaterte lyd kort driveren og erstattet nvidia fila med en ny kopi, etter det har jeg ikke hatt flere problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg også fått satt av litt tid til Path of Exile, og for meg minner dette mer om en Diablo 2 etterfølger enn det Diablo 3 forsøkte å være. Jeg ser for meg at hadde maskinvaren i PCene som var å finne i år 2000 vært like kraftige som i dag, hadde nok Diablo 2 fått et utseende temmelig likt Path of Exile. Det var "koselig" å få den mørke og demoniske stemningen fra de gamle Diablo spillene tilbake igjen, rendert i 3d og 1080p.

 

Jeg har fremdeles problemer med å forstå at utvikleren bak dette spillet går for free to play, og en free to play variant der man ikke kan kjøpe seg til gameplaymessige fordeler (noe jeg synest er digg). Samtidig leser jeg at utvikleren har klart å samle inn større pengebeløper til spillet gjennom mikrotransaksjoner, og at de har brukt 6 år på å utvikle dette spillet.

 

I og med at spillet er temmelig spillbart nå i en åpen beta fase, får det meg til å tenke på hvor stort potensialet til dette spillet kan bli på sikt. Utvikleren snakket om å lage flære acts alt ettersom hvor suksessfullt spillet blir, og det virker som at de er svært interessert i å ha en god dialog med fansen.

 

Vet ikke om det bare er meg; men d virket nesten litt "misstenksomt" at Jay Wilson i Blizzard forlot Diablo 3-teamet få dager før den åpne betaen av Path of Exile startet..

Endret av Oly
Lenke til kommentar
Jeg har fremdeles problemer med å forstå at utvikleren bak dette spillet går for free to play, og en free to play variant der man ikke kan kjøpe seg til gameplaymessige fordeler (noe jeg synest er digg). Samtidig leser jeg at utvikleren har klart å samle inn større pengebeløper til spillet gjennom mikrotransaksjoner, og at de har brukt 6 år på å utvikle dette spillet.

 

Helt enig. Dette spillet kunne lett forsvart en pris på 50 euro (som er det store titler ofte koster på steam). Avgjørelsen om at det skulle være gratis å spille var visst noe de bestemte seg for før de begynte, altså for mer enn seks år siden mens de fremdeles var kun to personer i teamet. Det var en ideologisk avgjørelse som de holdt fast ved selv da prosjektet vokste seg større enn de så for seg. Det de IKKE så komme var at f2p (som regel i form av p2w) var den nye motegreia i 2012/13

 

De snakker en del om det her på lenken under

 

http://www.gameplanet.co.nz/pc/podcast/1021471.20130201.The-Gameplanet-Show-01-02-2013-with-Path-of-Exile-developer-Chris-Wilson/

Lenke til kommentar
Vet ikke om det bare er meg; men d virket nesten litt "misstenksomt" at Jay Wilson i Blizzard forlot Diablo 3-teamet få dager før den åpne betaen av Path of Exile startet..
Som du selv sier har PoE vært i utvikling i seks år, så Jay Wilson har neppe hatt noe med det å gjøre. At han forlot den videre utviklingen av Diablo 3 er nok mest pga sinte fans, som han sier. Du kan jo tenke selv hvordan det er å bruke dag og natt i mange måneder på å gjøre ferdig et spill, og når det endelig kommer har du plutselig tusenvis av folk over hele verden som hater deg intenst for jobben du gjorde, og spillet du jobbet med blir regnet som den største floppen gjennom tidene av nesten like mange. Det kan umulig være lett for ham, så jeg skjønner ham godt.
Lenke til kommentar

Antakeligvis ikke. De jobber mot det at alle ender opp med samme gear, og set items ville måtte være mektige nok til å være verdt å bruke. Husker ikke hvor jeg hørte det, mulig det var i intervjuet jeg linka til lengre opp

Lenke til kommentar

Samme Gear? Vill ikke det ødelegge de forskjellige spillestilene litt?

 

Jeg spiller forresten en Marauder med Dual Wield, synes det er dritawsome. Life on hit og Life Steal på Jump Slam (eller hva den heter) Healer som bare rakkern :p Har rundet spillet en gang, og er nå på vanskeligere grad, hva skjer om jeg dør der? Ser ut som at alt blir resatt? - hvertfall det som skjedde meg en gang :)

Lenke til kommentar

Oversikt over hva? Hvor mye du mister når du dør? Jeg har lest to forskjellige tall for death penalty, wikien sier 5/10%, mens en sticky på det offisielle forumet sier 7,5/15%

 

Edit: Tallene er for cruel / merciless. Det er ingen straff på normal

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Jeg hadde også dette problemet, etter en analyse av krasj fila så var det først ett problem med en Nvlddmkm.sys (nvidia driver), og etter på med ctoss2k.sys (lydkort dirver, SB X-Fi). Oppdaterte lyd kort driveren og erstattet nvidia fila med en ny kopi, etter det har jeg ikke hatt flere problemer.

 

Dette funka for meg også før jeg leste denne posten din , jeg rett å slett bare installerte lydriveren på nytt :)

Lenke til kommentar

Dual Wield Marauder som satser på noe ala dette:

 

http://www.pathofexi...pz2SPcr96P3vvtF

 

Hvilken lvl er du nå? Hvilke skills bruker du?

Vil tro det blir litt squishy på cruel/merciless, det er slett ikke uvanlig å ha 150ish % hp fra nodes på treet. Du har cappet cold og fire resistance, som absolutt ikke er dårlig, men jeg ville valgt å gå for elemental/cold/fire nodesa til slutt, siden du helt sikkert får gear med litt resistances, som kan holde deg over 50%, som er brukbart på normal, cruel klarte jeg meg gjennom med rett under 70%, men på hc vil det ikke være dumt å nå capen på 75 % vil jeg tro.

 

Blood magic er generelt mye bedre når man ikke har noe intelligence, når man ikke har intelligence kan man ikke bruke auras, som egentlig er den eneste grunnen til å ikke bruke blood magic hvis du kan, siden det reserverer liv.

Med blood magic slipper du å ha mana pots, som gjør at du kan ha flere utility og/eller health pots, i tillegg vil du heale opp alt du bruker med life leech/life on hit.

 

Jeg er ikke ekspert på builds, men tror dette vil være litt bedre, siden det gir litt mer tankyness, og dropper noen nodes som virker å være bedre enn de er. Hvilke skills du bruker har selvfølgelig noe å si, og jeg ville ikke tatt lava lash hvis du ikke har added fire damage support gem, noe du mest sannsynlig vil ha når du får fire eller flere links.

 

Ville også droppa nodes rundt øksehjulet i midten nede og tatt de til slutt, siden de mer til høyre burde være høyere prioritet å få for deg.

 

Blood magic + tankier

Lenke til kommentar

Litt mer

Skiftet litt på skill treet. Kan få en 18% increased 1h damage ovenfor health nodesene for to skill points. Kan også eventuelt putte poeng i endurance charge og frenzy charge nodes ved siden av health nodes til dualist.

 

Er ikke så veldig flink med DW builds, men antar du kan bruke Dual Strike (Added physical, life leech, added fire damage, hvis flere gem slots, faster attacks/added accuracy) for single target dps, Leap Slam for escape(Life on hit/Life leech + faster attacks). AoE er vel bare cleave eller lightning strike det du kan bruke (Life on Hit, added physical, resten kommer an på hvilken skill du bruker).

I tillegg bør du ha Enduring Cry, Frenzy og Blood Rage. Bruker ikke frenzy noe, bruker bare blood rage for å få charges, men frenzy gir gode frenzy charge passive bonuser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...