CFD Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Skal det ikke gå og voltmodde alt? Du bare tegner over motstandene som skal deaktiveresgjøres svakere. Blyant leder jo strøm så det skal jo gå da? Har jeg et poeng nå , eller er jeg helt på gjordet? Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Tror du har et poeng der :wink: Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Kan man da voltmodde skjermkort, i så fall hvordan? Lenke til kommentar
Lzr Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Dette var nok helt på jordet ja. Skal du voltmodde må du bytte ut motstanden med en annen. Å tegne over med blyant vil for det første ikke ha noen effekt, og for det andre kan jeg ikke se hvordan i huleste du skulle få det til. Om du skulle få det til så vil motstanden i grafitten som du klarer å legge på være så stor at strømen som går gjennom den faktiske motstanden uansett vil avgjøre spenningen. Mål spenningen med måleappart før og etter motstanden mot jord. Da bør du kunne regne deg ut hva slags motstand som sitter der ved hjelp av Ohms lov. Bytt så til en lavere motstand = voltmod. Stø på hånden nå... woops.. lodda feil. Lzr. Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 17:06, Lzr skrev:Dette var nok helt på jordet ja. Skal du voltmodde må du bytte ut motstanden med en annen. Å tegne over med blyant vil for det første ikke ha noen effekt, og for det andre kan jeg ikke se hvordan i huleste du skulle få det til. Om du skulle få det til så vil motstanden i grafitten som du klarer å legge på være så stor at strømen som går gjennom den faktiske motstanden uansett vil avgjøre spenningen.Mål spenningen med måleappart før og etter motstanden mot jord. Da bør du kunne regne deg ut hva slags motstand som sitter der ved hjelp av Ohms lov. Bytt så til en lavere motstand = voltmod.Stø på hånden nå... woops.. lodda feil.Lzr. Tja stemmer jo ikke het dette. Noen skjermkort kan voltmoddes ved hjelp av en blyant. Har gjort dette selv med mitt POV Radeon 8500 fra 250 250 til 280 300. Gikk ikke fortere en 280 274 før voltmodding. Får det til å gå stabilt på 280 325 også men tar ingen sjangser. Liten link også. http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...20&pagenumber=2 Mvh Morten Dahl <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: morta på 2002-02-12 17:20 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: morta på 2002-02-12 17:24 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: Lzr skrev (2002-02-12 17:06):Dette var nok helt på jordet ja. Skal du voltmodde må du bytte ut motstanden med en annen. Å tegne over med blyant vil for det første ikke ha noen effekt, og for det andre kan jeg ikke se hvordan i huleste du skulle få det til. Om du skulle få det til så vil motstanden i grafitten som du klarer å legge på være så stor at strømen som går gjennom den faktiske motstanden uansett vil avgjøre spenningen.Mål spenningen med måleappart før og etter motstanden mot jord. Da bør du kunne regne deg ut hva slags motstand som sitter der ved hjelp av Ohms lov. Bytt så til en lavere motstand = voltmod.Stø på hånden nå... woops.. lodda feil.Lzr. Kan ohm`s lov (I=UR) osv.. Og hvis du tegner over en motstand så blir den svakere , du lager en paralellkobling. (strømmen kan gå igjennom blyet i stedet for motstanden) Hvis du finner ut hvilke motstander det er så skal det gå ann og voltmodde ALLE ting som noensinne er laget. Alle folk som har litt kunskap til elektronikk vet at dette burde virke. Kunne godt ha laget et eksempel her,men de fleste skjønner vel dette? Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Det er morro å voltmodde, og selvsagt er det mulig å senke en resistans vha. blyant. Det jeg ikke forstår er hvorfor man vil bruke blyant hvis det er mulig å lodde på en liten motstand.. Motsander koster jo ikke mange kronene, de blir ikke visket bort og du vet resistansen FØR du starter å modde.. Men det er jo litt spennende å bruke blyant da, og *spenning* liker vi jo mye av.. :smile: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Du skal være sinsykt god til og lodde hvis du skal lodde på en svakere motstand. De er jo ca.2 mm lange. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Det burde gå noenlunde greit hvis du lodder på to bittesmå ledninger som du fester motstanden i. Da slipper du i hvert fall å bruke sånne mikromotstander.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå