Gå til innhold

Obs! NetCom kan sperre abonnementet ved overskridet datakvote.

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet og lest litt rundt på de forskjellige avtalevilkårene hos de forskjellige leverandørene.

NetCom har fått nye avtalevilkår fra 1. november 2012. Der ser jeg at de har endret vilkårene for bruk av data slik at forbeholder seg retten til å sperre tilgang til internett helt etter man har brukt opp datakvoten. Tidligere har de bare redusert hastigheten til 200kbit og 120kbit, men nå kan de altså stenge tilgangen helt.

Vilkårene finnes her: https://netcom.no/documents/10156/39366/Abonnementsvilkar_Privat.pdf

Under punkt 15 står det:

Abonnementene som har et angitt datatrafikkvolum inkludert pr. måned vil få overføringshastigheten begrenset til

maksimum 120 kb/s eller sperret når det angitte trafikkvolumet er konsumert (opplasting og nedlasting). Inkludert

datatrafikkvolum er angitt på http://netcom.no/priser.

Om de faktisk håndhever dette i praksis vet jeg ikke, men på papiret kan de gjøre det, og det er det som er viktig, ihvertfall for meg. Jeg vil bare advare folk om dette, og heller anbefale folk å bestille tilsvarende abonnement fra f.eks chess hvor de har samme pris og kvote, bare uten den nye klausulen om å sperre helt for datatrafikk. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Er det summen av opp og nedlasting de regner med?

Jeg har Talkmore fri data. Der er 5 GB som er grensen til nedjustering av hastigheten.

Jeg oppnådde den i går formiddag. Men der regnet de nedlastingen, og ikke summen. Virker ikke som de har begrenset opplastingen, da den har passert 10 GB, og jobber nå med opplasting på mellom 200-500 KB/s (1500-4000 Kb/s)

Passer ypperlig, da jeg begynte å laste opp 240 GB til Bitcasa.. Så den skal få jobbe litt de nærmeste dagene.. hehe.

Nedlasting er begrenset til ca 20-30 KB/s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...