Gå til innhold

Elektriker på Nordsjøen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det å være lærling på nordsjøen? noen som har erfaring med jobb på nordsjøen? er usikker om det er nordsjøen eller vanlig elektriker jeg vil satse på derfor trenger jeg hjelp. hva kreves av deg ? karakterer, utdanning,kurs?

Ja, men det er få.

Ja

Gode karakterar, lite fråvær, ein god CV og eit bra intervju.

Relevant kurs får du av arbeidsgjevar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

så du mener om du har 3 dager syke fravær så er det bare å gi opp? ligger vell på 4,3 i snitt og har lite fravær. med en bra cv så mener du jobb ergaringer osv eller? anbefaler du å prøve å søke lærlingeplass der? om jeg får nei der er det bare å prøve å søke lærlingeplass andre steder da? hvordan fungerer det.

Lenke til kommentar

Er så stor konkuranse der så hvis du har fravær legger de sannsyneligvis bare søknaden din bort. og ser heller på alle de andre som har 0%

men der er lov å prøve!

Ikke gi opp

ser den, nei gir ikke opp :) takk for svar. noen som har eller jobber på nordsjøen som kan dele sine erfaringer. positive og negative

Lenke til kommentar

Er så stor konkuranse der så hvis du har fravær legger de sannsyneligvis bare søknaden din bort. og ser heller på alle de andre som har 0%

men der er lov å prøve!

Ikke gi opp

Nå må du jammen meg gi deg, det der er bare tull. Jeg veit om en offshore lærling med 70 dagers fravær pga sykehusopphold. Folk blir da syke, 4-5 dager fravær dersom man har vert dårlig spiller ingen rolle. Blir man dårlig på en rigg, får man bare beskjed om å gå å legge seg på lugaren ut dagen, pga det er ikke noe poeng i at syke folk skal smitte andre.

Dem ser på alt som ei helhetsvurdering som nevnt lengre oppe.

Endret av Hakjold
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå må du jammen meg gi deg, det der er bare tull. Jeg veit om en offshore lærling med 70 dagers fravær pga sykehusopphold. Folk blir da syke, 4-5 dager fravær dersom man har vert dårlig spiller ingen rolle. Blir man dårlig på en rigg, får man bare beskjed om å gå å legge seg på lugaren ut dagen, pga det er ikke noe poeng i at syke folk skal smitte andre.

Dem ser på alt som ei helhetsvurdering som nevnt lengre oppe.

takk , det jeg trodde :) da skal jeg holde meg frisk å stå på.

men noen som vet ca hvor mange elektrikkere de tar inn.

å er det lurest å ta fagbrev, sikkherhetskurs og alt det også prøve å søke eller søke lerling der, om de tar inn det?

Lenke til kommentar
Det kreves 0% Fravær :)

^Bullcrap.

Regelen er LITE fravær.

3 dager karaktiseres som lite selv om 0 dager såklart er bedre. Er disse dagene ferie som kræsjet med skolen ettersom friheten i skole fungerer på en annne måte enn arbeidslivet? Skyldes det sykdom? Kjøretimer? Død innad familien?

Greia er bare at man skal unngå de som heller vil tilbringe dagen hjemme i senga fordi de ikke orker annet.

4,3 i snitt kan bli litt lite for off-shore, men også her ser arbeidsgiverene på hvilke karakterer du har hva i.

Du havner ikke på plattform for å analysere dikt eller for kunne skrive eventyr med perfekte sjangertrekk, selv om gode karakterer er med å trekke opp helheten.

On-shore kan være enklere og en fin billett til off-shore, fortvil ikke om du ikke får læreplass på havet.

Du må også ha fylt 18 år når læretiden starter for å havne off-shore.

Tenker du å bli lærling kreves ikke annet enn den utdanningen du går nå, nødvendige kurs osv. skal lærestedet dekke.

Anbefaler deg å søke, ha orden på papirer under intervju og si at du er veldig motivert samt den pakka der.

Lenke til kommentar

Den er nok det ja. Er no bare å søke. Men søk samtidig VG3 skipselektriker.

På sikt er nok det beste muligheten du har til å komme deg som elektriker på Rigg.

ja ska gjør det, nån som kan hjelp mæ i den andre tråden æ har laga å sjekke om beregningan æ gjor va riktig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...