toazty Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) tenker å bytte ut alle mine lys med led og xenon, men er det lov å bytte xenon nørlys og fjernlys selv? de xenon kit'ene som selges på nett ser dem ligger fra 1000 og oppover. har sett på en pakke til 1500, og lurer litt på hvorfor det er så billig, folk sier det er sykt dyrt med xenon og pærene som skal skiftes ut, " det blir fort 3000kr" for bare pærene. men ser pærene til salgs for rundt 500kr. er dette ekte xenon, det skurrer litt når jeg ser prisen. ser på nettsidene at flere skriver at " dette er det samme som orginalt sitter i nye biler" har en s-max, og de gule lysene passer ikke på denne bilen, og så lyser det ikke så godt opp når jeg kjører så trenger bedre lys, så tenkte kanskje at et xenon kit hadde vært tingen. etter de filmene jeg har sett på youtube s er det visst bare plug and play. LED lysene som skal skiftes er i speil, bakluke, og inne i bilen. men dette er vel ikke noe hokkus pokkus Endret 2. desember 2012 av toazty Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Det er ikke lov å ettermontere Xenon når bilen ikke er forberedt på det. Det kreves automatisk høydejustering. http://www.tv2.no/underholdning/broom/xenonlys-bedre-billys-nei-det-er-ikke-lovlig-3606583.html Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Selv om bilen er forberedt til xenon er det alikevel ikke bare å sette inn hva som helst. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Har sånn høydejustering i på bilen. Men hva kan jeh sette inn og h a kan jeg ikke sette inn da? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Bilen skal ha AUTOMATISK høydejustering, IKKE en justering du kan justere selv fra førerposisjon. I tillegg skal lyktene ha spyler og være godkjent for xenon, med dertil merking. HC = Halogen nærlys DC = Xenon nærlys HR = Halogen fjernlys DR = Xenon fjernlys Lenke til kommentar
toazty Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Bilen min stryker nok på alle punkter. Får gå over til noen andre halogenpærer tror jeg Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Bilen min stryker nok på alle punkter. Får gå over til noen andre halogenpærer tror jeg Anbefaler deg i å prøve Osram Nightbreaker De er gode, og lovlig å bruke for deg Og skal du bytte til LED må du huske å kjøpe LED pærer med motstand. Slike canbus "no error" pærer Ellers vil bilen skrike at pæra er ødelagt Endret 9. desember 2012 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har god erfaring med Nightbreaker, men ei venninne av meg brukte opp to sett på 3 mnd. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har god erfaring med Nightbreaker, men ei venninne av meg brukte opp to sett på 3 mnd. Da har ho noe galt med bilen.. regulatoren f.eks. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Veeel, de originale pærene holdt i 4 ÅR... Vanlige osram har holdt i 9mnd nå. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 philips xtreme vision er også et alternativ 100% pære kalles de vell også. Gir et knakende gått lys på min bil i alle fall, nærmer seg xenon, men bilen min slår ikke av nærlys når slår på fjernlys så har både nærlys og fjernlys med philips xtreme vision, kjempe forskjell fra OEM pære. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Det er kommet en ny variant av Night Breaker med bedre levetid enn de originale men ellers samme specs. Det var mye feil på de første. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Var den vi brukte, Nightbreaker Plus. Selv har jeg kjørt med den gamle serien Nightbreaker et års tid på hovedlysene. Har Nightbreaker Plus på fjernlysene på frosken, men de blir ikke brukt mye. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 dx.com selger billige led pærer T10 pærer, men står ingenting om CanBus på dem, prøvde dem ut i bilen, får ikke opp feilmelding. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ikke alle nyere biler som gir feilmelding heller, men om du skal bytte blinklys pærene, så må du vell til med noe reele greier, vist ikke får du muligens en mindre kjekk "hyperflash" Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Du får LED-pærer med resistor som fungerer som blinklyspærer uten å bytte relé. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Du kan også legge inn en paralell motstand selv. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 hvordan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå