Gå til innhold

Trenger hjelp med en pc som tilstadighet fryser/klikker


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som tilstadighet klikker/fryser da jeg kjører spill.

Dette kan skje for eksempel da jeg spiller neverwinternights eller morrowind eller warcraft 3 (alle spillene er kjøpt i butikken :D )

Det som skjer er at jeg sitter og spiller, og etter en tid går pc ut av spillet eller jeg får beskjed om at spillet har gjort en ulovlig opperasjon, eller hele maskina fryser og jeg må restarte!

Noen ganger fryser pc'en uten at jeg spiller også... jeg kan for eksepel høyreklikke med musa og vips så har exloprer gjort en ulovlig opperasjon og må restartes:(

Det skjer heldig vis ganske skjeldent da:)

Og hvis jeg går inn på den ene hardisken min (en wd på 180gb) Så fyker explorer opp til og bruke 99% av cpu krafta mi og jeg må avslutte og starte explorer på nytt.

Jeg har scannet maskinen for virus så jeg er ganske sikker på at det ikke er grunnen, og jeg har formatert en god del:)

Jeg kjører windows xp og har installert det som er av oppdateringer så vidt jeg vet.

 

Jeg har et epox (ganske gammal) hovedkort og 3 wd hardisker ( 2 på 40gb og en på 180gb) de 2 på 40 begynner og dra på åra.. ca 2 år gammle.

Har 2, 2års gammle minnebrikker på 128mb og en ny (4måneder gammal) på 256mb.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få pc'en min litt mer stabil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en pc som tilstadighet klikker/fryser da jeg kjører spill.

Dette kan skje for eksempel da jeg spiller neverwinternights eller morrowind eller warcraft 3 (alle spillene er kjøpt i butikken :D )

Det som skjer er at jeg sitter og spiller, og etter en tid går pc ut av spillet eller jeg får beskjed om at spillet har gjort en ulovlig opperasjon, eller hele maskina fryser og jeg må restarte!

Noen ganger fryser pc'en uten at jeg spiller også... jeg kan for eksepel høyreklikke med musa og vips så har exloprer gjort en ulovlig opperasjon og må restartes:(

Det skjer heldig vis ganske skjeldent da:)

Og hvis jeg går inn på den ene hardisken min (en wd på 180gb) Så fyker explorer opp til og bruke 99% av cpu krafta mi og jeg må avslutte og starte explorer på nytt.

Jeg har scannet maskinen for virus så jeg er ganske sikker på at det ikke er grunnen, og jeg har formatert en god del:)

Jeg kjører windows xp og har installert det som er av oppdateringer så vidt jeg vet.

 

Jeg har et epox (ganske gammal) hovedkort og 3 wd hardisker ( 2 på 40gb og en på 180gb) de 2 på 40 begynner og dra på åra.. ca 2 år gammle.

Har 2, 2års gammle minnebrikker på 128mb og en ny (4måneder gammal) på 256mb.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få pc'en min litt mer stabil?

 

har du prøvd å bare ha i den nye minnebrikken?

begynte problemene å poppe opp når du satte den inn.

kjent feilmelding ditta og at pc'en fryser seg hvis rambrikkene ikke liker hverandre...

 

har opplevd noe lignende selv.

siden det er exploreren som har store problemer så er det mest trolig ikke rambrikkene men det er verdt ett forsøk...

Lenke til kommentar
Jeg har et Gainward ti 4200 kort med de nyeste nvidia driverne...

 

Videre så har jeg ikke prøvd og ta ut de gammle minnebrikkene og latt den nye stå i, men det kommer ikke på tale alikevel:P Det er samme merke men forskjellig hastighet på brikkene.. De gammle er pc 100 og den nye er pc 133.

 

håper du ikke kjører dem på pc 133 da :wink:

Lenke til kommentar
Jeg har en pc som tilstadighet klikker/fryser da jeg kjører spill.

Dette kan skje for eksempel da jeg spiller neverwinternights eller morrowind eller warcraft 3 (alle spillene er kjøpt i butikken :D )

Det som skjer er at jeg sitter og spiller, og etter en tid går pc ut av spillet eller jeg får beskjed om at spillet har gjort en ulovlig opperasjon, eller hele maskina fryser og jeg må restarte!

Noen ganger fryser pc'en uten at jeg spiller også... jeg kan for eksepel høyreklikke med musa og vips så har exloprer gjort en ulovlig opperasjon og må restartes:(

Det skjer heldig vis ganske skjeldent da:)

Og hvis jeg går inn på den ene hardisken min (en wd på 180gb) Så fyker explorer opp til og bruke 99% av cpu krafta mi og jeg må avslutte og starte explorer på nytt.

Jeg har scannet maskinen for virus så jeg er ganske sikker på at det ikke er grunnen, og jeg har formatert en god del:)

Jeg kjører windows xp og har installert det som er av oppdateringer så vidt jeg vet.

 

Jeg har et epox (ganske gammal) hovedkort og 3 wd hardisker ( 2 på 40gb og en på 180gb) de 2 på 40 begynner og dra på åra.. ca 2 år gammle.

Har 2, 2års gammle minnebrikker på 128mb og en ny (4måneder gammal) på 256mb.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få pc'en min litt mer stabil?

 

Hei hadde slike problemer jeg og men forsvant da jeg lastet nye oppdateringer for WinXP :smile: har du lakt inn SP1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...