Fr1Tzo3 Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Hey, Eg bare lurer på kva speilrefleks kamera som er best for filming og som kan ta goe bilder. Jeg har tenkt på en pris mellom 4000-5000 Har og sitt på disse 2 på komplett : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764058 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764065 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Hvis du skal ta video ville jeg vurdert et Sony kamera istedenfor: Enten Sony a37 til 3 899,- Eller Sony a57 til 4990 (5 390,- i butikk, 400 cashback fra Sony) Hvorfor? Canon er ikke spesielt bra på video, det sliter blant annet med autofokusen. Selv billigste kameraet(a37) har bedre autofokus, og er i tillegg dobbelt som kjapt som 600d, og har flere andre funksjoner. Sony a57 vant Eisa award for beste kamera dette året(testene Canon har er et år gamle), er igjen et enda bedre og kjappere kamera. Endret 2. desember 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Fr1Tzo3 Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Ok, takk for svaret, skal lese litt mer rundt på Sony kamera og nå Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Autofokus er oppskrytt Får bedre film når man fokuserer selv 1 Lenke til kommentar
KNHfoto Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Canon har helt klart de beste sensorene for video, både cropsensor og fullformat. Men ingen speilrefleks kamera har god autofokus, ikke Sony heller (selv om den er noe bedre). Skal du drive mye med video på et speilrefleks vil du nok fort oppdage at manuell fokus er veien og gå. Ser det er en stund siden denne tråden ble laget, og tenkte at svaret mitt kanskje kom litt sent. Har du kjøpt kamera, og isåfall hvilket kamera ble det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå