Alastor Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Yes, la inn windows 8 i kveld, på en ny SSD. Det jeg ikke tenkte på at samme PC var min "trusted PC" knyttet til min Live-ID (eller hva microsoft nå kaller det for tiden..). Selv om min nye installasjon heter det samme som min forrige, så er maskina ikke lenger regnet som sikker. Og jeg får heller ikke gjort den sikker uten å godkjenne det fra min sikre PC... Finnes det ingen vei rundt dette? Å fjerne godkjenningen på PCen går, men da må jeg vente 1 måned før jeg kan sette dette opp på nytt. Kanskje ikke fantastisk mye jeg går glipp av uten å ha dette på plass, men irriterende allikevel... Tilleggsspørsmål når jeg først er igang, jeg har satt opp dette mot min Live-id som er den eneste jeg har hatt hele livet, og har en fantastisk teit epostadresse knyttet opp mot, som jeg egentlig ikke bruker lengre. Er det enkelt å endre til en ny epost istdf? Har en [email protected] jeg heller vi bruke - og aller helst fått overført Live-mesenger, xbox live osv til den.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Hva mener du med sikker da? Om det er Trusted pcer du snakker om i Live ID, så har jeg fått lagt til begge mine bærbare pcer jeg har Windows 8 på som "trusted pc" og også en test pc jeg hadde med en tidligere versjon av Windows 8. Dette har jeg bare fått spørsmål om når jeg har koblet Live ID (Microsoft konto) opp mot Windows 8. Jeg har ikke gjort noe mer aktivt utover det som jeg har fått spørsmål om under installasjonen eller rett etterpå. Så veldig rart at du ikke får det til. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Som svar på det andre du spurte om, så bruker jeg f.eks [email protected] som Live ID (Microsoft konto) Lenge siden jeg endret, men tror jeg gjorde det her: Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Jepp, jeg er der - og kan velge å legge til telefonnr, alternativ mail, og denne nye pcen som "trusted". Men får ikke bekreftet at noen av de er det, uten å gå via min tidligere "trusted" PC..og den har jeg jo ikke lengre . Ser ut som om de ønsker en dobbeltbekreftelse på at jeg er meg, sikkert pga noe tidligere sikkerhetsinnstillinger jeg har satt opp... "Confirm <min-nye-pc> as a trusted PC Use your existing security info to help us make sure this is you. How can we contact you? To do this, visit https://account.live.com/p from a trusted PC:" Det nederste har jeg forsøkt, fikk opp en fin feilmelding. "There's a temporary problem with the service. Please try again. If you continue to get this message, try again later.". Så får prøve igjen senere . Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Skal sies at jeg har gamle OS'et liggende på en annen disk som jeg har tatt ut. Forsøkte å bytte til denne igjen, men da fikk jeg beskjed om at det var feil på OSet og den ville ikke starte. Sikkert Windows8 secureboot-greiene som slår inn Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Må være noe med Live greiene i dag da. Jeg har i alle fall fått slike eposter som den under når jeg har lagt til pcer med Microsoft kontoen min, og ser jo ingen innstillinger der en kan velge at dette kun kan gjøres fra den gamle pcen, for det ville jo være litt rart om f.eks harddisken har tatt kvelden eller noe. Og jeg har jo fått lagt til tre pcer med Win8, der ingen av dem brukte Microsoft konto før, den ene pcen er jo helt ny i år også. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Ja, den mailen får du fordi du har satt opp din gmail som en sikker alternativ epost (eller hovedepost). Det har jo ikke jeg.. Så jeg kan kun bekrefte igjennom min sikre PC . (Også om jeg har lyst til å sette opp en sikker epostadresse) Mao: Jeg som har driti meg ut før jeg oppdaterte. Dette skulle jeg ha tenkt på. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Kjipt, ikke lett å huske på alt. Skjønner ikke helt hvorfor ikke den andre disken med det gamle oset ikke starter opp da. Om du har bare en disk i pcen, gjør jo ikke Win8 endringer på noe annet, ergo bytter du ut disken skal det fungere helt fint. Pcen vet ikke at du har en disk med Win7 og en med Win8. Den bare starter os disken den. Har du flere disker burde jo du fått opp en bootmeny om oppstartsfiler ligger på en annen disk enn den du installerte Win8 på. Så meget merkelig. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Hmm. Feilmeldingen gjalt en winloader.dll når jeg tenker meg litt om, Det er jo..host..programmet som har latt meg bruke Win7 i alle disse årene. Så sikkert noe kuk som har oppstått med denne . Burde forklare saken. Win8 er oppgradert til fordi jeg har fått meg en gyldig lisens ærlig og redelig. Kommer til at punkt der man ikke vil låne programvaren lengre.. 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Har nesten samme problem. Det var bare knyttet én e-post som "backup" til kontoen, og den har jeg ikke brukt på kanskje... 15 år? Det var en StarMail (myownemail) konto. Jeg kan ikke fatte at jeg brukte denne e-posten såpass nylig at jeg fikk bundet den til dette opplegget... og at det ikke er et problem før nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå