Gå til innhold

[Løst] Får ikke spillt av videoklipp på nrk (Flash Player)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avinstaller Flash for IE og last ned nyeste versjon fra Adobe, husk å laste ned og installere fra IE.

Jeg testet akkurat nå og kan i alle fall bekrefte at NRK fungerer helt fint med IE 9 i Win7 og IE 10 i Windows 8. Så det må være noe med flash versjonen du har. Eller at du har installert ett eller annet program på begge pcene som ødelegger for flash i IE.

ienrk1.jpg

Lenke til kommentar

Fungerte der også. Så det må være noe med din installasjon. Og siden det skjer på to pcer mistenker jeg ett eller annet program, eller innstilling, som er lik på dine to pcer, men som enten ingen andre har, eller veldig få (kanskje de ikke ser på NRK).

To ting jeg ville ha gjort var å se om NRK har noen forum for hjelp, eller FAQ sier, eller bare sendt dem en epost.

Den andre tingen var å lete på Adobe sine forum for å se om det står noe der.

Er jo veldig rart at en side virker og en ikke da, når begge bruker Flash. Men det er i alle fall ikke ett generelt problem med Windows 7 eller IE.

ienrk2.jpg

Lenke til kommentar

Bruker ikke NRK Silverlight, eller hva den heter fra Microsoft?

Uansett, slett flash playeren hvis det er denne, og gå på NRK og prøv å avspill, da bør du få opp hvilken spiller du skal trenge fra dem.

EDIT: Sorry, det var før de også brukte Silverlight, gikk inn å sjekket min brukte Flash

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Endelig fant jeg løsningen.

Måtte deaktivere antiirus og brannmur, før jeg la inn Flash Player. (Norman)

Det er nesten mer plager med virusprogrammene enn med virus!

bytt til Microsoft sitt gratis program. Aldri hatt problemer etter jeg byttet, og trenger ikke tenke på å oppgradere programmet, eller betale for nytt. Det er årevis siden jeg gikk lei Norman sitt tunge system. Det sies det har blitt lettere å drive, men de gangene jeg må ha slettet det fra maskiner så er det like mye trøbbel som før.

Lenke til kommentar

bytt til Microsoft sitt gratis program. Aldri hatt problemer etter jeg byttet, og trenger ikke tenke på å oppgradere programmet, eller betale for nytt. Det er årevis siden jeg gikk lei Norman sitt tunge system. Det sies det har blitt lettere å drive, men de gangene jeg må ha slettet det fra maskiner så er det like mye trøbbel som før.

Microsoft Security Essentials ble jo ikke en gang "godkjent" som et ordentlig anti-virus i siste test som var for et par dager siden +- :p

Lenke til kommentar

Microsoft Security Essentials ble jo ikke en gang "godkjent" som et ordentlig anti-virus i siste test som var for et par dager siden +- :p

MSE har i flere år stort ett alltid gjort det bra på alle tester. At den gjør det dårlig på en test tar jeg med knusende ro.

Det blir som med benchmark programmer, så lenge man bruker ulike programmer/tester får man ulike resultater. Mange av testene av virusprogram er sponset av de som lager virusprogrammene. Er jo ofte lett å se når topp listen består av programmer som koster penger.

Og uheldigvis så skiller ikke norske nettaviser på om hvor testen kommer fra eller hvordan testen er utført. De poster bare resultatene som om det viser de samme testene som sist de testet.

MSE kan nok fortsatt helt trygt anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...