Ekinorak Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Har bare ikke samvittighet å være lengre vekke fra jobb nå. Har hatt influensa som gikk over til lungebetennelse. Når jeg var hos legen var ikke infeksjons prøvene så høye, så legen sa at det enten var en infeksjon på vei ned eller opp, og ba meg vente 3 dager før jeg begynte på penicillin. Etter 3 dager var jeg værre og jeg begynte med amoxicillin. I dag går sykemeldingen min ut, 3 dager etter jeg begynte på medisinen, men forsatt føler jeg meg svak, kaldsvetter og hoster stygt, samt at jeg har veldig mye slim lungene som gurgler når jeg puster. Men allmennstilstanden min er ikke så veldig dårlig, tror jeg skulle klart en dag på jobben. Hva bør en gjøre i slike tilfeller? har aldri hatt lungebetennelse før, bør en holde seg hjemme til en er helt frisk? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Er nok lurt å ta det med ro til du er bedre. Bedre å vente noen dager enn å gjøre en en halvbra jobb mange dager framover og risikere at det går i langdrag. Jo mindre du belaster jo fortere blir du frisk. Det tjener både du og arbeidsgiver på. Lungebetennelse er noe man absolutt bør ta alvorlig. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Takk for svar, var ute for å hente posten i sted og måtte nesten slappe av på sofaen en stund etterpå, var nokk nesten litt dårligere form enn jeg trodde. Ringer fastlegen min i morgen tidlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå