€tt@n Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Hei allesammen, Tenkte jeg skulle dele mine komponentvalg i forhold til den nye gaming pc'en jeg skal bygge nå i løpet av kort tid. Pc'ens hovedformål er gaming og helt klart mest fps baserte skytere Kabinett: Fractal Define R3 Midi Black Pearl (Gjenbruk) CPU Kjøler: Cooler Master Hyper 212 Plus (Gjenbruk) SSD: 2 x Samsung 830 128GB i Raid 0 (Gjenbruk) HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB (Gjenbruk) CPU: i5-3570K HK: Asus P8Z77-v Pro GPU:Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB - Vapor-x PSU: XFX ProSeries XXX Edition 850W RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Skjerm: BenQ XL2420T 120hz DVD Rom: Lite-On DVD±RW Writer, iHAS124 Har undersøkt en god stund nå og ville egentlig gå for Asus Maximus V Formula (e-atx) med Asus GTX 670 DCII. Men etter amd slapp driverne Catalyst 12.11 Beta 8 kan GTX 670 til samme pris bare gå å legge seg, da HD 7970 Ghz til og med knuser GTX 680 i veldig mange av tilfellene nå. Blir nok å oppgradere til en Corsair Hydro H100i etterhvert sammen med en GPU til i crossfire nærmere sommeren. Hva tenker dere om komponentvalgene? Jeg er veldig usikker på skjermen da jeg har hørt veldig blandet kritikk om den. Men jeg ville ha en 120hz, og får ikke tak i verken Samsung S23A700D eller ASUS VG236H disse dager Fikk skjermen på tilbud fra komplett (demovare vel å merke) for kr 1795 så syntes det var ganske greit, håper bare det ikke er noe feil med den. Til info så er det 3 demo modeller igjen til samme prisen Ønsker veldig gjerne å høre fra dere om valgene og evt. gi meg tips til å forbedre. Har fortsatt 3-5 dager på meg før det blir sendt da ikke alle varene er på lager for øyeblikket. For de som lurer har jeg fått alle komponenter (utenom gjenbruk) inkl. skjerm for ca. kr 9400 (komplett og mpx). Endret 2. desember 2012 av matta1985 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Ser bra ut, men 3D funker ikke med den GPUen, så hvis du skal bruke det på den skjermen må du Nvidia GPU Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Takker så mye for svar Marius. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Hadde i utgangspunktet ikke sett for meg at det ble så mye 3d gaming, men er det noen der ute som har testet BF3 med nvidia 3d vision 2? Vil det være verdt å gå over til et GTX 670 DCII til 3195 i stedet? Det er i så fall 100 kr mer enn det jeg betalte for Sapphire HD 7970 GHz som inkl. Far Cry 3, Hitman, Sleeping Dogs og 20% på MOH WF. Man må vel kjøpe 3d briller i tillegg eller følger det med skjermen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 3D-briller må kjøpes i tillegg ja. Personlig får jeg vondt i hode og øyne av 3DVision, jeg har også hørt mange andre påstå det samme. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Har testet det på bror sin nye da han var veldig gira på det.. Klarte 30 minutter før jeg begynte å merke ubehag som kvalme og hodepine, men det som var verre var at jeg syntes det var slitsomt å spille med det. Greit, noen kule effekter ble det jo, men hver gang jeg stoppet og så på dem så fikk jeg en kule i hodet. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Allright.. Snakket med en kompis om også har testet det og sa at det var bare å glemme. Kun moro noen få ganger over kort tid ellers blir man sliten i hodet. Da blir det denne setupen Men lurer på hva tenker dere om det å oppgradere til sli etterhvert? Vil en nokså oc 3570k kunne gi dem det de trenger? Samt hvor mye vil dere tro at det er å tjene i forhold til fps og eyecandy i f.eks BF3 Multiplayer men den 120hz BenQ skjermen jeg har valgt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Med SLI/CFX vil du i dag få mulighet til å dra på med en del ekstra eyecandy, jeg bruker stort sett mitt andre 7970 for å kjøre SSAA i spill. Det er stort sett få spill der ute som ikke kan kjøres på maks med et 7970 GHz Edition. En 3570k vil ikke klare 120 fps i BF3, men det er ikke noen bedre CPUer som klarer det heller. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Angående skjerm, så er vel Asus 144hz det man bør ha når det gjelder 27", eller nyeste benq for 24". Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Takker for bra svar arni Joa siklet en stund på Asus'en men den ble for dyr. Nyeste BenQ, er det XL2411T du sikter til? Synes nå kr 1795 for XL2420T var en ganske grei deal jeg. Håper bare jeg får kaliberert den riktig. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Angående skjerm, så er vel Asus 144hz det man bør ha når det gjelder 27", eller nyeste benq for 24". Når det gjelder 27" 120Hz så er det Samsung S27A950D som gjelder spør du meg, den gruser Asusen når det kommer til farger og gamma. Jeg hadde VG278H, men måtte levere den inn igjen, gamma på den skjermen er helt ute å kjører, og jeg er ikke den eneste som synes det. Asusen har anti glare, noe som gjør skjermen grøtete i forhold til Samsungen, jeg skal aldri ha anti glare igjen, uansett Det Asusen er best på er 3D, men til 2D 120Hz i størrelsen 27" er det ingen skjerm som er bedre enn S27A950D. Farger og gamma er så uendelig mye bedre enn Asusen, samtidig som bildet er mye mer crisp. Endret 2. desember 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå