Gå til innhold

Voldsspill kan bli forbudt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...) Kunde - OK, jeg skal ha QUAKE 4, hvor vanskelig kan det være, så hva? JEG VIL SPILLE ET VOLDSSPILL, la meg være i fred!

:lol: Utrolig bra! :-)

Ja. Nå blir det vel snart flauere å kjøpe voldelige dataspill enn å kjøpe en handlekurv med kondomer. :lol:

 

(Og nei, jeg kjøper ikke inn handlekurver med kondomer)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hva er det disse politikerne egentlig tenker med ?

er det ikke på tide at det blir en skikkelig debatt rundt dette hvor man så legger frem hva å forby voldspill faktisk vil føre til.

er jo ikke verre enn at en representant fra gamer.no gnåler på noen av disse politikerne.

over til andre ting, hvorfor er det slik at disse politikerne aldri har peiling på hva de snakker om ? hvorfor kan de ikke for en gang skyld diskutere FAKTA istedenfor hva de tror stemmer.

 

hadde jeg møtt en av disse politikerne på gata så hadde jeg sannsynligvis tatt en schanche.

foreløpig liste over politikere som burde holde seg unna karmøy -

valgerd svartsynt haugland

kjell magne bondevik

laila dåvøy

 

hva er poenget med å nevne forbud på voldsspill ?

hvorfor skal vi forby noe som er et ikke-problem i norge ?

skal vi forby noe fordi usa er stappfullt av trigger-happy unger ?

Lenke til kommentar

Problemet i dette landet er at når politikere kommer med slike forslag og presser de igjennom, står Ola Nordmann letter bøyd forover med buksa nede på knærne og bare tar det opp et visst sted.

 

Skal de forby voldelige spill skal fan meg også bibelen forbys, makan til en orgie av sex og vold i en bok skal du lete lenge etter. Og hvis ikke så bør det bli 18års aldersgrense for å lese den. Kanskje vi på denne måten kan forhindre at barn og unge blir hjernevasket og senere i livet bli politikere som Dovøy og Haugland. :evil:

 

Jeg kan støtte et regelverk om aldersgrense, men dette bør egentlig være opp til foreldrene til de yngre som bestemmer hva pjokken skal spille eller ikke, dette har ikke politikere noenting med. At en person kan stå på en pressekonferanse og si at hun veit hva som er best for meg finner jeg helt usmakelig.

Lenke til kommentar

 

Kan vi alle sammen si SV?

Hopper heller i en aktiv vulkan enn å stemme FRP. (Si ifra hvis du finner en forresten.) :wink:

 

Vet dette er helt utenfor emnet, noe som jeg beklager, men blir så sterkt provosert av dette utspillet. SV ? Er du seriøs? Har du overhodet fått med deg politikken deres ? :grumpy:

(Vil forresten ikke stemme FrP, men Demokratene, siden Kleppe ser ut til å være den eneste politikeren med litt fornuft)

Lenke til kommentar

tja, hva skal man si...typisk norge?

 

forresten, hva definerer ett voldsspill? GTA3 trenger jo ikke være hyper voldelig egentlig? jeg mener, du trenger ikke knabbe ett balltre og gå rundt å denge horer i hytt og pine hvis du ikke vil?... man må heller spørre seg hva som er galt med spillere som har dette som første tanken når de spiller spillet...

 

er krigsspill voldelige? er medal of honor voldelig? operation Flashpoint?

 

hva med spill som innbyr til råkjøring? skal vi banne Need for speed også? jeg mener, det kjøres jo ikke på baner der...det er jo motgående trafikk og sånn...åsså UP også da...

 

og hva med strategi spill? der dauer det jo "tusenvis", skal vi bytte menneskene i disse ut med roboter, sånn som i tyskland?

 

 

for ikke å snakke om priatkopierings problematitkken... den vil jo bare gå opp da...+ at spill som kommer som blir ulovlige får sååå mye mer reklame, sånn som med GTA3 da det kom...tenker meg at taketwo gnidde seg i henda da den nyheten ble kjent...

 

så er det denne ytringsfrihet/regjeringsinngrep i privatlivet diskusjonen da.. jeg mener, aldersgrense er helt greit, men hindre en person i å kjøpe ett spill eller film for den saks skyld, bare fordi den er for voldelig i en annen person's øyne, er helt feil tankegang....Tom & jerry burde blitt ulovlig da...grovere, og mer urealistisk(som i at ungen tror at de ikke tar skade av det) vold kommer ikke 2-3åring ikke til å se om han får se nyhetene engang...

 

man skal da ikke inskrenke personlig frihet såpass, skal vi? skal vi bli helt fundamentalister også nå?! Og at unger spiller spillene? herre jesus da, foreldrene til ungene er det som har ansvaret for å kontrollere hva unga spiller, ikke en forbanna minister! oppfordring til mer kontroll av foreldre, det er det dåvøy skulle ha kommet med, ikke dette idiotiet her...

 

 

Noen burde seriøst lage en sånn online petition sak mot dette...gå inn for alt annet en "sensur", lovfestet aldersgrense, mer foreldrekontroll, ettellerannet...

 

gamer.no burde skrive en god og utfyldende artikkel om dette, og sende den til valgjerd, samt publisere den på gamer.no :)

 

hørte forresten TST på radioen idag ;) way to go! :yes:

Lenke til kommentar
Skal de forby voldelige spill skal fan meg også bibelen forbys, makan til en orgie av sex og vold i en bok skal du lete lenge etter. Og hvis ikke så bør det bli 18års aldersgrense for å lese den. Kanskje vi på denne måten kan forhindre at barn og unge blir hjernevasket og senere i livet bli politikere som Dovøy og Hauglan

 

Tror det er det klokeste jeg har hørt i dag. Bibelens beskrivelser av slag og vold får GTA til å ligne en tegnefilm med Ole Brumm.

 

Krf/Religion burde forbys. :grumpy:

Lenke til kommentar
KRF fikk 3 av 350 stemmer eller.no på skolen vår (BHG) :lol:

 

:lol::lol:

Var vel frp som vant?

Nopes, Høyre vant med 93 stemmer. (BHG = Bergen Handelsgymnasium) sier vel det meste

 

Uansett synes jeg dette er HELT PÅ TRYNET, vi har jo ikke noe som helst problemer med dette. Så hvorfor bryr de seg? Mener foreldre bør bestemme hva barnet deres får lov til/ikke får lov til, og ikke et naut på stortinget. :grumpy:

Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke at unger flest spiller de spillenen. Det er vel de få idotene som ikke skjønner at å trykke på en musknapp og se en dødsanimasjon ikke er det samme som å finne hagla til faren og skyte hodet av naboen. Foreldrene trenger ikke passe på hva slags spill ungene spiller, det holder at dem passer på at ungen ikke er helt skrudd i hodet.

 

Det burde da være enkelt å ta en nasjonal pyskologi test på skolene slik at de med faresignaler kunne dobbeltsjekkes for drapstendenser.Da ville de som hadde sviktene virklighetsoppfattning bli fanget opp og man kunne minsket antall drap i norge.

Lenke til kommentar

For et demokrati vi har her i norge!

Krf vet hele landets beste og vi står bare og måper ved siden av!

hvorfor er det så farlig da? Det kan være skikkelig avslappenede og skyte terrorister hvis du er deprimert.

Nå har vel krf mistet 2 forskjellige grupper av myndige folk. Øldrikkere og voldsspill spillere.

 

Aldersgrenser er en flott ting, for det er foreldrenes ansvar og se til hva barna deres gjør. Ikke Krf sin!

Lenke til kommentar

Så... (Jeg skrev en slående tekst i går, men det er noe seriøst galt med internett-tilgangen der jeg bor, så det ble ikke postet. INGENTING blir postet. Kan ikke engang bruke web-basert e-mail...)

Uansett. Kan vi være enig i at Laila i det aller minste HELLER burde stille spørsmål på hvordan folk oppdrar barna sine? Fordi jeg vet at altfor mange foreldre i dette landet er totalt ignorante, og det liker jeg ikke.

 

Og en test for å plukke ut psyko'er, hørtes nesten ut som en fin idé.

Dog, nokså "far-fetched" også.

Men... Jeg er enig i at de som eventuelt klikker med hagle, er "syke" i utgangspunktet. De blir ikke sånn av et spill.

Personlig tar jeg veldig avstand fra all fysisk (og psykisk) vold. Men er det bare virtuelt (altså fiksjon), er det gøy. Det skal jo tross alt være en virkelighetsflukt.

Lenke til kommentar

Jeg har et alternativt forslag til Dåvøy, jeg: Gjør det forbudt å få barn dersom du ikke tar PappaMamma-førerkort først. Knip problemet i roten.

Da slipper du å forby alt mulig som uengasjerte dusteforeldre eksponerer barna sine for...

 

Jeg gidder ikke engang å la meg hisse opp av Laila & Co lenger.

Formynderstat-politikken kommer til å bremse oppslutningen deres. Når Bondevik f.eks prøver å flytte pilsen fra butikken og inn på polet, da stemmer nok Ola Nordmann med hjertet- dvs IKKE KrF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...