Grankongla Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 I fjor høst kjøpte jeg meg en ny stasjonær pc, og trengte derfor et trådløst nettverkskort. Hovedkortet hadde ikke plass til et internt, så jeg endte opp med D-Link DWA-160. Der jeg bodde frem til i sommer fungerte dette ganske greit. Den stasjonære var i daglig bruk som min primære maskin hjemme. Dog hadde romkameraten min store problemer med ustabilt nett. Jeg merket lite til dette selv (kun iblandt), og når jeg prøvde med macbooken min var det heller ingen problemer der. Han bet seg dog merke i at problemene startet med én gang jeg kom hjem og skrudde på den stasjonære. Jeg formaterte vel en gang, og etter mangel på bedring konkluderte han med at det mest sannsynlig var adapteret som lagde krøll på en måte. (han hadde noe teori om instillinger, frekvenser og slikt) Nå har jeg flyttet, og merker faktisk problemet i veldig stor grad selv. Nå benytter jeg primært macbooken hjemme, men med en gang jeg skrur på den stasjonære, så blir alt ustabilt og tregt. Macbooken går ufattelig tregt på nett, og den stasjonære er rett og slett umulig å benytte til noe som helst som krever nett. Signalstyrken på den stasjonære er ca 40-45%, men det fungerer like dårlig uansett hvilket av de to tilgjengelige nettene jeg benytter. Noen som har peiling på hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Løsning 1; Bruk kabel til stasjonær, alltid. Løsning 2; Konsulter med D-Link og hør om dem har vært borti problemet før. Evt kjøp ny adapter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Det første som bør prøver er ny driver. Det er hvertfall to forskjellige versjoner av DWA-160, så gjelder å få tak i driver til rett versjon (a, b...). Videre ville jeg sjekke om det går noe unormal trafikk på datamaskinen. Det er minst to mulige problemer. At den konsumerer all båndbredden, eller at den setter opp for mange tilkoblinger (f.eks torrents). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå