Gå til innhold

Krf fortsetter kampen mot voldelige dataspill

Anbefalte innlegg

Her er en link til VG

Det finnes spill som ikke er bra for hverken barn eller voksne. Det er ikke godt for noen å spille disse spillene, sier barne- og familieminister Laila Dåvøy.

Hvem i alle dager er hun som skal bestemme hvilke spill som er bra for oss eller ikke? Er ikke engang det opp til meg selv lengre?

Kutt ut Dåvøy, du får ikke bestemme hva jeg skal eller ikke skal spille :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De overforumynderene kan banne så mye spill de vil for min del

Heldigvis har vi internett slik at vi her på "berget" kan følge med resten av verden, uten å bli irettesatt av de virkelighetsfjerne krf folkene. ( kanskje de burde spilt litt voldsspill :-D )

Kjedelig at de sitter i regjering og slår på stortromma når kun 7-8% av velgerene vil ha dem der....latterlig. Folkevalgt og folkevalgt fru blom...

Lenke til kommentar

Er vel ikke lenge før dem stopper dem på grensa, kan jo bli avhengig, eller smittet av basillen vettu!

Enig at vi har internett, men mange har da lyst på en go orginal av favorittspillet sitt i hylla. De vil stoppe piratkopiering men sperrer for spillene... god taktikk...

Hu dama sa det etter å ha sett blandt annet postal 2 rulle over skjermen.

Kan ikke si jeg har gått rundt å slått ned folk og pissa på dem ennå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må si, Krf har aldri vært noen jeg har stolt på..

Hvis de starter med strengere lover, strengere sensurer og kontrolleringer av "voldelige" spill er det jo nesten det samme som å oppfordre til warez, seriøst..

Hvis jeg f.eks ikke kan kjøpe GTA 4 (hvis eller når det kommer), så vil jo jeg såklart bruke andre midler til å skaffe meg dette spillet.. Og da er jo internett den kjappeste løsningen..

Uansett, tydelig at demokratiet vakler her i Norge, har en regjering der partiet som har statsministeren ikke er noe folket i Norge vil ha, lykke til Norge ja..

Lenke til kommentar
Uansett, tydelig at demokratiet vakler her i Norge, har en regjering der partiet som har statsministeren ikke er noe folket i Norge vil ha, lykke til Norge ja..

Det er vel i grunnen hele kapitalismen som driver seg selv til døde, men det er en HELT annen diskusjon.... Men at overformynderiet i norge også skal inn å tafse på dataspill er vel ingen overraskelse. Håper bare at frigjøringen av filmsensuren vil ha en viss inflytelse på saksgangen.

Ellers så får dem da bare putte på egne "18-års aldersgrense" lapper på spillene som de gjør på filmer du kan kjøpe.

Komplett sensur vil aldri la seg gjenomføre unansett. Du kan ikke tillate filmer og ikke minst stygge nyhets-sendinger på TV om du skal gjøre visse dataspill ulovlig. Så det blir bare skremselsporpaganda fra KRF slik at velgerne deres skal bli fornøyde og si "vi får stemme KRF igjen, de står ivertfall for en god kristen moral" eller.no...

Mvh.

S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...