eias Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Dette skjedde helt ut av det blå, PC hadde stått en stud, og dermed gått i dvalemodus, så når jeg kom tilbake, trykket jeg på musa og tastaturet med han ville den ikke reagere og skjermen avslutett heller ikke power saving mode (skjærmen går i power saving mode når PC går i dvalemodus, og på igjen når jeg vekker PC.) Jeg brukte "svenskeknappen" og skrudde PC av, men når jeg skulle skru han på igjen kom det ikke noe opp på skjermen. Vanligvis når jeg skrur på PC lyser det 4 forskjellige lys på hovedkortet, som slukker etter noen få sekunder, men nå slukker de aldri.. "/ Det har skjedd flere ganger og for å få den til å funke igjen har jeg demontert og satt PC sammen igjen, men er litt lei av å leke doktor nå og vil heller fikse problemet slik at PC kan bli frisk. Harddisken, skjermkortvifta, CPU-kjøleren, strømforsyningsvifta og alle viftene går.. Problemet oppstod etter jeg hadde satt inn SSD disk, hvis dette kan ha noe med problemet å gjøre? Kan noen hjelpe meg med problemet? Takker på forhånd Lenke til kommentar
dbass Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Det kan være det er feil med SSD, at den ikke "spinner opp" igjen etter dvale. For å løse ditt nåværende problem, ta ut strøm, slå av bryteren på PSU, og ta ut CMOS-batteri i et minutt. Personlig ville jeg ikke brukt dvalemodus-funksjonen, men heller ventemodus, og samtidig gå inn i powerinstillinger på kontrollpanel og deaktivere "spin-down" på HDD/SSD. På denne måten vil windows aldri si til disken at den skal skru seg av, og den vil også kjøre evt GarbageCollection den har innebygget grunnet tilgang på strøm fordi den ikke er "spunnet ned". Lenke til kommentar
eias Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 TakkTakk! Nå er det oppe å går igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå