Gå til innhold

[Løst] Hvordan hoste på Warcraft 3?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt spillet Warcraft 3 Reign of Chaos ganske lenge nå, men jeg har aldri fått til å hoste/lage min egen "game" hvor jeg er host. Er ganske lei av å sitte i laaang tid bare for å stresse meg (og andre personer jeg spiller med) inn på den typen spill vi vil spille. Vært mye enklere å kunne sette opp en "game" selv.

Lurer derfor på om det er noen her som vet hvordan og hva man skal gjøre for å kunne hoste en game på Warcraft 3 Reign of Chaos (via battle.net)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://eu.battle.net/support/en/article/firewall-configuration-for-blizzard-games

Logg deg inn på ruteren og sett opp porter for WC3. Om du har windows/Anti-Virus brannmur på maskinen, så konfigurer slik at Warcraft 3 slippes gjennom de.

PS: Bruker du Garena Plus? I så fall burde du det. Om du har det, så slipp Garena gjennom ruteren og brannmurene også. Evt Port Forward War3 og Garena om det ikke funker.

Lenke til kommentar

Ja... Jeg har nå tillat portene 6112-6119, men det blir fremdeles ikke mulig å joine gamen. Det skal være sagt det at jeg er ganske dårlig når det kommer til ting som dette da. Hva mere må jeg gjøre enn å åpne for portene?

PS: Setter SVÆRT stor pris på ei detaljert forklaring :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Du må åpne portene i ruteren. Husk at porten du åpner må peke mot din lokale IP (feks 192.168.1.X)

Når jeg gjorde det, åpnet jeg bare port 6112. På routeren og firewall. Skal ikke være nødvendig å gjøre mer.

Lenke til kommentar

Når jeg gjorde det, åpnet jeg bare port 6112. På routeren og firewall. Skal ikke være nødvendig å gjøre mer.

Kommer an på hvilken ruter man har, men jo, man må fortelle ruteren hvilken maskin som skal ha 6112 åpen..

Om du feks har 2 forskjellige PCer med samme spill, så vet jo ikke ruteren hvem som skal ha trafikken, PC1 eller PC2. så derfor må man skrive inn den lokale IP'en til den maskinen som vil ha den åpen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Kommer an på hvilken ruter man har, men jo, man må fortelle ruteren hvilken maskin som skal ha 6112 åpen..

Om du feks har 2 forskjellige PCer med samme spill, så vet jo ikke ruteren hvem som skal ha trafikken, PC1 eller PC2. så derfor må man skrive inn den lokale IP'en til den maskinen som vil ha den åpen.

Det måtte ikke jeg, med min Dlink router. Funka fint å bare åpne porten, uten å spesifisere noen ip. Og når jeg sier det funka så mener jeg det, jeg har vært vert, hundrevis av kamper i wc3 i mine tidligere dager.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...