Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Problem med lister rundt vindu.

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å pusse opp badet, men "dum" som jeg var sa jeg at jeg kunne ta meg av snekker-arbeidet selv.

Greit nok det egentlig, men har kommet borti ett relativt stort problem jeg ikke har tenkt på før nå, lister rundt vinduet

Det er rett over 70cm fra vinduet til veggen, altså nok til en dusj på 70cm + membranplater og fliser. Blir ganske nøyaktig der jeg har tatt stenderen nå.

Men, får ikke plass til lister rundt, ikke på den ene siden ihvertfall.

Tips?

Vurderer å`droppe lister og bare sparkle og ha flisene helt inntil kanten på vinduet, er dette en god løsning?

post-27317-0-35087700-1354484886_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å pusse opp badet, men "dum" som jeg var sa jeg at jeg kunne ta meg av snekker-arbeidet selv.

Greit nok det egentlig, men har kommet borti ett relativt stort problem jeg ikke har tenkt på før nå, lister rundt vinduet

Det er rett over 70cm fra vinduet til veggen, altså nok til en dusj på 70cm + membranplater og fliser. Blir ganske nøyaktig der jeg har tatt stenderen nå.

Men, får ikke plass til lister rundt, ikke på den ene siden ihvertfall.

Tips?

Vurderer å`droppe lister og bare sparkle og ha flisene helt inntil kanten på vinduet, er dette en god løsning?

Noe upressis beskrivelse og det hadde hjulpet med en skisse av rommet, for vurdering av alternative løsninger. Men jeg får gjette meg til rommet og problemstillingene. Og starter på første spørsmål.

Hvis stoplen (2" x 4") skal illudere en tenkt ferdig vegg, er det ikke noe problem å liste mot den veggen. (Men foringene må skiftes) Listen tilpasses på vanlig måte i lengde og fuses/splittes, om nødvendig med "meddragning". Helt vanlig tømrerjobb!

Men hvorfor sette opp en "tykk vegg", hvis du skal sette opp noen vegg før flislegging? Hver cm teller hvis det blir trangt. Ville i så tilfelle ha gått for 68, eller 73 mm. bredde på stenderverket, selv om det ikke hjelper så mye.

Beste løsning, er vel å glemme veggen litt. 1) Gjøre rommet ferdig med fliser (husk foringene) og så bestille et dusjkabinett. 2) Eventuelt kjøpe en dusjvegg og montere den utenpå flisene. En slik vegg bygger bare noen mm og kan fåes i forskjellige størrelser og utførelser. Bare lister/ramverk, bygger noe, men har ingen betydning. Bakdel med dusjveggen, er perforering av membran i gulvet. Kontakt fagfolk.

I begge tilfeller, kan du kanskje liste vinduet med hele lister, rundt rundt på alle sider. Eventuelt fuse, den på den ene siden.

Den sparklingen og eventelt fuging, er tull.

Editt: Hadde glemt en pressisering, i andre avsnintt, første linje.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Litt seint å glemme den veggen desverre, litt seint å ikke bygge ut veggen også.

Ja, hver cm teller på badet, men mtp. at jeg måtte bygge ut veggen 15 cm for å få plass til innebygget sisterne og minst 5cm for å få plass til rør, bygde jeg ut området rundt både dusj og toalett for å få det likt på hele veggen.

Dusjhjørne er allerede kjøpt inn,det gjelder forøvring alt som skal inn på badet.

Dusjhørnet skal på høyre siden, toalettet skal rett under vinduet.

Kassa der toalettet skal være er ikke bygget enda.

Men, veggen rundt vinduet skal være akkurat slik den er, over kassa til toalettet skal det være en hylle.

Men, løsningen blir nok en ny foring på høyresiden av vinduet, med en liten list rundt der, om du ikke har noen bedre forslag.

post-27317-0-72141800-1355141781_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...