Gå til innhold

Voldsspill kan bli forbudt


Anbefalte innlegg

Jeg har et alternativt forslag til Dåvøy, jeg: Gjør det forbudt å få barn dersom du ikke tar PappaMamma-førerkort først. Knip problemet i roten.

Da slipper du å forby alt mulig som uengasjerte dusteforeldre eksponerer barna sine for...  

 

Jeg gidder ikke engang å la meg hisse opp av Laila & Co lenger.  

Formynderstat-politikken kommer til å bremse oppslutningen deres. Når Bondevik f.eks prøver å flytte pilsen fra butikken og inn på polet, da stemmer nok Ola Nordmann med hjertet- dvs IKKE KrF.

 

Jeg er hjertens enig med første avsnitt! Kaldt og brutalt, men det kan se ut som om det er det eneste som vil komme til å funke...

Hvor ofte ser man ikke en fjortis på rundt 17-19 år som tusler rundt med et lite barn? Jeg grøsser når jeg ser sånt.

 

Og tror nok man heller burde satse på å få en bedre drikkekultur her i landet enn å forverre den på det KrF-typiske viset der. Idioter uten bakkekontakt.

 

De kunne godt å få bodd på gården jeg har vokst opp på i et par år (siden jeg nå har flytta), så kunne de fått litt jord-feeling...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en stund siden leste jeg at unge som spillte "1st person" skytespill fikk økt konsentrasjon og la mye mer merke til små detaljer enn "resten" av folka i samme aldersgruppe.

Kansje krf har lest dette og funnet ut at hvis barn får økt oppmerksomhet kan de kjenne oss igjen etter vi har voldtatt de, så dette kan vi ikke ha noe av...

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat installert UT2K3 på min 10 år gamle søsters maskin. Barna må herdes. Det er for tragisk å se t.o.m vaksne folk, som holder seg for øynene når de ser noen blir stukket ned i en film. Få fekk det idiotiske forferdelses-elementet. Få dem til å bli vant med det. Kan jo ikke gå hen å lage lov-verk, som passer for den lille promillen av befolkningen, som går hen å dreper folk pga. en film de akkurat har sett. Har man en såpass gal unge, som etteraper film/spill, så MÅ da foreldrene kunne merke noe, og ta hintet, FØR ting går galt. Dette lovverket angår for så vidt ikke meg, ettersom det er så få spill som er verdt å kjøpe allikevell.

Lenke til kommentar
Noen må jo protestere! går det annt å sende et brev til krf?

 

Google er din venn.

http://www.krf.no/krfweb/kontaktkrf/kontaktkrf.asp

 

Spørsmålet er vel heller om de gidder å høre på noen av oss...

 

It's a slow day - satte meg ned og skrev et brev til KrF, jeg.

Oppfordrer flere til å (SAKLIG) fortelle KrF fra at de er på bærtur. :-)

Tror ikke de leser disse forumene, for å si det sånn.

 

Hei.

 

Viser til oppslag om at Laila Dåvøy og Valgerd Svarstad Haugland ønsker å forby voldelige dataspill.

(http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=75685)

 

Jeg ergrer meg over dette, siden jeg er en voksen mann på 25 år som ønsker å kjøpe de (potensielt voldelige) spillene jeg ønsker i norske butikker, fremfor importere dem fra utlandet.

 

Målgruppen for slike spill er voksne mennesker. De er også merket med aldersgrenser for å gjøre dette klart. Dersom barn likevel får tak i disse spillene, ligger heller problemet i uoppmerksomme foreldre og uansvarlige butikkansatte.

 

Dere bør også være klar over at gjennomsnittsalderen til folk som spiller datavideospill nå ligger på omtrent 25-35 år, og at dere følgelig terger mange voksne personer med disse utspillene.

 

Personlig er jeg enig i at den økende volden vi ser rundt oss er urovekkende. Sensur av dataspill ogeller andre deler av populærkulturen vår er imidlertid ikke noen god løsning (selv om det gir dere presseoppslag!) Ville det ikke være mer konstruktivt å arbeide for å endre holdninger og verdier hos barn og foreldre?

 

Jeg synes dere bør sette "engasjerte foreldre" på dagsorden istedet for "forbud av voldsspill". Knip problemet ved roten.

Lenke til kommentar

Hepp! Fikk mail-svar fra Valgerd, gitt:

 

Vi sa mye fint om dataspill på pressekonferansen i dag. Vi vil til og med

aktivt støtte produksjon av norske dataspill. Har selv mange dataspill

hjemme. Vårt anliggende i dag var de svært voldelige dataspillene. Det er de

vi vil se nærmere på. Aldersgrensen blir ikke overholdt godt nok. Det er en

utfordring. Film og video har sensur og kontroll. Hvorfor ikke dataspill

også? I tillegg kommenterte vi foreldrene sitt ansvar og hvordan foreldrene

kunne få hjelp til å oppdatere seg.

 

 

Vennlig hilsen

 

 

Valgerd Svarstad Haugland

Lenke til kommentar
hvis de prøver å stoppe meg i å kjøpe det neste gta, så skal jeg sørge for at de brenner i helvete alle som en! :hirr:

 

det er slike innlegg, og sånne som "Valgjerd kan gå å dø" typen kommentarer som gir mennesker som dem mer ammunisjon...vennligst slutt med det, og kom med modne, vel artikkulerte innlegg, slik at de få av KrF folka som begir seg ut på Internet kanskje ser at ikke alle som spiller dataspill er galninger... :)

Lenke til kommentar
Jeg har et alternativt forslag til Dåvøy, jeg: Gjør det forbudt å få barn dersom du ikke tar PappaMamma-førerkort først. Knip problemet i roten.

Da slipper du å forby alt mulig som uengasjerte dusteforeldre eksponerer barna sine for...

 

Jeg gidder ikke engang å la meg hisse opp av Laila & Co lenger.

Formynderstat-politikken kommer til å bremse oppslutningen deres. Når Bondevik f.eks prøver å flytte pilsen fra butikken og inn på polet, da stemmer nok Ola Nordmann med hjertet- dvs IKKE KrF.

 

 

Noe av det dummeste jeg har hørt,

kollektiv blir stadig en større og større del av transport i dag,

det er mange som *ikke* kan ta førerkort, ikke har råd til det etc.

Det blir bare for dumt.

 

Og hva skal de gjøre om de får barn?

Skal loven putte barna vekk fra foreldrene, evt. stappe de i en skog og la de dø?

Lenke til kommentar
Jeg har et alternativt forslag til Dåvøy, jeg: Gjør det forbudt å få barn dersom du ikke tar PappaMamma-førerkort først. Knip problemet i roten.

Da slipper du å forby alt mulig som uengasjerte dusteforeldre eksponerer barna sine for...

 

Jeg gidder ikke engang å la meg hisse opp av Laila & Co lenger.

Formynderstat-politikken kommer til å bremse oppslutningen deres. Når Bondevik f.eks prøver å flytte pilsen fra butikken og inn på polet, da stemmer nok Ola Nordmann med hjertet- dvs IKKE KrF.

 

 

Noe av det dummeste jeg har hørt,

kollektiv blir stadig en større og større del av transport i dag,

det er mange som *ikke* kan ta førerkort, ikke har råd til det etc.

Det blir bare for dumt.

 

Og hva skal de gjøre om de får barn?

Skal loven putte barna vekk fra foreldrene, evt. stappe de i en skog og la de dø?

[hint][lav-viske-stemme]Jeg tror det ble skrevet med et snev av ironi[/lav-viske-stemme][/hint]

Lenke til kommentar
Jeg har et alternativt forslag til Dåvøy, jeg: Gjør det forbudt å få barn dersom du ikke tar PappaMamma-førerkort først. Knip problemet i roten.

Da slipper du å forby alt mulig som uengasjerte dusteforeldre eksponerer barna sine for...

 

Jeg gidder ikke engang å la meg hisse opp av Laila & Co lenger.

Formynderstat-politikken kommer til å bremse oppslutningen deres. Når Bondevik f.eks prøver å flytte pilsen fra butikken og inn på polet, da stemmer nok Ola Nordmann med hjertet- dvs IKKE KrF.

 

 

Noe av det dummeste jeg har hørt,

kollektiv blir stadig en større og større del av transport i dag,

det er mange som *ikke* kan ta førerkort, ikke har råd til det etc.

Det blir bare for dumt.

 

Og hva skal de gjøre om de får barn?

Skal loven putte barna vekk fra foreldrene, evt. stappe de i en skog og la de dø?

 

Ja, jeg mente seriøst at vi kunne gjennomføre eksamen i "Barneoppdragelse 101" for småbarnsforeldre, og dersom de ikke besto den ville deres eventuelle avkom druknes som kattunger av staten.

 

NOT.

 

Poenget mitt var at vi trenger mer engasjerte foreldre (ikke forbud av dataspill) for å unngå masse "GTA-inspirerte-killer-småbarn". Mao bedre holdning hos folk som har barn. Satte dette på spissen. Dette er et eksempel på en kjekk liten ting som kalles

 

SATIRE.

 

Beklager at du ble forskrekket. Dr. Thomanil anbefaler en solid dose Bill Hicks og Michael Moore for å bedre humoren din. :-)

Lenke til kommentar
hvis de prøver å stoppe meg i å kjøpe det neste gta, så skal jeg sørge for at de brenner i helvete alle som en! :hirr:
Heh, det er jo nettop det de prøver på :-)

 

Jeg vil imidlertid fraråde å sende hatmail til KrF (eller de relevante statsrådene). Skal dere skrive noe bør det være saklig (lik det brevet som ble postet her tidligere) og så korrekt som mulig.

Lenke til kommentar

Støtter meg helhjertet med i kampen mot Dåvøy og Haugland sine påfunn.

Sensur!!! :grumpy: Lever vi i et diktatur eller et demokrati!!!!

 

Men, men....."errare humanum est!"

 

Off topic:

Men noe vi da kan være trygge på er at nå mister KrF enda flere stemmer.

 

Øl på polet: Da mista de meg og alle andre som er glade i en god pils. (90% av norges befolkning???????)

 

Forbud av dataspill: Nå mista de i tillegg alle dem som like å spille samt alle dem som ser at dette er å gå for langt.

 

En voksen kvinne som jeg kjenner, ellers rimelig oppegående sa da jeg spurte henne hva hun skulle stemme. Hun er kristen (til de grader) og svarte.......KRF.......Hvorfor spurte jeg.......Jo fordi de er kristen........Jo men hvilken politiske saker er det de har som du støtter........Hæ? Politiske saker??? De er kristne, og det var visst god nok grunn til å stemme KRF :o

 

Jaja nå er det bare slike folk som stemmer KRF. Og jeg håper ikke at det er så mange slike folk i dette landet.

Lenke til kommentar

Way to go... :woot:

 

 

 

des,OUT!

Ikke si meg at du støtter det forslaget? 14 pringene for da selv velge om de vil spille blodige, voldlige spill og bli gal i hue av det senere og gå berserk på skolen....det får de klare selv!

 

 

Det er ikke spille's feil, men heller de som spiller det, de må jo være litt gali i hue fra før!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...